• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
پنج شنبه 26 اسفند 1400
کد مطلب : 156894
+
-

نصرالله: حضور ما در دولت و پارلمان برای حمایت از مقاومت ضروری است

دیپلماسی
نصرالله: حضور ما در دولت و پارلمان برای حمایت از مقاومت ضروری است

سید‌حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان طی سخنانی درباره انتخابات آتی در این کشور، گفت: «نبرد ما در انتخابات آتی، همان نبرد متحدان ماست... و ما همانطور که برای نامزدهای خود کار می‌کنیم، برای نامزدهای متحدانمان نیز کار خواهیم کرد.» به گزارش فارس، نصرالله درباره دلایلی که موجب شد تا حزب‌الله لبنان در انتخابات پارلمانی سال‌۱۹۹۲ و سپس دولت در سال ۲۰۰۵، شرکت کند، توضیح داد و گفت که این اقدامات، همگی برای حمایت از مقاومت صورت گرفته است. سیدحسن نصرالله با اشاره به دوران جنگ ۳۳‌روزه رژیم صهیونیستی با لبنان در سال‌۲۰۰۶ معروف به جنگ تموز، تأکید کرد: «تجربه به ما نشان داده که نمی‌توانیم در هیچ دولتی غایب باشیم. به‌دلیل کینه و نفرت سیاسی که در دولت وجود داشت، ما در سایه جنگ‌۲۰۰۶ با رژیم صهیونیستی در معرض اقدامی مشابه ۷ می ‌قرار داشتیم. بنابراین حضور ما در دولت و پارلمان برای حمایت از مقاومت ضروری است؛ حتی اگر در دولتی باشیم که رئیس آن مخالف ما باشد.»
سید‌حسن نصرالله بر ضرورت تلاش برای افزایش مشارکت رأی‌دهندگان و حتی درصورت لزوم، دیدار با مردم در خانه‌هایشان و عدم ‌اکتفا به دیدارها و نشست‌های عمومی تأکید کرد و افزود که هدف پیروزی نامزدهای حزب‌الله نیست، بلکه رسیدن به نتایجی برای تقویت و تحکیم وضعیت متحدان خود در جبیل، کسروان، الشوف و عالیه و در تمامی دوایر است.
نصرالله اشاره‌ای به فهرست‌های انتخاباتی نکرد و صرفا درخصوص حوزه انتخاباتی بیروت گفت: «حزب‌الله با جنبش امل، حزب مسیحی جریان ملی آزاد (التیار الوطنی الحر) در این نبرد انتخاباتی شرکت خواهد کرد.»
پارلمان لبنان چندی پیش تغییر موعد انتخابات پارلمانی این کشور از 18اردیبهشت (۸ می) به هفتم فروردین ۱۴۰۱ (۲۷ مارس) را تأیید کرد اما میشل عون، رئیس‌جمهوری این کشور این موضوع را نپذیرفت. انتخابات قرار است در تاریخ ۲۵ اردیبهشت (15می) برگزار شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید