• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
دو شنبه 23 اسفند 1400
کد مطلب : 156548
+
-

یک و 20دقیقه

روابط‌عمومی کل سپاه پاسداران در بیانیه‌ای اعلام کرد تکرار هرگونه شرارت با پاسخ‌های «سخت»، «قاطع» و «ویرانگر» مواجه خواهد شد

گزارش
یک و 20دقیقه

هدف قرارگرفتن پایگاه‌های سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در اربیل با موشک‌های سپاه پاسداران بازتاب وسیعی در محافل سیاسی و رسانه‌ای منطقه و جهان داشت و پیام واضحی برای مقام‌های این رژیم به‌همراه داشت؛ تکرار هرگونه شرارت با پاسخ‌‎های «سخت»، «قاطع» و «ویرانگر» جمهوری ‌اسلامی ایران مواجه می‌شود.
به‌‌دنبال تحرکات اخیر صهیونیست‌ها علیه منافع ملی کشورمان و جنایت اخیر این رژیم در حومه شهر دمشق که به شهادت 2تن از پاسداران رشید مدافع حرم، «احسان کربلایی‌پور» و «مرتضی سعیدنژاد» انجامید، بامداد یکشنبه در ساعت یک‌و‌20دقیقه، ۲پایگاه سازمان اطلاعات و عملیات ویژه (موساد) رژیم صهیونیستی در شهر اربیل در اقلیم کردستان عراق هدف 10موشک بالستیک قرار گرفت؛ عملیاتی که با بازتاب گسترده‌ای همراه شد و دیروز سپاه پاسداران با صدور بیانیه‌ای، مسئولیت این عملیات را برعهده گرفت. به گفته منابع آگاه در ایران، حمله موشکی سپاه پاسداران به پایگاه صهیونیست‌ها در اربیل، با خسارات زیادی برای این رژیم همراه بوده‌؛ حمله‌ای که با استفاده‌ از موشک‌های نقطه‌زن ایرانی از خانواده موشک‌های فاتح، ازجمله فاتح110 انجام شده است. همچنین گفته می‌شود این موشک‌ها از منطقه شمال‌غرب ایران شلیک شده و همه آنها به هدف اصابت کرده است. هدف اصلی موشک‌های سپاه از این حمله، مقر صهیونیست‌ها بود که با مقر نظامی آمریکایی‌‌ها فاصله دارد.

هشداری قاطع به صهیونیست‌ها
در بیانیه روابط‌عمومی کل سپاه پاسداران، با اشاره به هدف قرارگرفتن مرکز راهبردی توطئه و شرارت صهیونیست‌ها ازسوی موشک‌های نقطه‌زن، تأکید شده‌است که تکرار هرگونه شرارت با پاسخ‌‎های «سخت»، «قاطع» و «ویرانگر» جمهوری اسلامی ایران مواجه می‌شود.
در این بیانیه آمده‌است: «در پی جنایات اخیر رژیم جعلی صهیونیستی و اعلان قبلی مبنی بر بی‌پاسخ نگذاردن جنایت‌ها و شرارت‌های این رژیم منحوس، بامداد یکشنبه مرکز راهبردی توطئه و شرارت صهیونیست‌ها مورد هدف موشک‌های قدرتمند و نقطه‌زن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت.»
در این بیانیه علاوه‌ بر هشدار به رژیم جنایتکار صهیونیستی درباره عواقب سنگین تکرار هرگونه شرارت، تأکید شده‌است: «به ملت عظیم‌الشأن ایران نیز اطمینان می‌دهیم امنیت و آرامش میهن ‌اسلامی، خط قرمز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بوده و به احدی اجازه تهدید و تعرض به آن را نخواهند داد.»

یک ضربه کاری
برآوردهای اولیه نشان می‌دهد خسارت‌‌های سنگینی به این پایگاه سری افسران موساد در اربیل که ذیل چتر امنیتی ارتش آمریکا فعالیت می‌کرد، وارد شده‌است؛ موضوعی که اخبار اولیه رسانه‌های منطقه شاهدی بر این مدعاست و اعزام آمبولانس هوایی ارتش آمریکا از پایگاه «رامشتاین» آلمان به پایگاه «اربیل» عراق، گویای ضربه کاری سپاه پاسداران به صهیونیست‌ها بود. براساس بررسی‌های انجام‌شده، این نخستین گستاخی صهیونیست‌ها در سوریه پس‌از حمله به پایگاه هوایی «تیاس» (T-4) بود؛ حمله‌ای که با f-15 در روز 20فروردین‌ماه1397 انجام شد و سبب به شهادت رسیدن 7تن از مستشاران نظامی سپاه پاسداران در این کشور شد.
حدود یک‌ماه پس‌از این حمله بود که سپاه پاسداران در عملیات «خانه پوشالی»، پایگاه نظامی-جاسوسی اسرائیل را در منطقه جولان اشغالی زیر ضربه قرار داد. بعد از پاسخ قاطع ایران، صهیونیست‌ها از ۲۰اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۷ تا ۱۶اسفندماه ۱۴۰۰ جرأت نکردند به اهداف ایرانی‌ در سوریه حمله کنند. برخی منابع معتقدند درآن مقطع رژیم صهیونیستی از طریق فرانسه و روسیه به تهران پیام داده‌است که دیگر دست به اقدام نظامی علیه نیروهای ایرانی مستقر در سوریه نخواهد زد و از این تاریخ به بعد، هدف حملات ارتش این رژیم به پایگاه‌های ارتش سوریه معطوف بود که با واکنش‌های دمشق نیز همراه بود.
براین اساس به‌نظر می‌رسد حمله اخیر صهیونیست‌ها به حومه دمشق که به شهادت 2مستشار ایرانی منجر شد، با چراغ‌سبز واشنگتن صورت گرفته ‌است؛ اقدامی که با پاسخ قاطع ایران، صهیونیست‌ها خسارت‌های سنگینی متحمل شدند.

خسارت بالای صهیونیست‌ها
همه اینها در حالی است که گزارش‌های برخی منابع غیررسمی، از کشته‌شدن چندین افسر ارتش رژیم صهیونیستی در حمله موشکی بامداد یکشنبه به مرکز جاسوسی موساد در اربیل حکایت دارد. این منابع فهرستی از اسامی برخی مأموران صهیونیست در اربیل منتشر کرده‌اند که دراین حمله کشته یا زخمی شده‌اند؛ فهرستی که نام 9صهیونیست در آن به‌چشم می‌خورد.
ازسوی دیگر شبکه لبنانی المیادین هم به نقل از منابع خود اعلام کرد در حمله موشکی به اربیل، مقرهای موساد هدف قرار گرفته و در آن به هیچ مرکز عراقی یا آمریکایی حمله نشده‌ است. این شبکه اعلام کرده که حمله به اربیل با موشک‌های بالستیک نقطه‌زن انجام شده و پایگاه موساد را به‌صورت دقیق هدف قرار داده‌است. براساس این گزارش مقر موساد در تفرجگاه «صلاح‌الدین» منهدم شده و برخی از مزدوران حاضر در این مقر کشته و زخمی شده‌اند.

واکنش‌ها به پاسخ موشکی سپاه
پاسخ قاطع سپاه پاسداران به شرارت‌های اخیر رژیم صهیونیستی با بازتاب گسترده رسانه‌های منطقه‌ای و جهانی هم همراه شد و دیروز شبکه الجزیره در گزارشی زنده، به بررسی حمله موشکی گسترده به مناطق مختلف اربیل، ازجمله مراکز موساد پرداخت و شدت انفجارهای موشکی اربیل را بی‌سابقه دانست. در این گزارش اشاره شده که موشک‌های شلیک‌شده به‌سمت اربیل مانند حملات قبلی به اربیل که با راکت‌های کاتیوشا یا پهپاد صورت می‌گرفت، نبوده‌ است. شبکه 
«بی.‌بی‌‌.سی» عربی هم در گزارشی به‌صورت مفصل به این حمله موشکی پرداخت و تلاش کرد به‌جای اشاره به هدف قرارگرفتن مراکز موساد به‌عنوان هدف اصلی این عملیات، اینگونه به مخاطبان القا کند که دراین حمله، کنسولگری آمریکا در اربیل هدف قرار گرفته‌ است. اسکای‌نیوز نیز این عملیات را «بی‌سابقه» توصیف کرد و نوشت که حمله موشکی بامداد یکشنبه به اربیل در تحولی بی‌سابقه، از خارج از عراق انجام شده است.

مکث
پیام روشن ایران به شرارت صهیونیست‌ها


اسماعیل کوثری ، نماینده مجلس
 پاسخ قاطع و کوبنده سپاه پاسداران به شرارت‌ها و جنایت‌های اخیر رژیم صهیونیستی، حاوی پیام‌های روشن و قاطعی برای دشمنان و همچنین آسیب‌زنندگان به منافع جمهوری ‌اسلامی ایران بود؛ اینکه در هر شرایطی شرارت‌های آنان بی‌پاسخ نخواهد ماند. در این میان اما پیش ‌از هر چیز باید به این نکته اشاره کرد که حضور مستشاری جمهوری ‌اسلامی ایران در سوریه به درخواست این کشور انجام شده و حمله صهیونیست‌ها اقدامی شرارت‌بار تلقی می‌شود که البته پاسخ محکمی نیز دریافت کرد.  سپاه پاسداران از سال1361 در سوریه و لبنان حضور داشته ‌است؛ حضوری که براساس درخواست آنها و با هدف انجام فعالیت‌های مستشاری بوده و هماهنگی‌های لازم و کافی در این زمینه با مسئولان دولتی این کشورها برقرار بوده‌ است. بنابراین چنین فعالیت‌هایی هیچ‌گاه جنبه پنهانی نداشته و آشکار بوده‌ و از آن زمان تاکنون هم ادامه داشته ‌است. این در حالی است که صهیونیست‌ها همواره به شرارت‌ها و جنایت‌های منطقه‌ای خود علیه نیروهای ایرانی ادامه داده‌اند و اخیر 2پاسدار عزیز میهن را به‌شهادت رساندند و تعدادی را نیز مجروح کردند. به‌دنبال انجام این اقدام جنایتکارانه بود که سپاه ‌پاسداران با صراحت اعلام کرد که پاسخ این شرارت را با قاطعیت می‌دهد؛ وعده‌ای که محقق شد و صهیونیست‌ها زیر ضربه موشک‌های نقطه‌زن سپاه قرار گرفتند و لانه جاسوسی آنها در اربیل عراق بر سرشان خراب شد.‌ حمله موشکی سپاه پاسداران، پاسخ دندان‌شکنی به رژیم صهیونیستی بود که گمان نکنند اگر خطایی مرتکب شوند، پاسخی دریافت نخواهند کرد.  اکنون دیگر آنها به این درک روشن و واضح رسیده‌اند که هر اقدام آنها علیه نیروها و منافع ملی جمهوری ‌اسلامی ایران در هر جغرافیایی، بی‌پاسخ نمی‌ماند و ضربه مهلک‌تری دریافت خواهند کرد. بررسی‌های اولیه نیز نشان می‌دهد ضربه سپاه‌ پاسداران بسیار اثرگذار و مهلک بوده‌ و 2نقطه‌ای که مراکز جاسوسی آنها در نزدیکی پایگاه‌های آمریکایی به‌حساب می‌آمد، مورد هدف قرار گرفته‌ است. ازسوی دیگر اما حمله موشکی سپاه به پایگاه‌های جاسوسی صهیونیست‌ها در اربیل پیام‌هایی را هم برای کشورهای همکاری‌کننده با این رژیم به‌همراه داشت؛ اینکه ایران در درجه نخست دست دوستی و رفاقت به‌سوی همسایگان خود دراز می‌کند، اما اگر آنها بخواهند با دشمنان ایران علیه منافع کشورمان همکاری کنند، جمهوری‌ اسلامی قطعا گذشت نخواهد کرد و تبعات سنگینی در انتظار اینگونه تعرض‌های آنان خواهد بود. درمجموع باید به پاسخ قاطع سپاه پاسداران از این زاویه نگریست که جمهوری ‌اسلامی نشان داد در مقابل خیانت‌ها و جنایت‌های دشمنان ایران و همکاران آنها سکوت نخواهد کرد و هر اقدامی دراین حوزه با عکس‌العملی سخت، قاطع و کوبنده مواجه خواهد شد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید