• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 1 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 158866
+
-

میز خبر/تمدید ثبت‌نام در خدمات افزوده شبکه «شاد»

فرصت ثبت‌نام در خدمات افزوده شبکه آموزشی شاد (شادبوم) تا 15اردیبهشت ۱۴۰۱ تمدید شد. به گزارش فارس، با اعلام تمدید فرصت ثبت‌نام ارائه خدمات افزوده و یا خدمات زیرساخت پشتیبان در شبکه آموزشی دانش‌آموز (شاد)، واجدین شرایط می‌توانند تا 15اردیبهشت نسبت به ارائه محصول و خدمات خود در اپلیکیشن شاد اقدام کنند. فراخوان ارائه خدمات افزوده شامل طرح‌های آموزشی اقتصادی در شبکه ملی شاد، به استناد بند ۳ ماده یک سند الزامات سامانه‌های آموزش الکترونیکی و شبکه آموزشی دانش‌آموز (شاد) مصوب جلسه شهریور ماه امسال شورای‌عالی فضای مجازی، با موضوع تنظیم‌گری و صدور مجوز ارائه خدمات افزوده طراحی و تدوین شده است. بر همین اساس، تمام اشخاص حقوقی دولتی و غیردولتی واجد شرایط اعم از سازمان‌ها، نهادها، شرکت‌ها، مؤسسات، مدارس و مراکز علمی، آموزشی، فرهنگی، ورزشی، هنری و انتشاراتی علاقه‌مند به ارائه حداقل یکی از انواع خدمات افزوده آموزشی، که دارای مجوز فعالیت معتبر از مراجع ذیصلاح قانونی و مرتبط با این خدمات هستند، می‌توانند تا 15اردیبهشت۱۴۰۱ با مراجعه به پایگاه اینترنتی shadboom.medu.ir، طرح اقتصادی خود را برای کمیسیون تنظیم مقررات مشارکت در شاد ارسال کنند. 

کولبران یک‌ماهه ساماندهی می‌شوند
معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور از تعیین مهلت یک ماهه به ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای ساماندهی کولبران خبر داد.  «مجید میراحمدی» معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور درباره سرانجام ساماندهی کولبران به ایلنا گفت: «درباره بحث کولبران جلسه‌ای را برگزار کردیم و همه دستگاه‌های ذیربط در کشور و همچنین مسئولان استان کرمانشاه نیز در این جلسه حضور داشتند. قطعا ما وضعیت فعلی را غیرقابل‌قبول می‌دانیم و این وضعیت از نگاه ما مورد پسند نیست و باید به سرعت اصلاح شود.» او ادامه داد:« در گذشته تصمیمات مختلفی در این زمینه گرفته شده است، اما هیچ‌کدام تقریبا عملیاتی نشده است. ما مهلتی را تعیین کردیم و به ستاد مبارزه با قاجاق کالا و ارز اعلام کردیم حداکثر ظرف مدت یکماه با مشورت سایر دستگاه‌ها طرح پیشنهادی را در این خصوص تهیه و ارائه دهند تا براساس آن منافع مرزنشینان تأمین شود و آنها علاقه‌مند شده و با ما همکاری داشته باشند تا از معابری که ما مشخص می‌کنیم به‌طور رسمی و بدون نگرانی کالاهایی که مورد نظر است را وارد کنند.» به‌گفته او، قرار است آن بخشی که اقدام به قاچاق کالا و کالاهای ممنوعه می‌کنند به‌شدت کنترل شده و با آنها برخورد شود تا وضعیت فعلی ساماندهی شود.

محدودیت‌های جاده‌ای در تعطیلات پایان هفته
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور انتظامی کشور محدودیت‌های جاده‌ای در تعطیلات پیش رو را اعلام کرد. احمد شیرانی، درباره محدودیت‌های جاده‌ای در تعطیلات پیش رو گفت: «تردد موتورسیکلت از ساعت 13:00ظهر روز گذشته یعنی 31فروردین تا ساعت 06:00روز شنبه 3اردیبهشت از محورهای کرج - چالوس، هراز، فیروزکوه و محور تهران - سمنان - مشهد و بالعکس ممنوع است.» به گزارش ایلنا، او ادامه داد:«البته تردد موتور سیکلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت‌های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود.» به‌گفته او، در محور کرج - چالوس، تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از محور کرج - چالوس همچنان ممنوع است. همچنین تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 13امروز پنجشنبه، از مرزن‌آباد به سمت کرج ممنوع بوده و درصورت اعلام مأموران پلیس راه در محل تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 4بعد از ظهر تا ساعت 12شب از کرج میدان امیرکبیر و آزادراه تهران - شمال به سمت مرزن آباد به‌صورت یک طرفه خواهد بود.» شیرانی گفت:« همچنین تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت یک ظهر تا 12شب روزهای جمعه و شنبه از کرج ابتدای آزادراه  تهران - شمال به سمت مرزن‌آباد ممنوع بوده و درصورت اعلام مأموران پلیس راه در محل تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 4بعد از ظهر تا 12شب همان روز از مرزن‌آباد به سمت کرج و تهران به‌صورت یک‌طرفه خواهد بود.» او درباره وضعیت تردد در محور هراز هم توضیح داد:« تردد تمام تریلرها از محور هراز همچنان ممنوع است. همچنین تردد تمام کامیون‌ها و کامیونت‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت 6صبح تا 12شب روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه یعنی یکم، دوم و سوم اردیبهشت از محور هراز ممنوع است.» به‌گفته او، تردد تمام وسایل نقلیه از ساعت 2ظهر تا 12شب روز جمعه و شنبه دوم و سوم اردیبهشت از رودهن به سمت آمل ممنوع بوده و از ساعت 4بعداز ظهر تا 10شب همان روز درصورت اعلام مأموران مستقر در محل از آب‌اسک به رودهن (محدوده مشاء) به‌صورت یک‌طرفه است.» او ادامه داد:«اجرای محدودیت‌های مذکور منوط به افزایش حجم تردد در محورها خواهد بود و چنانچه وضعیت ترافیک عادی باشد با هماهنگی اجرای محدودیت‌ها متوقف می‌شود.» 

این خبر را به اشتراک بگذارید