• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
یکشنبه 22 اسفند 1400
کد مطلب : 156389
+
-

چهره‌ها/محسن خدابخش،نایب‌رئیس هیأت‌مدیره سازمان بورس


تکلیف وراث سهام عدالت در سال۱۴۰۱ تعیین می‌شود و به‌طور قطع وثیقه سهام برای دریافت وام نیز از سال آینده اجرایی خواهد شد. بررسی وضع وراث باید از طریق شرکت سپرده‌گذاری انجام شود که این اقدام نیازمند همکاری متولیان امر انحصار وراثت نیز است.

محمد باغستانی ، مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار

سود سهام عدالت به ۴۳میلیون ‌و ۶۶۵هزار و ۳۳۱نفر از مشمولان پرداخت شد. تمام شرکت‌های سرمایه‌پذیر درصدد بودند که با تامین مالی نسبت به واریز سود سهام عدالت اقدامات لازم را انجام دهند اما متأسفانه شرکت مخابرات ایران و سیمان‌دشتستان به تعهدات خود عمل نکردند و سود را واریز نکردند.

مصطفی قمری‌وفا  ، مدیرکل روابط‌عمومی بانک مرکزی

رئیس‌کل بانک مرکزی از چند ماه پیش و حتی در مصاحبه با خبرنگاران تأکید کرد بانک‌ها حق ندارند مبلغی از ‎تسهیلات را بلوکه کنند. هر بانکی که به قوانین ابلاغ‌شده بی‌توجهی کند و آن را رعایت نکند به هیأت انتظامی بانک مرکزی معرفی می‌شود و با متخلفان برخورد خواهد شد. انتظام‌بخشی و وحدت‌رویه درباره وثایق بانکی، دستورکار جدی بانک مرکزی است.

سیداسماعیل یزدان‌پناه ، نایب‌رئیس کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق بازرگانی ایران

از آنجا که درج قیمت تولیدکننده و مصرف‌کننده خلاف جهت رقابتی بازار است، شیوه کارآمدی نخواهد بود. اگر دولت می‌خواهد بازار را کنترل کند باید با ابزارهایی که مرسوم بوده و وجود دارند این کار را انجام دهد، درج این قیمت‌ها به نوعی باعث تعارضی می‌شود که لازم هم نیست.

این خبر را به اشتراک بگذارید