• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 25 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 160626
+
-

سرنوشت میلان در دست دشمن

پیولی برای قهرمانی باید از سد گاسپرینی بگذرد که از تیم او متنفر است

سرنوشت میلان در دست دشمن

در سری‌آ فقط مسابقات هفته آخر به‌صورت همزمان برگزار می‌شود. امشب میلان و اینتر که برای قهرمانی این فصل می‌جنگند، به فاصله کمتر از 3‌ساعت از هم بازی دارند. ابتدا میلان از آتالانتا پذیرایی می‌کند و آخر شب اینتر در زمین کالیاری به میدان می‌رود. ناگفته پیداست که حریف میلان سخت‌تر است اما مزیت این تیم این است که 2‌امتیاز بیشتر از اینتر در صدر جدول دارد. هر دو حریف تیم‌های شهر میلان انگیزه‌های زیادی برای این بازی دارند. اول اینکه گاسپرینی، سرمربی موفق آتالانتا از میلان متنفر است. آتالانتا در امتیاز59 با آاس‌رم و فیورنتینا برابر اما از لحاظ تفاضل گل از این دو تیم پایین‌تر است و در رده هشتم جدول جا خوش کرده. آتالانتا از این پایین‌تر نمی‌رود و سهمیه لیگ کنفرانس آنها برای فصل آینده قطعی است اما این تیم نیم‌نگاهی به لیگ اروپا هم دارد. اگر رم در فینال لیگ کنفرانس قهرمان شود، سهمیه لیگ اروپا را به‌دست خواهد آورد. در غیراین‌صورت جایگاه رم هم توسط آتالانتا در خطر خواهد بود. لاتزیو که 3‌امتیاز بیشتر دارد، شانس اصلی کسب سهمیه لیگ اروپا محسوب می‌شود. حریف اینتر یعنی کالیاری هم برای فرار از سقوط به هر دری خواهد زد. شاید امتیازگیری در 2‌دیدار پایانی بتواند آنها را بالاتر از سالرنیتانا و اسپتزیا قرار دهد.
   در هفته آخر اینتر در زمین خودش میزبان سمپدوریا خواهد بود و میلان باید در دیدار سخت دیگری به خانه ساسولوی غول‌کش برود. بعید است تا آخرین دقیقه آخرین مسابقه این فصل تکلیف قهرمان لیگ روشن شود. اگر میلان به قهرمانی برسد، تعداد قهرمانی‌هایش در لیگ را با اینتر برابر می‌کند. یووه با 36قهرمانی تا همین فصل پیش به‌اندازه 2‌تیم میلان روی‌هم قهرمانی داشت.
   ناپولی تا هفته پیش از شانس قهرمانی برخوردار بود اما این آخری‌ها کم آورد. حالا هواداران این تیم دیگر اسپالتی را نمی‌خواهند. تعدادی از آنها در ماه اکتبر خودروی فیات مدل پاندای سرمربی ایتالیایی را دزدیده بودند و حالا به او پیغام داده‌اند که اگر در پایان فصل پارتنوپی را ترک کند، خودروی پاندایش را به او برمی‌گردانند.
   پیولی، سرمربی میلان هم در میان برترین‌های تاریخ باشگاه قرار گرفت. استفانو پیولی حالا با توجه به میانگین امتیازی ۱.۹۶ از اکتبر ۲۰۱۹ که هدایت میلان را بر عهده گرفته، پس از فابیو کاپلو با میانگین امتیاز ۲.۰۲ در رده دومین بهترین میانگین امتیاز تاریخ باشگاه میلان جای دارد. پیولی در این رده‌بندی بالاتر از آریگو ساکی و رکو با ۱.۹۵، آنچلوتی با ۱.۸۴ و آلگری با ۱.۸۱ ایستاده است.
   رافائل لیائو، ۱۴‌گل از ۳۱گل میلان در سال2022 یعنی 45.16درصد گل‌های تیمش را به‌تنهایی به ثمر رسانده است.
   200هزار نفر از هواداران میلان برای خرید بلیت این مسابقه درخواست داده‌اند. این در حالی است که گنجایش سن‌سیرو 80هزار نفر است.
   ژیرو می‌خواهد گل‌هایش را در این فصل دورقمی کند. او آخرین‌بار در فصل 17-2016 با آرسنال بیش از 10‌گل در لیگ به ثمر رساند (12‌گل در 29‌بازی).

فرانک کسیه هم آخرین‌بار در ورزشگاه خودی مقابل هواداران میلان به میدان می‌رود. او با بارسلونا برای فصل آینده قرارداد امضا کرده است. رناتو سانچس از لیل جانشین کسیه خواهد  بود.
سیمونه اینتزاگی اگر بتواند اینتر را قهرمان سری‌آ کند، سه‌گانه خواهد برد. او این فصل سوپرجام و جام حذفی را با برتری بر یوونتوس برای نراتزوری به ارمغان آورده. او اینتر را پس از 10‌سال به مرحله یک‌هشتم‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا بازگرداند، آبی‌های میلان را پس از 11‌سال به قهرمانی سوپرکاپ ایتالیا رساند و این تیم را بعد از 11‌سال به قهرمانی کوپا ایتالیا هدایت کرد.

شاید این آخرین بازی زلاتان در سن‌سیرو باشد. او با پیراهن میلان در 158مسابقه حاضر بوده؛ 92‌گل و 35‌پاس‌گل. کریستوفر نکونکو از لایپزیگ، داروین نونز از بنفیکا و جاناتان دیوید از لیل گزینه‌های خط حمله میلان و جانشینی زلاتان هستند که با پول بحرینی‌ها خرید یکی از آنها دور از دسترس نیست.

میلان از 36‌بازی سری‌آ 80امتیاز کسب کرده که دومین نتیجه برتر تاریخ باشگاه از نظر امتیاز در این مدت است. میلان فقط در فصل 51-1950عملکرد بهتری داشت؛ 86امتیاز (از نظر امتیازدهی مدرن- در آن زمان 2امتیاز برای پیروزی تعلق می‌گرفت و نه 3امتیاز).‌‌
دکتر  جورجو کیه‌لینی هم امشب در بازی با لاتزیو برای آخرین‌بار با پیراهن یوونتوس مقابل هواداران خودی بازی خواهد کرد. او پس از 17سال یووه را به مقصد لیگ حرفه‌ای فوتبال آمریکا ترک می‌کند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید