• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 24 اسفند 1400
کد مطلب : 156628
+
-

چهره‌ها/مهدی دادفر،دبیر انجمن واردکنندگان خودرو


در زمینه واردات خودرو تنها نظر دولت اهمیت ندارد بلکه باید دید شرکت‌ها به این حوزه ورود می‌کنند یا خیر. پیش‌بینی من این است که برندهای‌ بسیار محدودی وارد می‌شوند، شاید فقط کیا و هیوندای وارد این کار شوند. طبق بودجه سال۱۴۰۱ واردات ۷۰هزار دستگاه خودرو پیش‌بینی شده و احتمالا همین تعداد سقف واردات باشد.

یحیی آل‌اسحاق ، رئیس اتاق ایران و عراق

شکی نیست که عراق در نخستین فرصت تمام بدهی‌های باقی مانده را پرداخت خواهد کرد. تا پایان امسال میزان صادرات غیرنفتی ایران به عراق به 9میلیارد دلار می‌رسد که بخش خصوصی برای دریافت درآمدهای صادراتی از عراق با بحث تأخیر در دریافت مواجه نیست و اگر تأخیری موردی هم وجود دارد این موضوع مرتبط با مسائل صرافی‌هاست.

محمدرضا نجفی‌منش ، رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازان

برنامه وزارت صمت برای سال۱۴۰۱، تولید یک‌میلیون‌و۶۰۰ هزار خودرو است که قطعه‌سازان بیش از این، ظرفیت تولید دارند. اگر مواداولیه مثل مس، فولاد، آلومینیوم و مواد پتروشیمی به هر شکلی تامین شود و دولت دست از قیمت‌گذاری بردارد و همچنین خودروسازی غیردولتی اداره و دولت فقط کنترل‌کننده باشد قطعا سایه بحران از سر خودروسازی کوتاه می‌شود.

شهریار افندی‌زاده ، معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی

طبق گزارش سازمان بنادر و دریانوردی پیش‌بینی می‌شود در حوزه سفرهای دریایی بیش از ۶میلیون جابه‌جایی در ایام نوروز اتفاق بیفتد. بر این اساس سعی شده است هم بنادر و اسکله‌ها مجهز به امکانات مناسب باشند و هم در استان‌های ساحلی امکانات لازم برای مسافران نوروزی فراهم شود. همین الان هم در بعضی از بنادر ما ازجمله چابهار با بالاترین ظرفیت خدمات‌رسانی به گردشگران در حال انجام است.

این خبر را به اشتراک بگذارید