• دو شنبه 31 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 12 ذی القعده 1445
  • 2024 May 20
چهار شنبه 18 اسفند 1400
کد مطلب : 156062
+
-

گرینویچ/نخستین مورد کرونا در یک جزیره


ولینگتون: جزیره ای در نیوزیلند با وجود گذشت بیش از 2سال از شیوع کرونا برای نخستین‌بار 2مورد ابتلا به کرونا در آن ثبت شد. به گزارش یاهونیوز، این ویروس به جزایر چتم در ۸۰۰کیلومتری شرق نیوزیلند با ۶۰۰نفر جمعیت نیز رسید. مونیک کرون، شهردار جزایر چتم  نیز از آمادگی مقام‌های بهداشتی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا خبر داد. به‌نظر می‌رسد ویروس کووید-۱۹ از طریق گردشگران به این جزایر دورافتاده منتقل شده باشد. از آنجایی که جزایر چتم بخشی از نیوزیلند هستند، مسافران در طول دوران همه‌گیری، با پروازهایی از اوکلند، کرایست‌چرچ و ولینگتون، به این مناطق سفر کرده‌اند. در مجموع، سالانه 2 هزار گردشگر از جزایر دورافتاده نیوزیلند بازدید می‌کنند.
پس از همه‌گیری  کووید-۱۹، نیوزیلند با 5 میلیون نفر جمعیت، محدودیت‌های سختی را اعمال کرد که در نهایت باعث شد تعداد مبتلایان در این کشور از سایر کشورهای توسعه‌یافته بسیار کمتر باشد.

تابلویی که گینسی شد

 یکی از پروژه‌هایی که اخیراً در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده، مشارکت بیشترین تعداد افراد مشهور در خلق یک نقاشی با استفاده از قلم‌مو است. این پروژه توسط شرکت قزاقستانی دپارتنرز با هدف اتحاد مردم کره زمین انجام شد.این پروژه با عنوان «نقاشی جهان» در محوطه غرفه ملی جمهوری قزاقستان در اکسپو دوبی آغاز شد و برای چندین ماه، چهره‌های سرشناس فرهنگ، هنر، ورزش، تجارت و سیاست در این پروژه شرکت کردند. آنها آثار خود را روی بوم نقاشی در ابعاد ۴متر طول و 1.27متر عرض خلق کردند. این اندازه، مقیاس کوچکی از محیط ۴۰هزار کیلومتری و قطر 12.7هزار کیلومتری کره زمین است. «داوت شیخی‌اسلاموف» طراح و «دانا اورمان‌بایوا» مجری پروژه بودند و درباره آن به فوربس گفتند: نوع‌دوستی و اتحاد بشر، مؤثرترین گام برای نجات تمدن و بازگرداندن صلح به سراسر جهان است. 

بمب ساعتی روی مچ مشتری

کالیفرنیا: به صاحبان ساعت‌های هوشمند آیونیک محصول شرکت فیت‌بیت گفته‌اند از آنها استفاده نکنند زیرا خطر آن هست که بیش‌ازحد داغ و باعث سوختگی شوند. کمیسیون ایمنی محصولات مصرفی ایالات متحده با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد بیش از ۱۰۰نفر سوختگی بر اثر داغ شدن بیش‌ازحد باطری این ساعت را گزارش کرده‌اند.درنتیجه به کاربران اعلام شد «به استفاده از ساعت‌های هوشمند آیونیک که برای جمع‌آوری‌شان فراخوان هم صادر شده است فوری پایان دهند» و برای پس گرفتن پولشان با فیت‌بیت تماس بگیرند.کاربرانی که ‌این ساعت‌های مشکل دار را خریده‌اند با پس دادن آنها ۲۹۹دلار دریافت می‌کنند و اگر بخواهند خرید جدیدی انجام دهند این شرکت به آنها ۴۰درصد تخفیف خواهد داد. به گزارش دیلی میل، فراخوان پس گرفتن فقط شامل مدل آیونیک است و شامل مدل‌های دیگر ساعت‌های هوشمند فیت‌بیت نمی‌شود. این ساعت درمجموعه‌ای از رنگ‌بندی‌ها‌ به فروش رفته (ازجمله نوع ویژه‌ای با نشان آدیداس) و شماره مدل «اف‌بی‌۵۰۳» (FB503) در پشت آنها درج شده است.این ساعت‌ها در بازه زمانی سپتامبر۲۰۱۷ تا دسامبر۲۰۲۱‌ فروخته شده‌اند و شرکت فیت‌بیت تولید این مدل دچار مشکل را در سال۲۰۲۰‌ متوقف کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید