• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
سه شنبه 20 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 160195
+
-

خراسان‌رضوی سونامی سفر نداشت

رئیس هیأت‌مدیره جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی گفت: اگر وضعیت سفرها را با نوروز ۹۸ مقایسه کنید، متوجه خواهید شد که سفرها در نوروز ۱۴۰۱ فقط چند درصد افزایش داشت؛ پس در نوروز ۱۴۰۱ سونامی سفر در کار نبود.
امیر سزاوار درخصوص وضعیت صنعت هتلداری مشهد پس از تعطیلات نوروز به ایسنا گفت: در ایام نوروز مسافران زیادی به مشهد مشرف شدند، اما وضعیت اقتصادی مسافران به لحاظ طبقه‌بندی اجتماعی با سال‌های پیش از کرونا متفاوت بود. با توجه به وضعیت اقتصادی مردم، افرادی که سفر به مشهد را انتخاب کرده بودند به لحاظ مالی ضعیف‌تر بودند.
وی افزود: توان مردم نسبت به سال‌های پیش از کرونا برای انتخاب هتل‌های با درجات بالاتر، خرید در بازار و سرو غذا در رستوران‌ها کاهش داشته و وضعیت اقتصادی مردم با گرانی‌های اخیر بسیار افت کرده است.
رئیس هیأت‌مدیره جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی گفت: سفرهای نوروزی نه‌تنها خساراتی را جبران نکرد که سودی هم برای مراکز اقامتی نداشت.
سزاوار ادامه داد: اگر دولت می‌خواهد شرایط آسانی برای سفر زائران به مشهد فراهم کند، باید برای مراکز اقامتی یارانه درنظر بگیرد تا بتوان مراکز اقامتی را ارزان در اختیار زائران قرار داد.

این خبر را به اشتراک بگذارید