• یکشنبه 11 شهریور 1403
  • الأحَد 26 صفر 1446
  • 2024 Sep 01
پنج شنبه 1 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 158932
+
-

دزدان طلافروشی در دام پلیس

دزدان طلافروشی در دام پلیس

یک ماه پس از سرقت مسلحانه از طلافروشی در شهرستان سامان، تلاش‌های کارآگاهان پلیس آگاهی به دستگیری سارقان مسلح و کشف بخشی از جواهرات مسروقه منجر شد.
به گزارش همشهری، روز ۲۹ اسفندماه سال 1400، 3سارق مسلح با ورود به یک طلافروشی در شهرستان سامان، واقع در استان چهارمحال و بختیاری نقشه سرقتی را که از مدتی قبل طراحی کرده بودند، اجرا کردند. پس از فرار سارقان با کیسه‌ای پر از طلا، مرد طلافروش با پلیس تماس گرفت و از مأموران درخواست کمک کرد. او درباره جزئیات این سرقت گفت: پس از خروج یکی از مشتریان از مغازه، مشغول جمع‌کردن طلاها برای گذاشتن در گاوصندوق و تعطیل کردن مغازه بودم که یکی از سارقان با گرفتن گردنم که به تازگی جراحی شده بود و آتل دور آن پیچیده بودم من را ساکت کرد. همزمان همدست او که سلاح گرم داشت وارد مغازه شد و النگوها و گوشواره‌های ضخیم را جمع‌آوری کرد. آنها در کمتر از 5 دقیقه طلاها را که ارزش آنها حدود 900میلیون تومان بود، جمع آوری کرده و فرار کردند.
به‌دنبال اظهارات صاحب طلافروشی، مأموران با بررسی تصاویر ضبط شده توسط دوربین‌های مداربسته به سرنخ‌هایی از سارقان دست پیدا کردند. بررسی‌ها نشان می‌داد سارقان سابقه دار هستند و در مدتی که از زندان مرخصی گرفته‌اند دست به این سرقت زده‌اند. همچنین معلوم شد که آنها پس از سرقت به یکی از شهرهای همجوار گریخته‌اند. تحقیقات در این‌باره ادامه داشت تا اینکه سرانجام در عملیاتی ضربتی متهمان دستگیر شدند و در بازرسی از مخفیگاه‌شان مقداری از جواهرات مسروقه کشف شد. سردار منوچهر امان‌اللهی، فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری در این‌باره گفت: از مخفیگاه اعضای این باند مقادیری از طلاهای مسروقه، تجهیزات ذوب طلا به همراه ۲ قبضه اسلحه جنگی، بیش از ۱۰ قبضه سلاح سرد و... جمعا به ارزش ۵ میلیارد ریال کشف شد و ۳ نفر از اعضای این باند سرقت دستگیر و روانه زندان شدند. وی ادامه داد: سارقان سوابق متعدد سرقت داشته و سردسته این باند در ایام مرخصی از زندان به همراه همدستانش این سرقت را انجام داده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید