• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 25 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 160619
+
-

منهای فوتبال/صالحی امیری در خانه کشتی


صالحی امیری در خانه کشتی
سیدرضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک روز گذشته با حضور در خانه کشتی علاوه بر رئیس فدراسیون با سرمربیان تیم‌های آزاد و فرنگی دیدار و گفت‌وگو کرد. علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی به‌دلیل فاصله نزدیک برگزاری مسابقات جهانی کشتی و بازی‌های آسیایی اعلام کرده بود نفرات اصلی به مسابقات جهانی اعزام می‌شوند و همین مسئله سبب اختلاف‌نظر بین فدراسیون و کمیته ملی المپیک شده بود. صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک که به اهمیت مدال کشتی‌گیران در بازی‌های آسیایی واقف بود، چندین جلسه به فدراسیون کشتی آمد تا فدراسیون را به حضور پرقدرت و با نفرات اصلی در بازی‌های آسیایی قانع کند. حالا این‌بار حضور صالحی امیری در فدراسیون کشتی در حالی اتفاق افتاده ‌که بازی‌های آسیایی به تعویق افتاده ولی به‌نظر رئیس کمیته ملی المپیک هنوز دست از تلاش برای قانع‌کردن گوش‌شکسته‌ها برنداشته است چراکه احتمالا این‌بار مسابقات جهانی سال2023 با بازی‌های آسیایی تداخل خواهد داشت.

حمایت حیدری از کشتی
علیرضا حیدری، دارنده 6مدال جهان و المپیک در مورد اینکه پیش از تعویق بازی‌های آسیایی بر سر اعزام تیم اول یا دوم کشتی به این رقابت‌ها اختلاف زیادی ایجاد شده بود، گفت: «این درست است اگر کسی می‌خواهد کار کند، باید به او بودجه بدهند. کدام پروژه‌ای بدون پول پیش می‌رود؟ اما بحث‌های دیگری در این ماجرا مطرح بود. در واقع ما مسائل را طور دیگری مطرح می‌کنیم. شاید احتیاج به رسیدگی داریم و چون مسابقه مهم است، آن یکی را اهرم می‌کنیم که موضوع دیگرمان حل شود.» دارنده مدال برنز المپیک ادامه داد: «کاری ندارم رئیس فدراسیون چه‌کسی است ولی نمی‌شود که برای مسابقه بحث مالی و نقدینگی را تامین نکنی، بودجه و توجه ندهی و تیم برود و نتیجه بخواهی. درست است افراد وظیفه‌ای‌ نسبت به کشور و پرچم دارند، ولی واقعیت این است که تا در ماشین بنزین نریزی راه نمی‌رود.»

امکانات کمپ کشتی
جمشید عبدالله‌اف، سرمربی تیم منتخب کشتی آزاد تاجیکستان که شاگردانش در خانه کشتی شهید مصطفی صدرزاده مجموعه ورزشی آزادی تهران اردو زده‌اند، گفت: «در این اردو از تجربیات کشتی آزاد ایران و سرمربی تیم آقای پژمان درستکار استفاده می‌کنیم و تمرینات خوبی داشته‌ایم که می‌تواند به پیشرفت کشتی در تاجیکستان کمک کند.» سرمربی تیم منتخب تاجیکستان، امکانات و تجهیزات فراهم‌شده در خانه کشتی مجموعه شهید صدرزاده را ایده‌آل توصیف کرد و گفت: «تا امروز در کمپ‌های زیادی در کشورهای ترکیه، روسیه و... اردو داشته‌‌ایم اما هیچ‌کدام از آنها امکانات پیشرفته مجموعه‌های کشتی ایران را نداشته‌اند. در اینجا همه‌‌چیز از امکانات تمرینی، اقامتی و تغذیه در شکل خوبی برای ما فراهم شده است که جای تشکر و قدردانی از مدیریت فدراسیون کشتی ایران رادارد.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید