• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 26 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 160772
+
-

اعلام مهلت ثبت‌نام کتاب‌های درسی

امکان ثبت‌نام فردی و گروهی برای دانش‌آموزان فراهم است

طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش ثبت سفارش خرید کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ برای تمام پایه‌ها و رشته‌های تحصیلی - به استثنای پایه‌های ورودی اول، هفتم و دهم - تا ۲۱خرداد ماه ادامه دارد.
طبق بخشنامه آموزش و پرورش، والدین یا مدیران مدارس پایه آمادگی تکمیلی (پیش‌دبستانی استثنایی)، پایه دوم تا ششم دوره ابتدایی (عادی و استثنایی)، پایه هشتم و نهم دوره اول متوسطه و پیش‌حرفه‌ای استثنایی، دانش‌آموزان پایه یازدهم و دوازدهم دوره دوم متوسطه (نظری، فنی و حرفه‌ای و کاردانش) و فراگیران پایه یازدهم و دوازدهم دوره دوم متوسطه حرفه‌ای استثنایی می‌توانند در بازه زمانی مشخص شده که از روز ۲۸فروردین آغاز شده، اقدام به ثبت سفارش کتاب‌های درسی کنند. مهلت ثبت‌نام‌ تا ۲۱خردادماه تعیین شده است.
ثبت‌نام و سفارش بسته آموزشی دانش‌آموزان پایه آمادگی مقدماتی (پیش‌دبستانی استثنایی)، پایه اول دوره ابتدایی (عادی و استثنایی) و پایه هفتم متوسطه اول پیش‌حرفه‌ای استثنایی و دانش‌آموزان پایه دهم دوره دوم متوسطه و حرفه‌ای استثنایی از ۵ تیر الی ۱۱شهریور ماه انجام خواهد شد.
در برخی موارد ممکن است دانش‌آموز به دلایلی همانند تغییر رشته تحصیلی، تکرار پایه، جهش به پایه بالاتر یا جابه‌جایی محل تحصیل خود، خواستار اصلاح سفارش در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی باشد؛ بنابراین برای اصلاح سفارش قبلی خود می‌تواند پس از ثبت‌نام در مدرسه محل تحصیل از ۱۲ تیر الی ۳۱شهریور ماه اقدام کند.
در ثبت‌نام امسال از شیوه‌های منعطف برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی استفاده می‌شود. در این راستا مخاطبان می‌توانند از طریق یکی از دو شیوه فردی یا گروهی نسبت به سفارش کتاب‌های درسی اقدام کنند. در شیوه فردی، والدین دانش‌آموزان می‌توانند با مراجعه به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی بخش سفارش دوره‌ای دانش‌آموزان و پرداخت الکترونیکی هزینه، بسته آموزشی مورد نیاز خود را سفارش دهند.
برای ورود به سامانه، کد ملی دانش‌آموز، نام کاربری و 6 رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش‌آموز، «رمز عبور» ورود به سامانه است.
در شیوه گروهی، مدیران مدارس از طریق سامانه سناد به بخش سفارش گروهی کتاب‌های درسی سامانه مذکور مراجعه کرده و به‌صورت جمعی نسبت به سفارش کتاب‌های درسی اقدام کنند.
 ثبت مجازی تمامی سفارش‌ها و توزیع کتب درسی از طریق دو سامانه زیر انجام می‌شود. همچنین دانش‌آموزان اتباع باید به جای کد ملی، کد اتباع در سامانه سیدا و به جای شماره سریال شناسنامه، ۶ رقم یک (۱۱۱۱۱۱) را وارد کنند.
www.irtextbook.ir یا www.irtextbook.com

این خبر را به اشتراک بگذارید