• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 24 اسفند 1400
کد مطلب : 156627
+
-

هادی ساعی: به ۸۰میلیارد بودجه احتیاج داریم

هادی ساعی، رئیس فدراسیون تکواندو دیروز در نشست خبری حاضر شد و از مشکلات این رشته گفت؛ از دلیل افت تکواندو در چند سال اخیر تا مشکلات مالی و نیاز تکواندو به 80میلیارد بودجه. تکواندو طی چند سال اخیر اقتدار گذشته‌اش را از دست داده ‌و ساعی دیروز صحبت‌هایش را از همین ضعف آغاز کرد: «سال‌های اخیر از نظر کسب مدال خوب نبودیم، اما اگر از همه داشته‌ها استفاده کنیم، می‌توانیم کمبودها را جبران کنیم. روی بچه‌های جوان هم می‌توانیم حساب کنیم. به حمایت کمیته المپیک و وزارت ورزش هم نیاز داریم تا ورزشکاران را به مسابقات مختلف اعزام کنیم.» نخستین کاری که فدراسیون ساعی باید انجام دهد، انتخاب سرمربی است. این وظیفه به کمیته فنی سپرده شده است: «در 6ماه اول سال ۱۰رویداد مهم داریم. نخستین کار کمیته فنی، انتخاب کادر فنی است. بعضی از دوستان کاندیدا هستند و باید از برنامه‌هایشان دفاع کنند. باید دید کمیته فنی به کدام عزیزان رأی می‌‌دهند. ممکن است چند تیم مختلف برای رویدادهای مختلف با چند کادر داشته باشیم. حداقل 2 کادر فنی برای تیم‌ها خواهیم داشت.» مهرو کمرانی سرمربی تیم زنان می‌ماند؟ «نظر کمیته فنی مهم است و کمرانی هم جزو گزینه‌ها‌ست.»
با آمدن ساعی، رضا مهماندوست سرمربی موفق تکواندو هم به تیم ملی بازمی‌گردد؟ ساعی به این سؤال جواب داد: «رضا مهماندوست از بهترین مربیان ماست ولی خودش گفته تا المپیک‌۲۰۲۴  با آذربایجان قرارداد دارد. اگر قراردادش لغو شود یا اتفاقی رخ بدهد، به او نیاز داریم.» به‌گفته ساعی، فریبرز عسگری، سرمربی سابق تیم ملی هم یکی از گزینه‌ها برای سرمربیگری تیم ملی است. ساعی از تشکیل تیم امید هم خبر داد: «یکی از بخش‌هایی که در گذشته ضعف داشتیم، نبود تیم امید بود. بچه‌ها بعد از رده سنی جوانان رها می‌شدند اما تیم امید را تشکیل می‌دهیم و این تیم پشتوانه تیم ملی خواهد بود.»
ایران در روزهای گذشته میزبان چند مسابقه بین‌المللی بود. ماهر، ناظر فدراسیون جهانی از میزبانی ایران تعریف کرده بود و ساعی به نقل از او گفت: «ناظر فدراسیون جهانی اذعان داشت هیچ کجای دنیا سابقه نداشته ۱۰روز مسابقات تکواندو برگزار شود. خدا را شکر سربلند بیرون آمدیم. ماراتن مسابقات خوب برگزار شد. ماهر از سطح مسابقات هم تعریف کرد. برایم افتخار بود کسانی که از خارج ایران می‌آیند چنین قضاوتی درباره ما دارند.» قبل از آمدن ساعی قرار بود کیش میزبان شود، اما مسابقات به تهران منتقل شد. ساعی گفت که این تغییر میزبانی به صرف فدارسیون شد: «با همفکری کادر فنی و بچه‌های فدراسیون و کادر برگزاری، تصمیم گرفته شد مسابقات از جزیره کیش به تهران بیاید تا هزینه‌هایمان کمتر شود. قرارداد هتل ۳میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان بود ولی هزینه هتل در تهران یک‌میلیارد و ۲۰۰میلیون شد. این به ما خیلی کمک کرد.»

گلایه‌مند مثل علیرضا دبیر
ساعی هم مثل علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی از بودجه کم فدراسیون گلایه کرد: «با توجه به رویدادهایی که داریم، برای سال آینده حداقل ۷۰، ۸۰‌میلیارد برای ۶ماه اول سال می‌خواهیم. بودجه وزارت و کمیته هم آنقدر نیست که تمام نیازمان را برآورده کند. باید تلاش کنیم. تکواندو در سالی که گذشت کمترین سهم را در کمیته ملی المپیک داشت. شیوه مالی در کمیته المپیک عوض شد و به‌صورت امتیازبندی به رشته‌ها بودجه تخصیص یافت. تکواندو ۱۰۷درصد رشد داشت ولی رشته‌هایی بودند که تا ۶۰۰درصد هم به‌خاطر مدال‌هایی که گرفتند رشد داشتند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید