• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
چهار شنبه 18 اسفند 1400
کد مطلب : 155999
+
-

اخبار‌کوتاه/ گردوغبار تا آخر هفته مهمان خوزستان است

اخبار‌کوتاه/ گردوغبار تا آخر هفته مهمان خوزستان است

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: گردوغبار خوزستان را دربرگرفته و موجب کاهش دید افقی در بیشتر نقاط استان شده و تا آخر هفته تداوم دارد.
به‌گزارش ایرنا، محمد سبزه‌زاری بیان کرد: طبق پیش‌بینی و هشدارهای صورت گرفته هم‌اکنون شاهد کاهش دید ناشی از گردوغبار در بیشتر نقاط خوزستان هستیم. وی با بیان اینکه از اواخر وقت چهارشنبه (18اسفند) با تأثیر سامانه بارشی شاهد بارش در ارتفاعات خوزستان و به‌صورت نقطه‌ای در دیگر نقاط استان خواهیم بود، افزود: در روزهای پنجشنبه و جمعه (به‌ویژه روز پنجشنبه) وزش باد شدید همراه با برخاستن گردوغبار موقت در مناطق غرب، جنوب غرب و مرکز خوزستان پیش‌بینی می‌شود. شمال غرب خلیج‌فارس نیز از روز پنجشنبه تا اواخر وقت شنبه مواج است. سبزه‌زاری ادامه داد: امیدیه با 30/2 و ایذه با ۱۰درجه سانتی‌گراد به‌ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط خوزستان گزارش شدند. حداکثر دمای اهواز در این مدت ۲۹ و حداقل 15/9درجه سانتی‌گراد گزارش شد. با وقوع پدیده گردوغبار در برخی نقاط خوزستان از صبح جمعه گذشته میزان آلودگی هوا در خرمشهر به ۵۴برابر حد مجاز و در آبادان و شادگان به ۴۷برابر حد مجاز رسید. به‌دلیل بروز پدیده گردوغبار درمجموع ۶پرواز ورودی و خروجی روز شنبه گذشته در فرودگاه شهید سپهبد قاسم سلیمانی اهواز باطل‌ یا با تأخیر انجام شد. اداره کل هواشناسی خوزستان منشأ این گردوغبار را کشور عراق دانست.

   ساخت «پردیس فردوسی»  در مشهد
عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: مصوبه نهایی ایجاد «پردیس فردوسی» توسط وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به خراسان رضوی ابلاغ شده و درنظر است فضای سبز جدیدی به مجموعه آرامگاه اضافه شود.
به‌گزارش ایسنا، مجید طهوریان‌عسکری اظهار کرد: اعتبار این پردیس توسط شورای شهر و شهرداری در بودجه سال ۱۴۰۱ و یا ۱۴۰۲ گنجانده خواهد شد تا فضای سبز جدیدی به مجموعه آرامگاه فردوسی اضافه شود. وی با اعلام اینکه مقبره‌الشعرا در فضای مجاور آرامگاه فردوسی قرار دارد، گفت: در این مقبره عموما شهدای تاریخی و چیره‌دست در حوزه زبان و ادبیات فارسی مدفون هستند. ازجمله شخصیت‌های برجسته‌ای که در این مجموعه دفن شده‌اند استاد «کمال»، استاد زبان و ادبیات فارسی است که رهبری پس از فوت از ایشان به‌عنوان «کمال ما» یاد کردند. براساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی مشهد مقدس، عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد عنوان کرد: فضای سبز ۶ تا ۸هکتاری در جلوخان فردوسی ایجاد و «پردیس فردوسی» نیز در قطاعی که روبه‌روی بقعه هارونیه واقع شده است تا جلوخان ادامه می‌یابد.

این خبر را به اشتراک بگذارید