• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
سه شنبه 6 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 159280
+
-

کوتاه از حادثه/مرگ مسافر با خوردن 34بسته تریاک

زن جوان که سوار بر قطار، مواد‌مخدر قاچاق می‌کرد، درحالی‌که 34بسته تریاک خورده بود، به‌دلیل باز شدن یکی از بسته‌ها جانش را از دست داد.
به گزارش همشهری، این حادثه در قطار کرمان- مشهد اتفاق افتاد. ماجرا از این قرار بود که مهمانداران قطار متوجه شدند زنی در یکی از کوپه‌ها بیهوش شده و وضعیت نامعلومی دارد. آنها پس از بررسی ماجرا پی بردند که این زن به دلایل نامعلومی فوت شده است اما هنوز معلوم نبود که این زن چه‌کسی است و به چه دلیلی جانش را از دست داده است. در این شرایط ماجرا به مسئولان راه‌آهن اعلام و پس از ورود قطار به ایستگاه مشهد، پیکر این زن برای بررسی علت فوت به پزشکی قانونی منتقل شد.
در جریان تحقیقات مقدماتی معلوم شد که متوفی از مسافرانی است که زیاد با قطار سفر می‌کند و بررسی سوابقش نشان داد که سابقه قاچاق مواد‌مخدر دارد و پیش از این نیز به همین اتهام دستگیر و زندانی شده است. بنابراین در شرایطی که هیچ آثار خاصی که علت مرگ این زن را روشن کند در او وجود نداشت و به‌نظر می‌رسید او به‌دلیل ایست قلبی جانش را از دست داده باشد، فرضیه بلعیدن مواد‌مخدر توسط او به‌عنوان محتمل‌ترین فرضیه در مرگش مطرح شد. از سوی دیگر پیکر این زن کالبدشکافی شد و متخصصان در معده او چندین بسته کوچک تریاک کشف کردند که یکی از بسته‌ها باز شده و با پخش شدن مواد‌مخدر در معده این زن او جانش را از دست داده بود. سردار حشمت الله ملکی، فرمانده پلیس راه‌آهن کشور با اعلام جزئیات این پرونده گفت: بیش از یک کیلوگرم تریاک در 34بسته آب بندی شده از داخل معده زن جانباخته خارج شد.

دستگیری دومین متهم در پرونده قتل 2کودک 
با دستگیری مردی که به‌خاطر دشمنی با همسر سابقش، 2کودک خردسال خود را در مشهد به قتل رسانده بود، همدست وی نیز به دام مأموران افتاد.
به گزارش همشهری، چندی پیش زن 24ساله لنگرودی راهی اداره پلیس شد و گفت که 2کودک خردسالش ناپدید شده‌اند و او نگران آنهاست. وی توضیح داد: من و شوهرم که مردی 32ساله است چند سال پیش از هم جدا شدیم و از سال 97حضانت دختر 7ساله و پسر 4ساله‌ام را به شوهرم سپردم و او بچه‌ها را با خودش برد. پس از آن گاهی تلفنی با دخترم حرف می‌زدم تا اینکه از سال 98شوهر سابقم دیگر اجازه نداد که با او حرف بزنم. از طرفی خودش هم ناپدید شده و هیچ نشانی از او ندارم و احتمال می‌دهم که بلایی سر بچه‌ها آورده باشد. با اظهارات این زن تحقیقات برای شناسایی شوهر سابق وی آغاز شد. درحالی‌که زن جوان تصور می‌کرد او در یکی از شهرهای شمالی کشور مخفی شده باشد، اما پلیس با بررسی‌ سرنخ‌هایی که از او در اختیار داشت دریافت که وی در مشهد سکونت دارد. در ادامه تیمی از کارآگاهان جنایی گیلان راهی مشهد شدند و با هماهنگی با قاضی صادق صفری، بازپرس ویژه قتل مشهد و مأموران آگاهی این شهر، موفق شدند محل زندگی مرد جوان را شناسایی و او را دستگیر کنند. متهم پس از انتقال به اداره آگاهی اعتراف کرد که به‌دلیل کینه و دشمنی با همسر سابقش هر دو فرزندش را به قتل رسانده و اجساد آنها را با همدستی یکی از دوستانش در بیابان‌های بلوار طبرسی دفن کرده است. سردار عزیزالله، فرمانده انتظامی گیلان با بیان این خبر گفت: متهم ابتدا دختر ۷ ساله‌اش را در سال 98و بعد پسر 4ساله‌اش را در سال 99به قتل رسانده بود که در ادامه بقایای اجساد این ۲ کودک در جریان حفاری انجام شده در مشهد پیدا شد. وی ادامه داد: با دستگیری متهم و اعتراف هولناک او به ارتکاب این جنایات، دوست وی که مردی 42ساله است و در دفن اجساد هر دو مقتول به متهم کمک کرده بود در شهر لنگرود شناسایی و دستگیر شد. تحقیقات از هر دو متهم ادامه دارد.

فرار ناکام سارق از بیمارستان
وقتی ماموران، سارق زخمی را به بیمارستان بردند، همدست او از طبقه دوم به پایین پرید که فرار کند اما موفق نشد. 
به گزارش همشهری، شامگاه جمعه گذشته مأموران گشت پلیس در یکی از خیابان‌های تهران به 2مرد جوان که سوار بر موتور بودند مشکوک شدند. آنها به محض دیدن ماموران فرار کردند که ماموران به تعقیب‌شان پرداختند و موفق شدند هر دوی آنها را گیر بیندازند. دزدان حاضر نمی‌شدند تسلیم شوند و یکی از آنها دستانش را دور گردن مأمور پلیس گره زد و قصد داشت وی را خفه کند اما مأمور پلیس موفق شد خودش را از دست متهم نجات بدهد و در جریان کشمکش و جدال میان آنها، متهم زمین خورد و زخمی شد. نفر دوم نیز دستگیر و دستبند اتهام بر دستانش زده شد. از سوی دیگر مأموران در بازرسی از کیف متهمان، لوازم سرقت مانند دیلم، پیچ گوشتی و... کشف کردند که نشان می‌داد آنها سارقان منزل هستند. در این شرایط مأموران پلیس، دزد زخمی را به مرکز درمانی که در آن حوالی بود منتقل کردند. این درحالی بود که مأمور دیگر مراقب متهم دوم بود که دستبند به‌دست داشت. در شرایطی که دزد اول روی تخت اورژانس تحت درمان بود، دزد دوم از فرصت سوءاستفاده کرده و از پنجره طبقه دوم مرکز درمانی خودش را به پایین پرتاب کرد تا فرار کند. اما او در جریان این سقوط از ناحیه دست و پا زخمی شد و نه‌تنها موفق به فرار نشد، بلکه همانجا بستری شد. در ادامه با انجام تحقیقات اولیه معلوم شد که آنها سابقه‌دار هستند و قصد داشتند روز حادثه به خانه‌ای دستبرد بزنند که دستگیر شدند.

این خبر را به اشتراک بگذارید