• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
دو شنبه 26 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 160771
+
-

بوندس‌لیگا از روی آمار

آخرین دوره لیگ با حضور هالند و لواندوفسکی به پایان رسید

بوندس‌لیگا از روی آمار

بوندس‌لیگا در حالی به پایان رسید که تا آخرین لحظه سرنوشت بعضی تیم‌ها مشخص نبود. فرایبورگ در بازی با لورکوزن با گلی دیرهنگام به بازی برگشت و در دقیقه88 کار را به تساوی کشاند. این تیم برای رسیدن به لیگ قهرمانان به یک‌گل دیگر مقابل تیم سردار نیاز داشت اما در وقت‌های اضافه گل دوم را هم خورد و به‌جای لیگ قهرمانان به لیگ اروپا رفت. بایرن‌مونیخ که بعد از قطعی شدن قهرمانی‌اش رنگ برد را ندیده بود، در مصاف با ولفسبورگ هم به تساوی 2-2 رسید. دورتموند در روز آخر با نتیجه 2 بر یک هرتابرلین را شکست داد تا این تیم به پلی‌آف سقوط برود و به اشتوتگارت کمک کرد تا در بوندس‌لیگا بماند. اهمیت این 2 دیدار برای تیم‌های اول و دوم جدول، گلزنی لواندوفسکی و هالند برای آخرین‌بار با پیراهن بایرن و دورتموند بود.
  لوا پس از بازی رسما اعلام کرد که ممکن است این آخرین بازی‌اش با پیراهن باواریایی‌ها باشد. با وجود این حسن صالح حمیجیچ، مدیر ورزشی بایرن به یک‌سال باقی مانده از قرارداد مهاجم لهستانی اشاره کرد. از این واکنش می‌شود استنباط کرد که بایرن‌مونیخ می‌خواهد از آخرین فصل قرارداد لوا هم استفاده کند و برایش مهم نیست در پایان فصل بعد این بازیکن رایگان شود. در تابستان2023 لواندوفسکی 35ساله خواهد بود و دیگر کمتر باشگاهی اقدام به قرارداد بیش از یک‌فصل با او خواهد کرد. شاید بایرن می‌خواهد از بالا رفتن سن لوا استفاده کند و در 35سالگی یک قرارداد یک تا 2‌ساله دیگر با دستمزد کمتر با او ببندد. بارسا همین حالا حاضر است قراردادی 3‌ساله با سالی 30میلیون یورو یعنی 50درصد افزایش حقوق به او پیشنهاد بدهد و 40میلیون یورو هم به بایرن مونیخ بپردازد. یک سال دیگر از چنین پیشنهادی خبری نیست. این در حالی است که خبر رسیده 2‌باشگاه منچستریونایتد و پاری‌سن‌ژرمن هم وضعیت لوا را دنبال می‌کنند و آماده‌اند تا پیشنهادی بهتر از بارسایی‌ها به مونیخی‌ها بدهند. البته خود لوا تمایل به حضور در بارسا دارد و برای همین می‌خواهد با مدیران بایرن برای جدایی وارد مذاکره شود. لواندوفسکی در 8فصل 237گل در بوندس‌لیگا برای بایرن به ثمر رساند.
  هالند به‌زودی به منچسترسیتی می‌رود. خرید او توسط من‌سیتی 60میلیون یورو برای دورتموند سود داشته اما 135میلیون برای سیتی هزینه در بر داشته است چون 75میلیون نصیب مدیر برنامه‌های این بازیکن و پدرش شده. بچه‌غول در ۸۸‌بازی برای زنبورها، ۸۵‌گل و ۲۳‌پاس گل را به ثبت رساند.
  ناگلزمان گفته بایرن فصل بعد در همین مقطع دنبال جانشین لوا خواهد بود اما باشگاه از همین حالا دنبال جذب سادیو مانه است که تنها یک‌سال از قراردادش با لیورپول باقی مانده. دورتموند هم به‌جای هالند با کریم آدیمی قرارداد بسته است. آدیمی مهاجم سالزبورگ با انتقالی به ارزش ۳۸‌میلیون یورو و قراردادی تا سال۲۰۲۷ به دورتموند پیوست. نیکلاس زوله هم آخرین بازی‌اش را برای بایرن انجام داد تا فصل آینده به دورتموند برود.
  در پایان این فصل بوندس‌لیگا، بایرن، دورتموند، لورکوزن و لایپزیش به لیگ قهرمانان صعود کردند. اونیون برلین و فرایبورگ به لیگ اروپا رفتند، کلن به لیگ کنفرانس، هرتابرلین به پلی‌آف و آرمینیا بیله‌فلد و گروتر فورث به بوندس‌لیگا-2 سقوط کردند.
  بایرن به نخستین تیم تاریخ بوندس‌لیگا تبدیل شد که توانست 49‌گل خارج از خانه در یک فصل به ثمر برساند.
  لواندوفسکی جایزه بهترین گلزن فصل را با بغض دریافت کرد. لوا هفتمین آقای گلی‌اش را با 35گل در 34بازی به دست آورد و به رکورد 7‌بار آقای گلی گرد مولر کبیر رسید. تنها 5گل از گل‌های این فصل لوا پنالتی بود. پاتریک شیک از لورکوزن (24گل) و هالند از دورتموند (22گل) دوم و سوم شدند.
  توماس مولر با 18‌پاس‌گل آقای پاس گل بوندس‌لیگا شد.
  میانگین سنی بازیکنان حاضر در این فصل 25.8سال بود. اشتوتگارت با 22.8سال جوان‌ترین تیم و اونیون برلین و بوخوم با 27.2سال پیرترین تیم لیگ بودند.
  دورتموند با 11پنالتی بیشترین پنالتی را از داوران گرفت.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید