• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
سه شنبه 24 اسفند 1400
کد مطلب : 156626
+
-

قهر مانی یز د؛ شیرین‌تر از باقلوا

تیم شهداب یزد شگفتی‌ساز شد و به قهرمانی لیگ برتر والیبال رسید طلو‌ع‌کیان، سرمربی این تیم از شیرینی قهرمانی برای یزدی‌ها می‌گوید

قهر مانی یز د؛ شیرین‌تر از باقلوا


لیگ والیبال به پایان رسید و یزدی‌ها جام را به شهرشان بردند. اول فصل می‌گفتند شهداب یزد برای قهرمانی بسته شده ‌و همه از سرمایه‌گذاری ویژه باشگاه صحبت می‌‌کردند ولی نتایجی که آنها در نیم‌فصل اول گرفتند با حرف‌هایی که زده می‌شد، جور در‌نمی‌آمد. با قدرت‌‌نمایی تیم‌هایی نظیر سپاهان، پیکان و حتی شهرداری ارومیه کمتر کسی شهداب را شانس قهرمانی می‌دانست. حتی تا قبل از رسیدن شهداب به فینال هم با اطمینان نمی‌شد از قهرمانی این تیم حرف زد، اما آنها شگفتی‌ساز شدند و با قهرمانی این شگفتی را تکمیل کردند. شهداب در 2بازی پیکان را شکست داد. در بازی اول 3-صفر و در بازی دوم 3-یک (25-19، 23-25، 25-17و 25-18) به پیروزی رسید. شهداب از نیم‌فصل دوم متحول شد. علیرضا طلوع‌کیان به‌عنوان سرمربی این تیم را تحویل گرفت و امین اسماعیل‌نژاد سرباز هم با تغییر نام شهداب یزد به مقاومت شهداب یزد به این تیم آمد و ستاره شد. اسماعیل‌نژاد که در بازی اول فینال امتیازآورترین بازیکن بازی بود، دیروز هم 28امتیاز برای تیمش گرفت. با باز‌ی‌هایی که اسماعیل‌نژاد در هفته‌های اخیر انجام داده، یکی از گزینه‌های اصلی برای حضور در تیم ملی است. اما او رقیبان زیادی دارد؛ امیر غفور، صابر کاظمی، پوریا یلی و...

در 2بازی اخیر شهداب، مهدی مهدوی هم بازی‌های درخشانی به نمایش گذاشت. در نیم‌فصل اول گفته می‌شد نتیجه‌نگرفتن تیم شهداب به‌خاطر پاس‌های ضعیف مهدوی است و شهداب به‌جای تغییر مربی باید به فکر پاسور دیگری باشد اما مهدوی در نیم‌فصل دوم به‌خصوص در 2بازی اخیر نظرها را تغییر داد. در حدی که دیروز گزارشگر بازی تأکید داشت که مهدوی می‌تواند دوباره به تیم ملی برگردد. در شرایطی که تیم ملی مشکل پاسور دارد؛ جواد کریمی جراحی کرده، بازگشت سعید معروف هم با اما و اگر روبه‌رو است و نفرات بعدی هم در حد تیم ملی نیستند، بعید نیست که بهروز عطایی و علیرضا طلوع‌کیان، سرمربی و مربی تیم ملی مهدوی را هم به اردو دعوت کنند. مهدوی دیروز بعد از قهرمانی تیم هم خوشحال‌ترین بود. او از صندلی داور بالا رفت و بطری‌های آب را روی سر خودش و هم‌تیمی‌هایش خالی کرد.

  طلوع‌کیان: حفظ قهرمانی سخت‌تر است
شهداب در نیم‌فصل اول تیم هشتم رده‌بندی بود و طلوع‌کیان با توجه به این رده، اهمیت قهرمانی تیمش را پررنگ‌تر کرد: «شاید هیچ‌کس باورش نمی‌شد که ما به‌عنوان تیم هشتم بیاییم و قهرمان شویم. برای نخستین‌بار بود تیمی که در نیم‌فصل هشتم شده بود، به قهرمانی می‌رسید. فکر می‌کنم شیرینی این قهرمانی از قطاب و باقلوا برای هواداران تیم ما شیرین‌تر است. بچه‌ها خیلی زحمت کشیدند و مزد تلاش، خودباوری و ازخودگذشتگی‌شان را گرفتند. بعضی از بازیکنان مصدوم بودند و نتوانستم آنها را به زمین بفرستم.» طلوع‌کیان از برنامه‌هایی که مقابل پیکان داشت، تعریف کرد: «پیکان تیمی نیست که به این راحتی‌ها باج بدهد. آنها با 10مدل ارنج جلوی ما بازی کردند اما ما برای تک‌تک آنها برنامه داشتیم. البته فقط من مربی نیستم که کار می‌کنم. اگر مربی ابزار نداشته باشد، نمی‌تواند کاری انجام بدهد ولی خوشبختانه من دستم باز بود.» شهداب کار سختی در پیش دارد. این تیم باید در جام باشگاه‌های آسیا که در تهران برگزار می‌شود، بازی کند. سرمربی شهداب به ‌سختی کار در آینده فکر می‌کند: «از همین لحظه باید به فکر حفظ این قهرمانی باشیم.»

  حسرت پیمان
پیکان در مرحله یک‌چهارم ‌نهایی شهرداری ارومیه را برد. محمدرضا تندروان، سرمربی شهرداری گفته بود که در این بازی تحقیر شده است. حذف سپاهان هم اتفاق مهم لیگ بود که به‌دست پیکان انجام شد. در این شرایط انتظار نمی‌رفت پیکان قهرمانی را از دست بدهد و حداقل توقع این بود که آنها یکی از 3بازی این مرحله را ببرند. این شکست یک حسرت دیگر به دل پیمان اکبری، سرمربی پیکان گذاشت. اکبری 2بار با پیکان، یک‌بار با سایپا و سال پیش هم با شهرداری ارومیه به فینال رسید اما نتوانست جام بگیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید