• دو شنبه 31 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 12 ذی القعده 1445
  • 2024 May 20
دو شنبه 26 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 160766
+
-

مرد برنده

چلسی طبق معمول فینال‌ها باز هم شکست خورد تا کلوپ حالا تمام جام‌های ممکن با لیورپول را یک‌بار برده باشد

چلسی به روال هر 3‌فصل اخیر در فینال جام حذفی بازنده شد. آبی‌ها 2 بار قبلی به آرسنال و لستر باختند و جام را از دست دادند. توخل فینال جام اتحادیه را هم در ضربات پنالتی در همین فصل به یورگن کلوپ باخته بود. یورگن کلوپ به نخستین سرمربی آلمانی تبدیل شد که یک‌تیم را در جام حذفی انگلیس به قهرمانی می‌رساند. او حالا همه جام‌های ممکن را برای لیورپول به ارمغان آورده؛ از هر کدام فقط یکی. اگر لیگ برتر یا لیگ قهرمانان اروپا را در این فصل ببرد، در هر یک از این دو تورنمنت قهرمانی‌هایش را به عدد‌2 می‌رساند. حالا وقت ادامه رویابافی برای قهرمانی در لیگ برتر است، با آگاهی از نتیجه بازی دیروز منچسترسیتی در زمین وستهم. لیورپول فرداشب با ساوتهمپتون بازی می‌کند. لیور پیش از آغاز فصل آینده لیگ برتر در جام کامیونیتی شیلد با قهرمان لیگ برتر بازی می‌کند. اگر سیتی قهرمان شود حریف لیور خواهد بود اما اگر قرمزها لیگ را هم ببرند، سوپرجام یا کامیونیتی شیلد را با چلسی که نایب‌قهرمان حذفی است برگزار می‌کنند.
  یورگن کلوپ پس از فرگوسن به دومین سرمربی‌ای تبدیل شد که با یک تیم انگلیسی قهرمان لیگ قهرمانان، سوپرکاپ، جام باشگاه‌های جهان، لیگ برتر، لیگ کاپ انگلیس و جام حذفی این کشور می‌شود.
  هشتمین جام قهرمانی حذفی، رکورد لیورپول در این رقابت‌ها را به تاتنهام و چلسی رساند. آرسنال با 14 و منچستر‌یونایتد با 12جام پرافتخارترین باشگاه در جام حذفی هستند. جالب اینکه گواردیولا هنوز موفق به فتح این تورنمنت نشده.   تیاگو آلکانتارا هم سی‌امین جام زندگی‌اش را برد.
  ویرجیل فان‌دایک هم مثل کلوپ همه جام‌های ممکن را با قرمزها برده. آخرین جامی که لیورپول قبل از خرید ویرجیل کسب کرده بود، به سال2012 برمی‌گشت. او با 75میلیون یورو از ساوتهمپتون به آنفیلد آمده بود.
  با احتساب این فینال حالا آلیسون، آدرین و کائویمین کلِر، هر 3 توانسته‌اند برای یک‌بار مقابل چلسی در ضیافت پنالتی‌ها برنده شوند و لیورپول را قهرمان کنند. (سوپرکاپ اروپا، لیگ کاپ و اف‌ای کاپ).
  چلسی و لیورپول برای چهارمین بازی متوالی در 90دقیقه به تساوی دست یافتند.
  میسن ماونت ششمین فینال خود را در ومبلی باخت؛ پلی‌آف صعود به لیگ برتر به همراه دربی کاونتی در سال2019، فینال جام حذفی 2020 و 2021 و 2022 با چلسی، فینال جام اتحادیه این فصل و فینال یورو همراه با تیم ملی انگلیس مقابل ایتالیا.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید