• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
سه شنبه 6 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 159285
+
-

بن‌سلمان، در انتظار بازگشت ترامپ

بن‌سلمان در حال سرمایه‌گذاری در شرکت داماد ترامپ است

رویداد
بن‌سلمان، در انتظار بازگشت ترامپ

محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان سعودی با رد درخواست دولت جدید آمریکا برای تنبیه روسیه و سرمایه‌گذاری عظیم 2میلیارد دلاری در صندوق سرمایه‌گذاری جرد کوشنر، داماد و مشاور دونالد ترامپ، خود را برای همکاری مجدد با او آماده می‌کند.
به‌گزارش گاردین، آمریکا تلاش زیادی می‌کند تا ریاض را متقاعد کند که تولید نفت را بالا ببرد تا قیمت جهانی آن کاهش پیدا کند. هدف از این کار، کاهش درآمدهای نفتی روسیه است. واشنگتن در مقابل، می‌خواهد تضمین‌های امنیتی جدیدی به عربستان بدهد. اما گفته می‌شود این تضمین‌ها، عربستان را مجاب نمی‌کند. بن‌سلمان، ماه گذشته از قبول تماس تلفنی بایدن سرباز زده است. در مقابل، او نشانه‌های قدرتمندی از حساب باز کردن روی بازگشت دونالد ترامپ به کاخ سفید در سال2024 از خود نشان داده است. در این راستا، قرار است صندوق سرمایه‌گذاری عمومی سعودی که زیرنظر بن‌سلمان فعالیت می‌کند، 2میلیارد دلار در صندوق جدیدالتاسیس کوشنر سرمایه‌گذاری کند. بن‌سلمان در این راه، ‌هشدارهای هیأت مشاوره صندوق تحت مدیریت خود را هم نادیده گرفته است.
بروس ریدل، از مقامات ارشد سیا و رئیس فعلی پروژه اطلاعاتی مؤسسه بروکینگز در این‌باره گفته است: «مسئله خیلی ساده است، سعودی‌ها، که یعنی همان بن‌سلمان، ترامپ را به بایدن ترجیح داده‌اند، و به قمار خود چسبیده‌اند.»
 

این خبر را به اشتراک بگذارید