• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 26 اسفند 1400
کد مطلب : 156896
+
-

۷مأمور پلیس در چهارشنبه‌سوری مصدوم شدند

کوتاه از حادثه
۷مأمور پلیس در چهارشنبه‌سوری مصدوم شدند

رئیس پلیس پیشگیری تهران از مصدومیت 7مأمور پلیس در چهارشنبه آخر سال خبر داد و گفت امسال شاهد چهارشنبه‌سوری آرامی نسبت به سال‌های قبل بودیم. به‌گزارش همشهری، سرهنگ جلیل موقوفه‌ای دیروز در آخرین نشست خبری در جمع خبرنگاران گفت: از حدود2ماه قبل اقدامات پلیسی و تمهیدات ویژه برای آخرین چهارشنبه‌سوری آغاز شده بود که موجب شد امسال شاهد چهارشنبه‌سوری آرامی نسبت به قبل باشیم. یکی از همین اقدامات کشف قابل توجهی مواد محترقه خطرناک بود که با تلاش همکارانم از اماکن و صنوف به‌دست آمد.خوشبختانه در حوزه پایتخت گزارش فوتی اعلام نشد و در مجموع تمام یگان‌های پلیس 7 نفر نیز از مأموران دچار آسیب دیدگی سطحی و جزئی شدند. رئیس پلیس پیشگیری تهران با بیان اینکه باید از مردم نیز بابت همکاری خوبشان با پلیس تشکر کنیم گفت: در چهارشنبه‌سوری امسال هیچ خسارتی به تجهیزات پلیس وارد نشده و حتی امسال انفجار سنگینی هم نداشتیم.
رئیس پلیس پایتخت در ادامه به فعالیت یکساله پلیس پیشگیری اشاره و تصریح کرد: در سال‌جاری 330طرح امنیت و آرامش  در محلات به اجرا در آمده است که 11مورد آن مربوط به طرح رعد بود که در پایتخت اجرا شد. سرهنگ موقوفه‌ای افزود: به‌طور میانگین روزانه ۷۰۰۰ تماس با مرکز فوریت‌های ۱۱۰ منجر به عملیات شده است. رئیس پلیس پیشگیری تهران از انجام بیش از ۶۰۰‌مورد تعقیب و گریز مجرمان در تهران خبر داد و گفت: نزدیک به 96درصد از عملیات‌های تعقیب و گریز پلیس و مجرمان منجر به دستگیری آنان شده است. وی ادامه داد: همچنین طی این مدت در ۱۲عملیات مأموران اقدام به شلیک به سمت سارقان کرده‌اند که در این میان 2نفر از سارقان که اقدام به درگیری مسلحانه با مأموران کرده بودند به ضرب گلوله مأموران به هلاکت رسیدند.
رئیس پلیس پیشگیری تهران در ادامه به تمهیدات پلیس پیشگیری تهران برای تعطیلات نوروز۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: برای نوروز امسال تمهیدات خوبی برای مقابله با سرقت در دستورکار قرار گرفته است. ازجمله آن می‌توان به آماده‌باش تمامی پلیس‌ها و یگان‌ها اشاره کرد. پلیس پیشگیری نیز در این ایام در آماده باش کامل خواهد بود و گشت‌های موتوری، خودرویی، عملیاتی و پیاده پلیس به‌طور محسوس و نامحسوس در طول تعطیلات نوروز فعال خواهند بود. سرهنگ موقوفه‌ای در پایان به شهروندان در ایام نوروز هشدارها و توصیه‌هایی را ارائه کرد و گفت: لازم است شهروندانی که قصد  سفر دارند حتما تمهیدات لازم را در این خصوص اتخاذ کنند ازجمله اینکه از نگهداری اموال و اجناس قیمتی در منزلشان پرهیز کنند و حتما کلید خود را به افراد معتمد بدهند تا اگر سفر طولانی مدت دارند این افراد از منازل بازدید کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید