• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
شنبه 17 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 159876
+
-

گرینویچ/شهریه رمزارزی دانشگاه


ماساچوست: دانشگاه بنتلی واقع در ماساچوست آمریکا به‌تازگی اعلام کرده است که پرداخت شهریه دانشگاه با رمزارز نیز ممکن است. طبق بیانیه رسمی این دانشگاه قرار است در همکاری با صرافی کوین‌بیس پرداخت شهریه با رمزارزهای بیت‌کوین، اتریوم و USDC امکان پذیر شود. به گزارش یورونیوز، بدین‌ترتیب بنتلی نخستین‌ دانشگاه در ایالات متحده آمریکا خواهد بود که استفاده از ارزهای دیجیتال را برای پرداخت شهریه قبول می‌کند. همچنین دانشگاه بنتلی اعلام کرده‌ که علاوه بر پذیرش رمزارز به‌عنوان شهریه، این دانشگاه همچنان پذیرای کمک‌ها و مبالغ اهدایی در قالب این 3 رمزارز نیز خواهد بود. دانشگاه بنتلی با مقوله رمزارز و بلاک‌چین غریبه نیست و سال گذشته پس از ضرب یک ان‌ اف‌ تی در بزرگداشت یکی از مربیان سابق تیم بستکبال زنان این دانشگاه، به نخستین دانشگاهی در جهان بدل شد که یک ان اف تی ایجاد کرده است. همچنین در پاییز گذشته یکی از دانشجویان بنتلی به‌نام الکس کیم، یک گروه بلاک چین را راه‌اندازی کرد. 


کشف مک‌دونالد 60ساله

 شیکاگو: زوجی در آمریکا هنگام بازسازی حمام و دستشویی منزل‌شان، یک بسته سیب‌زمینی مک‌دونالد را که پشت دیوار مخفی شده بود پیدا کردند و حالا مک‌دونالد به‌دنبال خرید آن است. به گزارش بی‌بی‌سی، صاحبخانه که راب نام دارد، نخستین‌بار تصویری از کشف نه چندان تاریخی خود را در یکی از شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشت و طی فقط چند روز، این خبر در رسانه‌ها بازتاب پیدا کرد. او وقتی به ترد بودن این سیب‌زمینی‌ها پس از 60سال پشت دیوار ماندن اشاره کرد، گوش بخش تبلیغات مک‌دونالد تیز شد. همین موضوع باعث شد که آنها با راب تماس بگیرند و خواهان خرید این سیب‌زمینی نه چندان دلچسب شوند. راب می‌گوید: فعلا می‌خواهم منتظر پیشنهاد بالاتری باشم.

تجاوز به قربانی تجاوز
 
اوتارپراداش: یک افسر پلیس در شمال هند به اتهام تجاوز به دختر ۱۳ساله‌ای دستگیر شد؛ دختری که به کلانتری مراجعه کرده بود تا مورد آزار و اذیت قرار گرفتن خود را گزارش کند. به گزارش بی‌بی‌سی، مقامات ایالتی دستور تحقیقات در خصوص این حادثه را صادر و درخواست کرده‌اند که در مورد آن، ظرف ۲۴ساعت گزارشی تهیه شود. کمیسیون ملی حقوق بشر هم از مقامات ارشد پلیس خواست تا طی 4هفته، گزارشی ارائه کنند. پدر این دختر در شکایت خود به پلیس مدعی شد که 4 مرد دخترش را به ایالت همسایه، مادیا پرادش برده‌اند و در آنجا به‌مدت 4 روز او را مورد آزار و اذیت قرار داده‌اند. این مردان پیش از فرار، قربانی را به روستایش در منطقه لالیتپور در اوتار پرادش (UP) برگردانده‌اند. این افسر پلیس که متواری شده بود، روز چهارشنبه براساس قانون حمایت از کودکان در برابر جرائم جنسی دستگیر و متهم شد. هند در میان کشور‌های دنیا یکی از بالاترین آمار‌های تعرض و آزار و اذیت زنان را به خود اختصاص داده است. در سال‌های اخیر پلیس این کشور تلاش‌های موثری در کاهش این آمار داشته است اما این رویداد کم‌مانند اقدام‌های مثبت را هم زیر سئوال برده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید