• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
سه شنبه 27 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 160880
+
-

جهان/قفل نقل‌وانتقالاتی در بارسا

بارسلونا محل بمب‌گذاری نقل‌وانتقالات تابستانی خواهد بود، اما همچنان آهی در بساط نیست

بارسلونا فصل را در رتبه دومی لالیگا به پایان می‌برد و به سوپرجام راه می‌یابد. این هفته بارسا مقابل ختافه بدون گل مساوی کرد. این هفته‌های آخر آبی‌واناری‌ها کیفیت لازم را نداشتند و مثل فلسفه فوتبالی خودشان بازی نکردند. برای فصل آینده بازیکنان زیادی به تیم خواهند آمد و تعدادی خواهند رفت. برخی بازیکنان مثل اومتیتی، لنگله و سرجینیو دست که دستمزد بالایی می‌گیرند حاضر به ترک باشگاه نیستند. کسیه و کریستنسن و احتمالا آسپلیکوئتا در تابستان به ترکیب اضافه می‌شوند. آداما ترائوره به ولوز برمی‌گردد. لوییس سوارس خودش را به باشگاه پیشنهاد داده تا به این تیم برگردد. پدر مسی و خانواده‌اش در بارسلون دیده شده‌اند و خورخه مسی گفته امیدوار است پسرش به بارسا برگردد. تلاش برای راضی کردن عثمان دمبله به ماندن ادامه دارد. فرنکی دی‌یونگ و تراشتگن معلوم نیست بمانند یا بروند. اتفاقات زیادی در راه است و بارسا قلب نقل‌وانتقالات فصل آینده خواهد بود.

  خرید‌های بارسلونا در 5 سال اخیر 940میلیون یورو خرج روی دست باشگاه گذاشته. بازیکنانی مثل مسی، سوارس، گریزمان و احتمالا دمبله و سرخی روبرتو بدون آنکه سودی به باشگاه برسانند، جدا شده‌اند. قرارداد با اسپانسرهای جدید و تغییر نام ورزشگاه، باشگاه را از ورشکستگی نجات می‌دهد اما برای خریدهای جدید، ژاوی باید بازیکن بفروشد. طبق قانون از هر فروشی باشگاه می‌تواند یک‌چهارم آن را برای خرید بازیکن جدید صرف کند. به همین دلیل مدیران از فروش دی‌یونگ منصرف شده‌اند. به فرض محال اگر او به مبلغ 80میلیون یورو هم به یکی از دو تیم شهر منچستر یا بایرن‌مونیخ به فروش برسد، یک‌چهارم آن یعنی 20میلیون برای خرید بازیکنی با کیفیت حضور در ترکیب بارسلونا کافی به‌نظر نمی‌رسد.
  هواداران از تراشتگن و بی‌رقیب بودنش راضی نیستند. نتو احتمالا به برزیل یا تیمی دیگر در اروپا می‌رود و ایناکی پنیا از گالاتاسرای به‌عنوان دروازه‌بان دوم به تیم برمی‌گردد. باشگاه در تابستان امکان فروش دروازه‌بان آلمانی را بررسی می‌کند و اگر پیشنهاد خوبی برسد، تراشتگن جدا خواهد شد. او در ابتدای فصل به‌دلیل عمل جراحی زانو به میدان نرفت و باشگاه از عملکرد او ناراضی است. همه فکر می‌کنند دروازه‌بانی در این سطح و این دستمزد باید در موقعیت‌ها بهتر عمل کند. مشکل اینجاست که دروازه‌بان مهمی در بازار نقل‌و انتقالات وجود ندارد و اگر وجود داشته باشد، قیمتش بالاست.
  به‌نظر می‌رسد انتقال لواندوفسکی از آلیانس آره‌نا به نوکمپ به بن‌بست خورده است. اولیور کان، حسن صالح حمیجیچ، اولی هوینس و دیگران در این یکی دو روزه با قاطعیت از ماندن مهاجم لهستانی حرف زده‌اند. آنها می‌خواهند او را در یک‌فصل دیگر باقیمانده از قراردادش نگه دارند تا در 35سالگی مشتری خوبی پیدا نکند و بایرن‌مونیخ بتواند او را با قراردادی جدید و دستمزدی کمتر نگه دارد. بارسا به سبک خرید دمبله از دورتموند و کوتینیو از لیورپول از بازیکن خواسته به باشگاه خودش فشار بیاورد تا او را آزاد کنند. بایرن سفت‌تر از دو باشگاه دیگر است اما برای احتیاط گزینه‌هایی را برای جانشینی لوا در دست بررسی دارد.
  نشریه اکیپ یک‌گزارش اختصاصی منتشر کرده و مدعی شده که پاری‌سن‌ژرمن بعد از حضور مسی در پاریس موفق به کسب درآمد 700‌میلیون یورویی، یعنی 40‌درصد نسبت به فصل قبل شده و حالا تیم پاریسی با توجه به حضور مسی، 11‌اسپانسر جدید را در کنار خودش دارد. با وجود صوری بودن بیشتر اسپانسرهای باشگاه پاریسی، به‌نظر می‌رسد بخش قابل‌توجهی از این اضافه درآمد واقعی باشد. همین، عصبانیت هواداران بارسلونا را برانگیخته. آنها معتقدند که اگر مسی می‌ماند باشگاه می‌توانست از محل توجه اسپانسرها بخشی از زیان مالی خود را پوشش دهد. در 24ساعت گذشته شایعه بازگشت مسی به نوکمپ قوت گرفته اما با توجه به خروج امباپه، بعید است ناصر الخلیفی از مسی چشم بپوشد و او را در یک سال باقیمانده از قراردادش آزاد کند. شاید بازگشت مسی به تابستان آینده بیفتد.

این خبر را به اشتراک بگذارید