• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
چهار شنبه 18 اسفند 1400
کد مطلب : 156020
+
-

دبیر جنجال به پا کرد صالحی‌امیری ابقا شد

مجمع کمیته المپیک حواشی فراوانی به همراه داشت

دبیر جنجال به پا کرد صالحی‌امیری ابقا شد

چهل‌ونهمین مجمع عمومی کمیته ملی المپیک که عصر دیروز برگزار شد، یک خبر مهم داشت و به جنجال هم کشیده شد. جنجال در حدی بود که وزیر به اعتراض جلسه را ترک کرد. مهم‌ترین اتفاقی که قرار بود در این مجمع بیفتد، تصمیم‌گیری برای مشخص‌کردن زمان انتخابات کمیته ملی المپیک بود. تصمیم این شد که انتخابات تا بعد از بازی‌های آسیایی2020 هانگژو برگزار ‌نشود و فعلا رضا صالحی‌امیری رئیس می‌ماند. قرار بود مجمع دیروز انتخاباتی باشد و با وجود تأکید کمیته به برگزاری انتخابات تا قبل از پایان سال1400، نه‌تنها امسال این اتفاق نیفتاد که اعضای مجمع به برگزاری مجمع در بهار هم رأی ندادند. صالحی‌امیری 2 پیشنهاد برای مجمع داشت؛ انتخابات در یکی از روزهای بهاری برگزار شود یا به مهر‌ماه و بعد از بازی‌های آسیایی موکول شود. در این رأی‌گیری که برخلاف خواسته بعضی از اعضا، آشکار بود، 17نفر به بهار و 22نفر به برگزاری انتخابات در مهر‌ماه رأی دادند.
جنجال را هم علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی به پا کرد. او اعتراض بحقی داشت. از نظر دبیر، هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک جایگاه حقوقی است و افرادی که پیش از این با داشتن جایگاه حقوقی به عضویت این هیأت در‌آمده‌اند باید جایشان را به افراد دیگری بدهند. اعتراض دبیر این بود که چرا کسانی که یا فدراسیون ندارند یا فدراسیون‌ تحت مدیریتشان المپیکی نیست، باید برای فدراسیون‌های المپیکی تصمیم بگیرند. مجید کیهانی، علیرضا رحیمی، مجید شایسته، سیدعبدی‌ افتخاری و علی دادگر رئیس هیچ فدراسیونی نیستند. محمد علیپور هم رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزشی است. دبیر انتقادات تندی از اعضای هیأت‌ اجرایی داشت: «قبل از المپیک پدر ما را درمی‌آورند که چند طلا می‌گیری و 3‌ماه قبل از المپیک پول می‌دهید. این به درد من نمی‌خورد. این جوری که پول می‌دهید من چطور تیم را آماده کنم؟ همه دعواهای من سر این مسائل است، اینکه در هیأت اجرایی می‌گویید دبیر سهم‌خواه است، از خدا بترسید. هیأت اجرایی بازی‌های آسیایی تصمیم بگیرد، روی من حساب نکنید.» علیپور خطاب به دبیر گفت: «برای ما فدراسیون‌‌ها فرقی نمی‌کند با همه همین برخورد را داشتیم.» دبیر هم به کنایه گفت: «آقای علیپور ان‌شاءالله یک‌روز رئیس فدراسیون المپیکی بشوید و حس کنید که اینجا نشستن چقدر سخت است. دل‌ من بیشتر از شما برای ورزش مملکت می‌سوزد.» 
پیشنهاد دبیر این بود که 5عضو هیأت اجرایی که فدراسیون ندارند، کنار بروند و افراد جدید جایگزین شوند. فضل‌الله باقرزاده، نایب‌رئیس هیأت اجرایی گفت: «آقای دبیر، شما قانونگذار نیستید.‌» جواب دبیر به باقرزاده همراه با کنایه به علیپور بود: «من عضو مجمع هستم و می‌توانم پیشنهاد بدهم. » 
صالحی‌امیری طرفین را به سکوت دعوت کرد تا برای برگزاری تاریخ انتخابات رأی‌گیری کند. بعد از رأی‌گیری، شایسته فرصتی پیدا کرد تا به نمایندگی از دیگر اعضا جواب دبیر را دهد: «چرا سازمان برنامه و بودجه پول شما را به ما داد؟ اعضای هیأت اجرایی فقط از شما رأی اعتماد نگرفته و از کل دوستان رأی گرفته و نماینده همه است. از حقوق همه دفاع می‌کند. علی‌جان اینکه با یک جمله در این جمع بزرگ هیأت‌اجرایی را زیر سؤال ببری، اتفاق خوبی نیست.»  در شرایطی که بحث بین دبیر و اعضای هیأت اجرایی بالا گرفته بود، حمید سجادی، وزیر ورزش بدون هیچ توضیحی جلسه را ترک کرد. محمد پولادگر، معاون او دقایقی بعد مدعی شد که وزیر با چند نماینده مجلس جلسه داشته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید