• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 22 اسفند 1400
کد مطلب : 156326
+
-

فروپاشی اتحاد جماهیر چلسی

باشگاه لندنی به‌خاطر تحریم دولت توانایی پرداخت حقوق بازیکنانش را ندارد

فروپاشی اتحاد جماهیر چلسی

بازی‌های امروز لیگ‌های اروپایی زیر سایه رونمایی از چلسی بدون ‌آبراموویچ قرار دارد. دولت از هواداران چلسی خواسته که در بازی خانگی ساعت 17:30امروز مقابل نیوکاسل از حمایت رومن آبراموویچ و شعار به سود او بپرهیزند. هواداران این تیم در بازی هفته گذشته در زمین نوریچ نام مالک روس باشگاه خود را فریاد زدند و در مقابل از بلندگوی ورزشگاه آهنگ پخش کردند تا نام آبراموویچ شنیده نشود. برخی هواداران روی دیوارهای اطراف ورزشگاه خانگی باشگاه نوشته‌اند: «جنگ توسط اروپا تامین می‌شود نه چلسی. باشگاه ما را به حال خود رها کنید.»
2 تیم حاضر در بازی امروز هم‌اکنون منفورترین تیم‌های انگلیس هستند. نیوکاسل به این دلیل که در ابتدای فصل به شاهزادگان سعودی فروخته شد و این اقدام صدای بیشتر باشگاه‌ها را درآورد، از ترس اینکه پول نفت واریز شده به این باشگاه بازار فوتبال را خراب کند. حالا چلسی هم به‌خاطر‌آبراموویچ و رابطه دوستانه‌اش با ولادیمیر پوتین مورد خشم انگلیسی‌ها قرار گرفته است. در فوتبال آلمان هواداران همه تیم‌های بوندس‌لیگایی از تیم‌هایی مثل لایپزیش، هوفن‌هایم و... که زیرنظر افراد ثروتمند اداره می‌شوند نفرت دارند چون معتقدند که پول آنها فوتبالی و مشروع نیست. انگلیسی‌ها با این موضوع مشکلی ندارند و بیشتر باشگاه‌های این کشور در تملک میلیاردرهای آمریکایی، روس، ایتالیایی، عربستانی، ایرانی و تایلندی است. با این‌حال به‌خاطر یورش روس‌ها به اوکراین هم‌اکنون افکار عمومی حساسیت زیادی روی این موضوع دارد.
در گزارش دیروز یا از منابع دیگر خوانده‌اید که اموال‌آبراموویچ در انگلیس ازجمله باشگاه چلسی توقیف و این باشگاه از فروش پیراهن و بلیت محروم شده است. اسپانسر اصلی باشگاه قرارداد سالی 40میلیون پوندی خود را با باشگاه لندنی یکطرفه فسخ کرده است. نایکی هم قصد داشت از همکاری با چلسی انصراف بدهد اما فعلا این اتفاق نمی‌افتد. دوطرف سال ۲۰۱۶ قراردادی ۱۵ ساله به ارزش ۹۰۰ میلیون پوند را به امضا رسانده‌اند تا آبی‌ها سالانه ۶۰میلیون پوند از این کمپانی آمریکایی دریافت کنند. مدیران چلسی در حال چانه‌زنی با وزارت فرهنگ و رسانه و ورزش بریتانیا هستند تا ممنوعیت بلیت‌فروشی را لغو کنند. در هر مسابقه 600هزار پوند از محل بلیت‌فروشی در بازی‌های خانگی به‌دست می‌آید. دستور رسیده که بلیت جدیدی به فروش نرسد و تنها آنهایی که از پیش بلیت فصل را تهیه کرده‌اند اجازه حضور در استمفوردبریج را داشته باشند.
در حساب‌‌های باشگاه تنها ۱۶میلیون پوند باقی مانده و با درنظر گرفتن حقوق بازیکنان (ماهانه ۲۸ میلیون پوند)، باشگاه در ۱۷ روز آینده بی‌پول می‌شود. این جدا از حقوق سایر اعضای باشگاه ازجمله بخش اداری و خدماتی و درمانی و همچنین هزینه‌های سفرها و بلیت هواپیما و هتل و... است. حساب‌های بانکی چلسی هم به‌طور موقت بسته شده. تعلیق موقت کارت‌های اعتباری چلسی به این معناست که باشگاه هم‌اکنون قادر به خرید سوخت برای اتوبوس تیم نیست. مجوز دولتی به باشگاه اجازه می‌دهد تا به فعالیت‌های مرتبط با فوتبال ادامه دهد، اما بانک‌ها رویکرد ریسک‌گریز را در پیش گرفته‌اند. بانک بارکلیز در حال بررسی و ارزیابی مجوزی است که برای ادامه فعالیت چلسی در زمینه‌های ورزشی داده شده است.
به‌دلیل آسیب‌های ناشی از این اتفاق، مدیر برنامه‌های بازیکنان با وکیل‌هایی تماس گرفتند تا در مورد بدترین سناریوی ممکن یعنی به تعویق افتادن پرداختی باشگاه چلسی به بازیکنان مشورت بگیرند و صحبت کنند. بازیکنان اگر تا 2‌ماه حقوقی نگیرند، آنگاه می‌توانند اقدام قانونی انجام دهند. در آن وضعیت به باشگاه 15روز فرصت داده می‌شود و پس از آن بازیکن می‌تواند قرارداد خود را فسخ کند. همین حالا منابع غیررسمی اما مطلع ادعا کرده‌اند که لوکاکو برای بازگشت به اینترمیلان با این باشگاه ایتالیایی تماس گرفته و اعلام کرده حاضر است در دستمزدش تخفیف بدهد. مهاجم بلژیکی خیلی پیش از اتفاقات سیاسی امروز برای بازگشت به اینتر ابراز دلتنگی کرده و حاشیه‌هایی به‌وجود آورده بود. توماس توخل هم که در مصاحبه‌اش گفته با وجود شرایط باشگاه نمی‌تواند روی فوتبال تمرکز کند، ممکن است تا پیش از پایان لیگ تکلیف خود را مشخص کند. به محض جدا شدن او از چلسی، درهای منچستریونایتد به روی این مربی آلمانی باز می‌شود.
ستاره‌های چلسی در حال مشورت با مدیران برنامه خود برای جدایی از این تیم به‌صورت رایگان هستند. این اصلا دور از ذهن نیست. همین حالا بازیکنان باشگاه‌های اوکراینی و همینطور بازیکنان خارجی لیگ روسیه قراردادشان فسخ و خودشان آزاد شده‌اند و می‌توانند رایگان به هر جا که خواستند بروند. گفته می‌شود بارسلونا که از جذب هالند ناامید شده، می‌خواهد اگر فرصت جذب رایگان ستاره‌های چلسی فراهم شد برای عقد قرارداد با لوکاکو و تیمو ورنر اقدام کند. رئال مادرید از مدت‌ها پیش دنبال رودیگر و ریس جیمز بود. ادوارد مندی هم که دورانی عالی را درون دروازه چلسی سپری کرده، مشتریان بزرگی خواهد داشت. یوونتوس به‌دنبال تماس با کریستین پولیسیک است. کریستنسن هم که برای فصل آینده با بارسلونا به توافق رسیده اما آسپلیکوئتا و رودیگر که در پایان فصل آزاد می‌شوند، شاید بتوانند زودتر به تیمی جدید منتقل شوند. باشگاه اگر نتواند راه‌حلی پیدا کند، بازیکنانش را به کرکس‌هایی که از حالا بالای استمفورد بریج پرواز می‌کنند خواهد باخت.
برای بازی امروز احتمالا لوگوی اسپانسر روی پیراهن تیم پوشانده یا از چند دست لباس باقی‌مانده بدون اسپانسر استفاده می‌شود. طبق تحریم‌هایی که صبح پنجشنبه علیه این باشگاه اعمال شد، به چلسی گفته‌اند که هزینه میزبانی یک بازی خانگی نباید از 500هزار پوند بیشتر شود، اما چلسی به دولت اطلاع داد که میزبانی یک بازی لیگ برتر بین 800هزار پوند تا یک میلیون پوند هزینه دارد. چلسی به دولت نامه نوشته است که نمی‌تواند امنیت، مهمانداران و غذا را در برخی از مناطق ورزشگاه تامین کند. به باشگاه گفته شده اگر سود حاصل از بلیت‌فروشی به قربانیان اوکراینی تحویل بدهد، مجوز بلیت‌فروشی برای آنها صادر می‌شود اما چلسی در این روزها حتی به پول بلیت‌فروشی هم نیاز دارد و برای رهایی از ورشکستگی فوری نمی‌تواند از آن چشم بپوشد. دیلی‌میل گزارش داده که به‌خاطر تحریم‌های گسترده علیه چلسی این احتمال وجود دارد که چلسی نتواند فصل را به‌طور کامل تمام کند. برخی از چهره‌های سرشناس فوتبالی علیه تصمیم دولت انگلیس اظهارنظر کرده‌اند ازجمله یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول که گفته: «کارمندان و اعضای چلسی مسئول آن چیزی نیستند که اتفاق می‌افتد. یک مرد مسئول آن است و آن ولادیمیر پوتین است.» هم‌اکنون هانس یورگ ویس سوئیسی، تاد بوهلی آمریکایی، سر جیم رتکلیف بریتانیایی و نیک کندی آمریکایی برای خرید چلسی دست‌به‌نقد آماده‌اند. اگر انتقال مالکیت صورت بگیرد، دولت انگلیس اجازه نخواهد داد پول آن به آبراموویچ برگردد.

داربی نفت سیبری با آرامکو
جدال امروز بین 2 تیم چلسی و نیوکاسل برگزار می‌شود. نیوکاسل که در ابتدای فصل به شاهزادگان سعودی واگذار شد، تا چندی پیش گزینه اصلی سقوط به دسته پایین‌تر بود اما از زمانی که ادی هو به‌عنوان جانشین استیو بروس به این باشگاه آمد همه‌‌چیز فرق کرد. حالا این باشگاه ریشه‌دار و قدیمی از منطقه سقوط فاصله گرفته. از آغاز سال ۲۰۲۲، تنها لیورپول در ۵ لیگ معتبر اروپایی امتیاز بیشتری نسبت به شاگردان هو کسب کرده. نیوکاسل در کنار بارسلونای ژاوی با کسب 20امتیاز دومین تیم از لحاظ امتیازگیری در این مقطع است. ادی هو، سرمربی ۴۴ساله نیوکاسل به‌عنوان برترین مربی‌ماه فوریه لیگ برتر معرفی شد. این چهارمین باری است که او به این عنوان می‌رسد. هر 3 بار قبلی با بورنموث به این جایزه دست یافته بود. آمار هو در‌ماه فوریه؛ 4بازی، 3برد، یک تساوی، فرار از منطقه سقوط، صعود به رده چهاردهم.

این خبر را به اشتراک بگذارید