• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
سه شنبه 20 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 160198
+
-

نقل‌قول‌/نوسازی ناوگان با واردات خودرو

نقل‌قول‌/نوسازی ناوگان با واردات خودرو

 هیات دولت محلی است که به صورت مستقیم ایده‌های شهر تهران بیان می‌شود و به صورت مستقیم در معرض تغییر و تحولات کشور قرار می‌گیریم. روز گذشته مصوبه‌ای در هیات دولت داشتیم که بند «۵» آن مربوط به شهرداری تهران بود. این طرح پیشنهاد خود شهرداری بود تا بر این اساس بتواند درصورت وجود سرمایه گذار، نوسازی و افزایش ناوگان را از طریق واردات خودرو هم انجام دهد. نامه‌ای در گذشته مبنی برتامین ۵۰ هزار دستگاه خودرو ارسال شده بود که موافقت از وزرا را دریافت کردیم و در کارگروه دولت و هیات دولت هم در روز یکشنبه پیش مصوب شد.

  تفاهمی به امضاء رسید تا فضای مجموعه جنگ افزار خیابان پیروزی به سرانه فضای سبز شهر تهران تبدیل شود. این طرح در شورای شهرسازی مصوب شد تا با سهم ۳۵-۶۵ این تفاهم اجرا شود و تا 3 ماه دیگر به شهرداری تحویل شود. قدرالسهم شهرداری ۱۱ هکتار مشخص شده است تا به فضای سبز شهر اضافه شود. همچنین تفاهم دوشان‌تپه نیز درحال پیگیری است تا ۷۲ هکتار به فضای سبز شهر تهران اضافه شود و دسترسی  خیابان پیروزی به دماوند پس از سال‌ها فراهم می‌‌شود.همچنین 5پارک بانوان به پارک‌های موجود بانوان اضافه می‌شود.

   آلودگی هوا یک موضوع ملی است و ۲۳ دستگاه مسئول آن هستند. تمهیدات جدی در شهرداری برای کاهش آلاینده‌های مربوط به منابع متحرک صورت گرفته تا ساماندهی و نوسازی ناوگان حمل و نقلی سبب کاهش آلودگی هوا شود. شهرداری به سمتی حرکت می‌کند تا موتورهای کاربراتوری را به انژکتوری و سپس به سمت موتورهای برقی و خودروهای هیبریدی  تبدیل کند. باید از طریق بازسازی و نصب فیلتر دوده روی اتوبوس‌ها، آلودگی‌های گازی را کاهش داد. مشکل عمده تهران ذرات معلق است چرا که سطح آلاینده‌های گازی طی سال‌های گذشته کاهش یافته است. . البته بخشی از آلودگی هوا هم مربوط به شرایط اقلیمی جهانی و  کشورهای همسایه است که از عهده شهرداری خارج است و محیط زیست باید به آن بپردازد.

  شهردار تهران در پاسخ به سؤالی درباره تأثیر تحریم‌ها در مدیریت شهر، گفت: «پیش از این گفتم که مشکلات ۸۰درصد به مدیریت و ۲۰درصد به تحریم ارتباط دارد و الان قائلم که میزان تأثیر تحریم کمتر از این است. گشایش‌های جدی با حرکت درست دولت در حال انجام است اما همچنان تحریم اثر خود را دارد» زاکانی اضافه کرد: «وقتی شهردار شدم دیدیم چقدر می‌شود کار کرد و قبلی‌ها به بهانه تحریم کار نمی‌کردند و این واقعیت است که نباید زندگی مردم را به تحریم گره بزنیم. دولت قبل این کار را کرد، اما دولت فعلی زندگی مردم را به تحریم گره نزد.» او در انتهای نشست خبری هم درباره ثبت مشخصات املاک شهرداری گفت: «کار جدی دیگر نیز ثبت مشخصات املاک است. این کار همچنان ادامه دارد؛ اطلاعات املاک را بین مجموعه‌های مختلف که با ما مشارکت می‌کنند تقسیم می‌کنیم تا کسی نتواند میزان املاک را دستکاری کند. املاک شهرداری مانند چاه نفت است که ما علاقه‌ای به خام‌فروشی آن نداریم. تلاش می‌کنیم به‌صورت کارسازی شده آن را با یک ارزش‌افزوده بالاتر در خدمت مردم قرار دهیم. امیدواریم این کار را از طریق بورس پیش ببریم و منتظر نظر نهایی بورس هستیم.»

این خبر را به اشتراک بگذارید