• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
چهار شنبه 25 اسفند 1400
کد مطلب : 156702
+
-

خبرهای کوتاه/علی لندی ،نماد ایثار اجتماعی


در سالی که گذشت آسمانی‌شدن علی لندی، نوجوان ۱۵‌ساله ایذه‌ای که برای نجات دو زن به دل آتش زده و دچار سوختگی شدید شده بود، یکی از داغ‌ترین و البته غمگین‌ترین خبرهای ایثار اجتماعی است. بی‌راه نگفته‌ایم اگر او را چهره ایثار سال 1400معرفی کنیم. این نوجوان فداکار که به دل آتش زده و دچار بیش از 90درصد سوختگی شده بود، چند روزی در بیمارستان بستری شده و تحت درمان قرار گرفت اما متأسفانه به‌علت شدت سوختگی پرکشید. آوازه ایثار و شهامت او در دنیای مجازی و حقیقی چنان پیچید که بسیاری از فعالان اجتماعی با انتشار توییت‌هایی خواستار ثبت‌شدن نام علی لندی در کتاب‎های درسی شدند.

شهیده فاطمه اسدی ، نخستین بانوی مفقودالاثر 

از چهره‌های خبرساز در حوزه ایثار در سالی که گذشت می‌توان به شهیده فاطمه اسدی اشاره کرد. او نخستین بانوی شهیده مفقودالاثر کشور است که آبان‌ماه امسال پیدا‌شدن پیکرش خبرساز شد. اسدی متولد سال 1339در روستای باقرآباد از توابع شهرستان دیواندره است. وقتی تنها 22سال داشته و صاحب 2فرزند بوده، در هشتم شهریورماه سال 1363بعد از تحمل یک‌ماه اسارت و شکنجه، توسط عناصر خائن گروهک دمکرات تیرباران می‌شود. اما پیکر او هرگز به خانواده‌اش تحویل داده نمی‌شود. امسال در جریان عملیات کاوش پیکر مطهر شهدا توسط گروه‌های تفحص، پیکر مطهر این بانوی شهیده پس از گذشت 37سال از شهادت و گمنامی، در ارتفاعات چهل چشمه کردستان پیدا شد.

علی فعال ، شهید مدافع سلامت 

در روزهایی که ویروس منحوس کرونا سختی‎ها و محدودیت‌های زیادی را برای مردم و نگرانی‌های جدی را در جامعه ایجاد کرده بود، مدافعان سلامت شجاعانه و مخلصانه تمام خستگی‌های کار، دوری از خانواده و قرنطینه را برای دفاع از سلامت جامعه و آسایش مردم به جان خریدند و در این راه انسان‌های شریفی جان خود را از دست دادند؛ از پزشک، پرستار و بهیار گرفته تا کارکنان بیمارستان و حتی تطهیرکننده‌های
بهشت زهرا(س). شهید علی فعال از کادر خدماتی بیمارستان بقیه‌الله(عج) یکی از صدها عزیزی است که به تازگی پس از ماه‌ها جهاد در خط مقدم مبارزه با کرونا به جمع شهدای مدافع سلامت پیوست و نام خود را در جرگه ایثارگران سال‌1400 ثبت کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید