• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 10 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 159538
+
-

آیا جشنی در کار خواهد بود؟

همه مادرید امروز برای جشن قهرمانی در لالیگا آماده می‌شوند غیراز خود رئال‌مادرید و ترکیبی که قرار است در بازی امروز داشته باشد. رئال اگر در بازی ساعت 18:45امروز یک‌تساوی مقابل اسپانیول به‌دست آورد، قهرمانی‌اش را قطعی می‌کند و اتلتیکو‌مادرید در بازی هفته آینده باید برایش تونل بزند. در این‌صورت، جام به رئالی‌ها در سانتیاگو برنابئو اهدا می‌شود اما روبیالس، رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا به‌خاطر کارهای شخصی نمی‌تواند دعوت باشگاه مادریدی را بپذیرد چون همزمان در خارج از پایتخت حضور دارد. غیبت او بی‌ربط به افشای فایل صوتی مکالمه‌اش با پیکه ندارد. در این فایل‌ها مشخص شد که او با پیکه بر سر اعطای میزبانی سوپرجام اسپانیا با فرمت جدید به عربستان سعودی و ردوبدل شدن کلی پول تبانی کرده است. رئال ممکن است از هر دو نفر شکایت کند. بهتر بود روبیالس برای مناسبت امروز کار شخصی داشته باشد و به مادرید نیاید چون مورد اعتراض هواداران قرار می‌گیرد. در غیاب او یکی از اعضای فدراسیون فوتبال جام را به مادریدی‌ها اهدا خواهد کرد. رئالی‌ها می‌توانند پس از قطعی شدن قهرمانی در ورزشگاه جشن بگیرند و سپس با اتوبوس روباز و در میان استقبال دست‌کم 20هزار هوادار به سیبلس بروند که پاتوق جشن‌های مردمی آنها در پایتخت است.
با این‌حال به‌نظر می‌رسد جشن امروز برگزار نشود، این را از ترکیب رئال مادرید می‌شود فهمید. برای رئال یک یا حتی 2 هفته به تعویق افتادن سی‌وپنجمین قهرمانی‌اش در تاریخ لالیگا مشکلی ندارد و همه تمرکز تیم و کادر فنی روی بازی برگشت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپاست که چهارشنبه‌شب در همین ورزشگاه مقابل منچستر‌سیتی برگزار می‌شود و حکم مرگ و زندگی دارد. رئال در 8رویداد قبلی که بازی رفت را در نیمه‌نهایی این رقابت‌ها باخته، موفق به صعود نشده است. شکست 4بر 3در دیدار رفت، باید در مادرید جبران شود. رئالی‌ها دنبال یک ریمونتادای (بازگشت) دیگر هستند؛ از جنس همان اتفاقی که در دور یک‌هشتم برای آنها مقابل تیم گرانی دیگر یعنی پاری‌سن‌ژرمن رخ داد.
اسپانیول در حالی به مصاف رئال مادرید می‌رود که 26سال است در برنابئو یا ورزشگاه دوم رئال –دی‌استفانو- پیروز نشده اما این رکورد ممکن است امروز دست بخورد. اسپانیول از معدود تیم‌هایی بود که رئال را در این فصل لیگ شکست داد. رئال با ترکیب اصلی در بازی رفت به این تیم باخته و برای بازی امروز تقریبا همه بازیکنان اصلی را یا در اختیار ندارد یا به آنها استراحت داده است. بنزما، مودریچ، کارواخال، مندی، والورده، وینیسیوس و احتمالا تونی کروس برای این دیدار استراحت خواهند کرد و کاسمیرو و آلابا مصدومیت دارند. میلیتائو و ناچو هم محروم هستند. رئال با همین 2‌دفاع مرکزی‌اش متشکل از آلابا و میلیتائو که در هر بازی کلی اشتباه دارند، از خط دفاعی مقتدری برخوردار نیست، چه برسد به اینکه هر 4‌مدافع اصلی و هر 3‌هافبک فیکس هم نباشند و بنزمایی هم در خط حمله در کار نباشد. به‌نظر می‌رسد ترکیب خط دفاعی به این شکل باشد؛ لوکاس واسکس، وایه‌خو، رافا مارین و مارسلو. هر تیم درجه سوم و چهارمی می‌تواند به این خط دفاعی گل‌های زیادی بزند. اگر کورتوا هم استراحت کند، اوضاع بدتر می‌شود. در خط هافبک هم احتمالا کاماوینگا، سبایوس و ایسکو بازی خواهند کرد که این هم یک ارفاق برای تیم میهمان است. ماریانو به‌جای بنزما به میدان می‌رود و آسنسیو و رودریگو وینگرهای تیم خواهند بود. خیلی بعید است چنین ترکیبی بتواند از اسپانیول امتیاز حداقلی را برای قطعی کردن جشن قهرمانی امروز به‌دست آورد.

این خبر را به اشتراک بگذارید