• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 24 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 160579
+
-

با مردم/تکلیف افراد بدون یارانه برای خرید کالاهای اساسی چیست

به‌عنوان کسی که جزو دهک‌ها قرار نمی‌گیرم سؤالم این است که به‌دلیل داشتن یک پراید و درآمد ماهی 9میلیون و 200هزار تومان حقوق کارمندی از دهک‌ها حذف شده‌ام درحالی‌که 2 فرزند دختر دانش‌آموز و دانشجو دارم و ماهی 5میلیون و 500هزار تومان هم در محله نواب اجاره خانه می‌دهم. مسئولان بگویند امثال من که در دهک‌ها جای نمی‌گیرند از این پس چگونه مرغ، تخم مرغ، لبنیات و روغن که قرار است گران‌تر شوند به اضافه سایر اقلام ضروری زندگی تهیه کنند و به حیات ادامه دهند؟ واقعا تکلیف امثال من چیست؟
قهرمانی از تهران

پل عابر پیاده رو در خیابان فردوسی را قفل کرده‌اند
پل عابر پیاده غیرمکانیزه‌ای در خیابان فردوسی قم است که مدت‌هاست قفل است. دقیقا برای این پل یک در فلزی گذاشته و آن را قفل کرده‌اند. یک مسئول در این خصوص توضیح دهد تا مردمی که هر روز مجبور به عبور از عرض خطرناک خیابان هستند تکلیف خود را بدانند.
میرقادری از قم

نارمک غربی نیازمند توجه ویژه است
محله بزرگ نارمک در قسمت غربی خود نیازمند توجه ویژه و جدی است. از طرفی نظارت کافی بر فروش و قیمت کالاها و سوپرمارکت‌ها و مغازه‌ها نمی‌شود. از سویی نبود بهداشت، تجمع دستفروشان، تردد موش‌ها در جوی‌های آب و امثال اینها بسیار زننده و آلاینده است که همه این موارد با حضور ناظر و توجه قابل حل است. از مسئولان تقاضا دارم به این منطقه توجه بیشتری داشته باشند.
صفایی از تهران 

پیامک
شرکت‌های خصوصی قانون وزارت کار را دور می‌زنند

شرکت‌های خصوصی زیر بار پرداخت افزایش حقوق نمی‌روند و شرکتی که من در آن شاغل هستم رقم ناچیزی به حقوق‌ها افزوده است و در اعتراض می‌گوید اگر فکر می‌کنیداین افزایش کم است در خانه بمانید. این درحالی است که به هر حال تخلف از قانون جرم است و باید با خاطیان از قانون کار برخورد شود تا در حق کارمندان اجحافی صورت نگیرد.
هاشمی از همدان

داروهای خاص مانند گذشته وارد شود
برخی داروها هم‌اکنون مدتی است که وارد نمی‌شوند و بیماران خاص دچار مشکلات بسیار شده‌اند. کمبود دارو را به برخی شیرهای رژیمی بیفزایید که نبود آنها باعث گرسنه ماندن نوزادان می‌شود چون نمی‌توانند شیر دیگر بخورند. برخی قرص‌ها از جمله کوان که قبلا 60هزار تومان در داروخانه موجود بود اکنون با 600هزار تومان به سختی از بازار سیاه پیدا می‌شود.
پیوندی از تهران 

یارانه به حسابم واریز و کل حسابم مسدود شد
مانند اغلب مردم مشمول یارانه مبلغ یک میلیون و 600هزار تومان بابت یارانه من و همسرم و دخترانم به‌حساب ما واریز شد و منتظر اعلام زمان برداشت بودیم. صبح روز بعد وقتی برای خرید مراجعه کردم متوجه شدم حسابم مسدود است به‌شدت نگران شده و به بانک مراجعه کردم که آنجا گفتند حساب شما بابت یارانه مسدود شده است. این دیگر چه مدل کمکی است که به من کرده‌اند؟
وفاپور از تهران 

پیام
برخورد با دلالان و برهم زنندگان نظم اقتصادی جدی باشد

امروز مردم عادی هم می‌دانند که کنترل قیمت‌ها فقط در اراده و اختیار کارخانجات و شرکت‌های تولیدی نیست و در بی‌ثباتی یا ثبات بازار ارز و طلا دلالان حرف اول را می‌زنند پس بدیهی است که برخورد جدی با آنها که  باعث بر هم خوردن نظم اقتصادی شده‌اند باید اولویت باشد.
بوذرجمهری از تهران

محل‌های امن برای بازی بچه‌ها تعبیه شود
 چند دهه قبل، بچه‌ها مدام با دوستانشان در کوچه و حیاط خانه بازی می‌کردند که این کار باعث رشد شخصیت، همدلی و یادگیری روش تعامل با دیگران می‌شد. متأسفانه کودکان امروز فقط با گوشی موبایل و تبلت بازی می‌کنند و دیگر خبری از آن نشاط و هیاهو در کوچه‌ها نیست. لازم است با تعبیه مکان‌های امن و مناسب در محله‌های مختلف، محیطی سالم و بی‌خطر را برای بازی و شادی کودکان‌مان فراهم کنیم.
زاهدی از کرج

دست اندازها در همه شهرها مشکل‌ساز هستند
دست اندازها ابزارهایی هستند که برای رانندگان و عابران خطرسازند و متأسفانه در ایران به‌وفور به‌کار گرفته شده‌اند درحالی‌که در سایر نقاط دنیا این چنین نیست. بر فرض که راه دیگری جز دست انداز نباشد آیا برای ایجاد و ساخت آن استانداردی وجود ندارد.
 قاسم‌زاده از شمیران

این خبر را به اشتراک بگذارید