• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 27 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 160876
+
-

همه‌‌چیز به هفته آخر کشید

بررسی وضعیت قهرمانی و سقوط در سری‌آ در فاصله یک هفته مانده به پایان

همه‌‌چیز به هفته آخر کشید

در سری‌آ با پیروزی هر دو تیم شهر میلان، سرنوشت قهرمانی به هفته آخر کشید. میلان با 2‌گل آتالانتا را برد و اینتر 3بر یک مقابل کالیاری به برتری رسید تا اختلاف 2‌امتیازی قرمز و مشکی‌ها بر آبی و مشکی‌ها در صدر جدول همچنان باقی بماند. فصل پیش میلان با پیروزی در بازی رودررو مقابل آتالانتا سهمیه لیگ قهرمانان گرفت و این فصل در آستانه قهرمانی سری‌آ قرار دارد. در هفته پایانی میلان یک دیدار سخت دیگر در زمین ساسولو دارد و اینتر در زمین خودش با سمپدوریا بازی می‌کند؛ تیمی که به‌سختی بقای خود در لیگ را تضمین کرده.

  خبر تلخ اول این است که شنیده شده زلاتان ایبراهیموویچ قصد دارد از فوتبال خداحافظی کند و بلافاصله در شرکت مرحوم مینو رایولا به‌عنوان ایجنت بازیکنان فوتبال به فعالیت بپردازد. او رایولا را از زمانی که در آژاکس بازی می‌کرد و به این مدیر برنامه ایتالیایی معرفی شد، می‌شناخت و در لحظه‌های آخر مرگ رایولا در بیمارستان بالای سرش بود.
  خبر تلخ دیگر برای فوتبالی‌ها در ایتالیا این است که جنوا، قدیمی‌ترین باشگاه فوتبال (1893) در این کشور پس از 15سال دوباره به سری‌ب سقوط کرد. یکی از دو تیم سالرنیتانا و کالیاری هم در کنار جنوا و ونتزیا به دسته پایین‌تر خواهند رفت. جنوا 9بار سابقه قهرمانی لیگ دارد که آخرین آنها سال1924 بود.

  خبر تلخ سوم؛ لورنتزو اینسینیه گل دوم ناپولی را در پیروزی 3 بر صفر مقابل جنوا از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند که این آخرین گل او در ورزشگاه خانگی پارتنوپی بود که به‌تازگی به ورزشگاه دیه‌گو مارادونا تغییر نام داده است. او 16سال در این باشگاه حضور داشت و البته از سال‌2010 تا 2012 به تیم‌های دیگر قرض داده شد.
  مایک مانیان که به‌عنوان قهرمان فرانسه با تیم لیل به سن‌سیرو آمده بود، به 16کلین‌شیت رسید و دستکش طلای سری‌آ را گرفت. روی پاتریسیو از آاس‌رم و هندانوویچ از اینتر هرکدام 14کلین‌شیت داشته‌اند و دیگر شانسی برای دستکش طلایی ندارند.

  میلان از سال2014 در خانه آتالانتا را شکست نداده بود و از سال2010 در خانه با داوری اورساتو پیروز نشده بود.
  لائوتارو مارتینس 2‌گل دیگر زد تا گل‌هایش در این فصل را از عدد20 عبور دهد (21گل). لائوتارو به ششمین بازیکن تاریخ اینتر تبدیل شد که قبل از 25سالگی، بیشتر از 20گل در یک فصل سری‌آ برای نراتزوری به ثمر می‌رساند؛ عملکردی که پیش از این نام‌های بزرگی همچون ساندرو ماتزولا، جوزپه مه‌آتزا، رونالدو نازاریو، آنتونیو آنجلیلو و مائورو ایکاردی از خودشان برجا گذاشته بودند. او در 13‌بازی اخیرش 13‌گل زده.
  در بازی‌های هفته آخر در یکشنبه‌ آینده اگر اینتر قهرمان لیگ بشود، بازی سوپرجام میان اینتر و یوونتوس (تیم نایب قهرمان کوپا) برگزار خواهد شد. اما اگر میلان اسکودتو را ببرد، اینتر و میلان باید به مصاف هم بروند. دیدار سوپرجام احتمالا زمستان پیش‌رو در کشور امارات برگزار می‌شود.

  رم در حالی در دیدار مقابل ونتزیای قعرنشین به تساوی یک-یک رضایت داد که ۴۶‌بار به سمت دروازه رقیب شوت زد و ۱۶‌شوت داخل چارچوب داشت اما تنها یک‌بار موفق به گلزنی شد. امیدگل شاگردان مورینیو در این دیدار روی عدد 2.76 بود اما این آمار شگفت‌انگیز هم برای پیروزی مقابل قعرنشین سری‌آ کافی نبود.
  چینی‌‌ها برای اینتر خوش‌یمن بوده‌اند. اینتر بعد از خریده‌شدن توسط خانواده ژانگ توانسته در ۷‌سال اخیر ۵‌بار سهمیه لیگ قهرمانان را کسب کند و فاتح تمامی جام‌های داخلی ایتالیا شود؛ نایب قهرمانی اسکودتو (۲۰۲۰)، نایب قهرمانی لیگ اروپا (۲۰۲۰)، قهرمانی سری‌آ (۲۰۲۱)، قهرمانی سوپرجام (۲۰۲۲) و قهرمانی کوپا ایتالیا (۲۰۲۲).

این خبر را به اشتراک بگذارید