• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 19 اسفند 1400
کد مطلب : 156165
+
-

شهروندان مهمان لبخند بهار می‌شوند

عیدانه
شهروندان مهمان لبخند بهار می‌شوند

«لبخند بهار» عنوان جشنواره نوروزی است که امسال به همت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در بیش از هزار نقطه پایتخت اجرا می‌شود.
به گزارش همشهری، هرسال با فرارسیدن جشن‌های نوروزی، شهرداری تهران ویژه‌برنامه‌هایی برای معرفی و بازنمایی فرهنگ و هنر ایرانی-اسلامی اجرا می‌کند که امسال به‌گفته مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران، این کار با عنوان «لبخند بهار» انجام می‌شود. محمدحسن جعفرزاده با بیان اینکه تهران آماده استقبال بهار است،‌گفت: «امسال عمونوروز و ننه‌سرما در برنامه‌ها حضور پررنگ دارند. چراکه تلاش می‌کنیم با چنین برنامه‌هایی شور و نشاط اجتماعی را در شهر گسترش دهیم و از طریق اجرای نمایش‌های آیینی، سنت‌هایی که ریشه‌ در فرهنگ ما ایرانیان دارند را ترویج و امید را در شهر و میان شهروندان تزریق کنیم.» به‌گفته او پس از 2سال درگیری با بیماری کرونا، اکنون شهروندان نیاز به شادی و نشاط دارند و اجرای برنامه‌های مفرح فرهنگی قطعاً می‌تواند تأثیرگذار باشد. جعفرزاده در ادامه به سایر برنامه‌ها هم اشاره و عنوان کرد: «برپایی کاروان‌های شادی، برگزاری نمایشگاه‌هایی با هدف معرفی اقوام، خرده‌فرهنگ‌ها، آداب و رسوم و صنایع‌دستی استان‌ها و اجرای برنامه‌های موسیقی سنتی و... برخی از برنامه‌های پیش‌بینی‌شده هستند.»
مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران ادامه داد: «با اجرای جشنواره لبخند بهاری در بوستان‌های ملت، خاوران، خلیج‌فارس و... میزبان شهروندان خواهیم بود. همچنین تهران در نوروز، به‌خاطر رویش گل‌های بهاری زیباتر می‌شود و آسمان آبی است و خیابان‌ها خلوت هستند. ازاین‌رو مقصد مسافران خواهد بود و تلاش می‌کنیم از طریق برگزاری ضیافت موسیقی و رنگ و شادی میزبانی شایسته داشته باشیم.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید