• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 26 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 160827
+
-

آرامش در بازار مرغ و تخم‌مرغ

قیمت مرغ 10هزار تومان کاهش یافت

بازار
قیمت مرغ 10هزار تومان کاهش یافت

با افزایش عرضه مرغ و تخم‌مرغ دربازار از روز گذشته قیمت این محصول شروع به نزول کرد و قیمت هر کیلو مرغ نزدیک به 10هزار تومان کاهش یافت و قیمت هر کیلو تخم‌مرغ نیز حتی تا 30هزار تومان هم نزول کرد. به گزارش همشهری، به‌دنبال رشد قیمت مرغ و تخم‌مرغ در هفته گذشته دولت از ابتدای هفته جاری حجم عرضه این محصول را افزایش داد و این موضوع به افت قیمت مرغ و تخم‌مرغ منجر شد به‌طوری که دیروز قیمت مرغ و تخم‌مرغ با افت محسوسی مواجه شد.

کاهش قیمت مرغ
مهدی یوسف‌خانی، رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی درباره میزان کاهش قیمت مرغ گفت:مرغ گوشتی تا صبح روز شنبه با نرخ مصوب 59هزارو800تومان عرضه می‌شد اما از بعدازظهر شنبه نرخ آن به زیر نرخ مصوب رسید و 5هزار تومان کاهش پیدا کرد. به‌گفته این فعال اقتصادی؛ روند نزولی قیمت مرغ دیروز نیز ادامه یافت و 10هزار تومان کاهش نرخ را تجربه کرد.
یوسف‌خانی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود قیمت مرغ امروز نیز روند کاهشی خود را دنبال کند و این روند کاهشی همچنان ادامه خواهد داشت تا درنهایت روی یک نرخ ثابت بماند. او با اشاره به تأثیر پویش‌های نه به خرید کالاهای اساسی گران، گفت: نخریدن کالایی که بیش از حد گران شده است باید به یک فرهنگ تبدیل شود زیرا با این گرانی‌ها تولیدکنندگان می‌خواهند سودهای چند صد برابری نصیب خود کنند و آگاهی مردم در این زمینه باید بالا برود و با نخریدن یک کالای گران باعث متعادل کردن قیمت‌ها در بازار شوند. ایوب فصاحت، مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار تهران نیز از تداوم کاهش قیمت در بازار خبر داد و گفت:‌ قیمت مرغ 10هزار تومان و تخم‌مرغ تا 20هزار تومان در خرده‌فروشی‌ها کاهش یافت.
او اضافه کرد:‌ دیروز قیمت خرده‌فروشی مرغ در میدان بهمن به کیلویی 50هزار تومان کاهش یافت درحالی‌که نرخ مصوب آن 59هزارو800تومان است.

کاهش قیمت تخم‌مرغ
همزمان با کاهش قیمت مرغ دیروز قیمت تخم‌مرغ هم کاهش یافت به‌طوری که قیمت تخم‌مرغ در عمده‌فروشی به 61 تا 65هزار تومان کاهش یافت و در خرده‌فروشی‌های سطح شهر به قیمت هر شانه 60‌تا‌76هزار تومان عرضه ‌شد. قیمت هر شانه تخم‌مرغ درمیادین میوه و تره‌بار هم به 71هزار تومان رسید. ستاد تنظیم بازار قیمت هر شانه تخم‌مرغ را 80هزار تومان تصویب کرده بود.
ناصر نبی‌پور، رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار با اشاره به کاهشی شدن قیمت تخم‌مرغ در بازار، گفت: روند کاهشی شدن قیمت تخم‌مرغ از دیروز آغاز شد و قیمت تخم‌مرغ به کیلویی 30هزارتومان هم رسید. او با بیان اینکه با گرم شدن هوا روزانه 200 تا 250تن مازاد تولید داریم، تأکید کرد: دولت نرخ یک کیلو مرغ در مرغداری‌ها را کیلویی 39هزارو800تومان اعلام می‌کرد طبیعی است که نرخ آن در بازار به کیلویی 70 تا 80هزار تومان برسد؛ این افزایش نرخ بالاتر از توان خرید مصرف‌کنندگان است ازاین‌رو میزان تقاضا برای خرید کاهش پیدا کرد.
به‌گفته او؛ نرخ تخم‌مرغ صادراتی در منطقه‌های مرزی کیلویی 27هزار تومان است اما در بازار داخلی کیلویی 30هزار تومان است پس در نتیجه صادرات توجیه اقتصادی ندارد مگر اینکه دولت مانند ترکیه برای صادرکنندگان مشوق‌هایی درنظر بگیرد. فصاحت مدیرعامل میادین میوه و تره بار شهرداری تهران نیز گفت: دیروز نزدیک به ۴۵۰تن مرغ به میدان بهمن وارد شده که این میزان ورودی بسیار مناسب است.

این خبر را به اشتراک بگذارید