• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
پنج شنبه 19 اسفند 1400
کد مطلب : 156096
+
-

عددبازی/۱۰ هزار


10 هزار نفر در ۴۰ کشور توسط مؤسسه «care international» از نظر تأثیرات روانی شیوع ویروس کرونا مورد بررسی قرار گرفته‌اند. براساس نتایج این نظرسنجی، زنان 16تا 24ساله بیش از سایر گروه‌ها آسیب روانی دیده‌اند. به‌طور کلی، محققان دریافته‌اند ۵۵درصد از زنان و ۳۴درصد از مردان، از کاهش درآمد به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین اثرات فوری کووید ۱۹ یاد کرده‌اند. همچنین ۴۱درصد از زنان گفته‌اند که بر اثر همه‌گیری کووید۱۹، خوراک کافی نداشته‌اند و ۳۰درصد از مردان نیز از نداشتن دسترسی به غذا یاد   کرده‌اند. (فریبرز درتاج، رئیس انجمن روانشناسی تربیتی ایران / گفت‌و‌گو با ایسنا)

۲ میلیون

نفر در تهران هستند که ممکن است فاقد خدمات بیمه‌ای باشند و انتظار داریم با اطلاع‌رسانی آنها را شناسایی و بیمه کنیم. در استان تهران حدود ۳میلیون و ۸۰۰هزار نفر تحت پوشش داریم و ۱۶شهر در استان تهران خدمات ما را دریافت می‌کنند. در استان تهران ۲۵۹ منطقه کم برخوردار شناسایی شد که ۱۹۶منطقه در شهر تهران است که ما وظیفه شناسایی و بیمه کردن آنها را داریم. در فاز دوم این افراد باید به یک پزشک متصل شوند تا خدمات ارجاعی ارائه شود. این وظیفه را امسال علاوه بر سایر وظایف ذاتی انجام دادیم. (نشست خبری محمد عفت‌پناه، مدیرکل بیمه سلامت استان تهران)

۳۰ درصد

افزایش دستگیری در جرایم فضای مجازی در سال‌جاری به نسبت سال قبل داشته‌ایم. در میان دستگیرشدگان ۷۶درصد مجرمان مرد و ۲۴درصد نیز زن بودند. کشفیات ما در حوزه جرایم سایبری به نسبت سال قبل ۱۶درصد افزایش داشته و همچنین قدرت کشف پلیس فتا نیز با یک درصد افزایش در سال‌جاری از ۹۵درصد به ۹۶درصد رسید. تهران بزرگ با اختصاص ۱۱درصد از کل جرایم کشور در رتبه نخست قرار داشته و پس از آن خراسان رضوی با ۹درصد، اصفهان با ۸ درصد، شیراز با ۶درصد و خوزستان با ۴درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند. (سردار وحید مجید، رئیس پلیس فتای ناجا/ ایسنا) 






 

این خبر را به اشتراک بگذارید