• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
دو شنبه 23 اسفند 1400
کد مطلب : 156492
+
-

با کاهش فرایندهای زائد و هوشمندسازی از خردادماه سال آینده

2ماهه پروانه ساخت بگیرید!

بررسی اقدامات مدیریت شهری برای کاهش صدور پروانه ساخت از 313 روز به 60 روز

فرایند صدور پروانه ساخت‌وساز در تهران از 10ماه به 2ماه کاهش می‌یابد؛ این خبری است که طی چند روز گذشته مدیران شهری پایتخت، به‌ویژه شهردار تهران و معاون معماری و شهرسازی او، اعلام کرده‌اند.
به گزارش همشهری، شهروندان برای دریافت پروانه ساخت بنا، رفت‌وآمدهای بسیار زیادی بین شهرداری‌های مناطق و دفاتر الکترونیک شهری دارند. رفت و برگشت‌های فراوان بین سازمانی و انجام فرایندهای اداری باعث شده تا متقاضیان ساخت‌وساز و نوسازی، کلافه شده و هزینه‌های قابل‌توجهی را متحمل شوند. جدا از بوروکراسی اداری که می‌تواند به ایجاد درگاه‌های فساد دامن بزند، ترددهای شهری نیز از این حیث افزایش می‌یابد؛ این در حالی است که در عصر حاضر و با وجود فضاهای اینترنتی و زیرساخت‌های الکترونیکی، چنین رفت‌وآمدها و پاس‌کاری‌های اداری، یک‌شوخی به‌نظر می‌آید. برای همین مدیریت شهری فعلی، حل این مشکل شهروندی را از مسیر اصلاح ساختاری که سال‌ها در شهرداری ریشه دوانده و تبدیل به یک‌عادت غلط شده، در دستور کار قرار داد. حالا اینطور که حمیدرضا صارمی، معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران می‌گوید تا خردادماه سال آینده، فرایند صدور پروانه کوتاه شده و به 2ماه می‌رسد.
بنابراین سؤال اینجاست که زمان فرایند صدور پروانه چطور کاهش یافته و شهروندان برای دریافت پروانه ساخت چه اقدامی باید انجام دهند؟

 

این خبر را به اشتراک بگذارید