• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
سه شنبه 27 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 160872
+
-

نکته بازی/حق دارند از تو ناراحت باشند

مهدی طارمی در جشن قهرمانی پورتو کمی منزوی بود و این مسئله به چشم رسانه‌های پرتغالی هم آمد. از او سؤال شد و مهاجم ایرانی هم جواب داد: «به من بی‌احترامی‌هایی شد، گرچه من با کسی کار نداشتم.» اشاره مهدی به کسانی است که او را متهم به فریبکا‌ری و تمارض می‌کردند، حال آنکه در فوتبال پرتغال فناوری کمک‌داور ویدئویی وجود دارد و تک‌تک پنالتی‌های اعلام‌شده روی طارمی به تأیید این سیستم رسید. در حقیقت منشأ اصلی این قبیل یورش‌های ناجوانمردانه که بعضا به نژادپرستی هم آمیخته شده، چیز دیگری است. آنها از اثرگذاری طارمی روی موفقیت تیمش ناراحت هستند. بالاخره رقیب هستند و لج‌شان درآمده از اینکه یک بازیکن ایرانی نقشی چنین پررنگ در ناکامی آنها ایفا کرده است. همچنان بدرخش و ناراحت‌ترشان کن!

خب جشن قهرمانی را هم بگیرید
ناکامی پرسپولیس در کسب قهرمانی واکنش‌های مختلفی به‌دنبال آورده است. برخی به تندی از یحیی گل‌محمدی انتقاد می‌کنندو عده‌ای  ترجیح می‌دهند از کادرفنی پرسپولیس حمایت کنند؛  یکی از این نفرات اسماعیل حلالی است. حلالی که همواره جزو حامیان یحیی بوده است. او بعد از مسابقات این هفته گفت: «با این همه مشکل و کمبود بازیکنی که داشتیم، پرسپولیس همین حالا هم قهرمان شده است.» اگر اینطوری است جشن قهرمانی هم بگیرید و خیال خودتان را راحت کنید! فقط حواس‌تان باشد که تیم شما ستاره‌هایی مثل جلال حسینی، کامیابی‌نیا، سرلک، عالیشاه، ترابی، امیری، پهلوان، عبدی، رضاییان، نعمتی و... را در اختیار داشت، اما جمع مسابقات ملی ترکیب اصلی استقلال دورقمی هم نمی‌شود.

چرا یحیی جریمه نمی‌شود؟
یحیی گل‌محمدی از زمان حضور روی نیمکت پرسپولیس موفقیت‌های مهمی کسب کرده که خب به اندازه آنها (و شاید هم بیشتر) از نظر مالی و اعتباری تشویق شده است. همین حالا می‌گویند رقم قرارداد یحیی بسیار بالاست و بعضا اعداد غیرقابل باوری در این مورد مطرح می‌شود. ما کاری به این گمانه‌زنی‌ها نداریم و منتظر انتشار اطلاعات رسمی می‌مانیم. با این حال سؤالی که برای بسیاری از هواداران فوتبال به‌وجود آمده این است که چرا یحیی به‌خاطر ناکامی‌های پرسپولیس جریمه نمی‌شود؟ کسر قرارداد مربیان و اعضای کادرفنی در فوتبال ایران و جهان رایج است، اما هرگز نشنیدیم که گل‌محمدی به‌خاطر ناکامی در آسیا، جام حذفی، سوپرجام و نیز مسابقات لیگ برتر، یک هزار تومانی جریمه شود. آیا کسی جراتش را ندارد یا مفاد قرارداد اجازه نمی‌دهد؟
 

این خبر را به اشتراک بگذارید