• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 17 اسفند 1400
کد مطلب : 155945
+
-

گرینویچ/شارژ بی‌سیم خودرو‌ها


گوتنبرگ: شرکت ولوو با اعلام خبر شارژ بی‌سیم خودرو‌های الکتریکی طرفدار‌های این نوع خودرو‌ها را به حفظ محیط‌زیست و تسهیل شارژ باتری امیدوارتر کرد. به گزارش بی‌بی‌سی، ولوو می‌گوید به‌زودی فناوری شارژ بی‌سیم ماشین‌های الکتریکی را در شهر گوتنبرگ سوئد آزمایش خواهد کرد. این آزمایش با همکاری یک شرکت تاکسیرانی سوئدی  به‌مدت 3 سال انجام خواهد شد. شارژرهای بی‌سیم این آزمایش توسط یک شرکت آمریکایی به نام داینامیکس ساخته شده است. تاکسی‌های الکتریکی ولوو قرار است هر سال صد هزار کیلومتر حرکت کنند و باتری‌هایشان پس از ایستادن ماشین روی صفحه‌ای که در زمین قرار داده شده شارژ می‌شود. هم‌اکنون می‌توان باتری تلفن‌های همراه را با فناوری مشابه شارژ کرد. ولوو می‌گوید سرعت شارژ ماشین‌ها ۴۰کیلووات است که تقریبا با شارژرهای سریع معمولی برابر است. آزمایش مشابهی با همکاری رنو از پاییز گذشته در شهر ناتینگهام انگلستان در حال انجام است. شارژرهای بی‌سیم این آزمایش توسط دانشگاه وارویک ساخته شده است.

کشته شدن یک بازیگر

ایرپین: رسانه‌های اوکراینی گزارش دادند که در نتیجه درگیری‌های شهر ایرپین اوکراین، پاشا لی بازیگر مشهور اوکراینی کشته شد. او که  ۳۳ سال داشت اصالتی کره‌ای داشت و بین مردم اوکراین از محبوبیت بالایی برخوردار بود.  خواننده و آهنگساز سرشناس سینما و دوبلور اوکراینی در تئاتر، فیلم‌ها و تبلیغات بسیاری بازی کرده بود. از آثار او در سینما می‌توان به فیلم‌های «اشتولنیا» (۲۰۰۶) و «سایه‌های اجداد فراموش نشده» (۲۰۱۳) اثر لیوبومیر لویتسکی، «زویچاینا اسپراوا» اثر والنتین واسیانوویچ (۲۰۱۲)، «قوانین مبارزه» اثر اولکسی شاپارف (۲۰۱) و «جلسه همکلاسی ها» توسط والنتین شپاکوف (۲۰۱۹) اشاره کرد. شهر ایرپین اوکراین مکانی است که طی روز‌های اخیر به عنوان منطقه امن اعلام شد تا غیرنظامی‌ها از آن خارج شوند.

تخلیه آثار موزه اوکراین

 لویو: کارکنان موزه آندری شپتیتسکی، بزرگ‌ترین موزه اوکراین در شهر لویو تلاش می‌کنند تا آثار هنری گرانبها و منحصر به فرد این مجموعه را از گزند جنگ در امان نگاه دارند. به گزارش یورونیوز، ایالات متحده آمریکا و شمار دیگری از کشورهای غربی پیش از آغاز جنگ در ۲۴فوریه سفارتخانه‌های خود را از کی‌یف به لویو منتقل کردند. با آنکه احتمال درگیری روسیه و اوکراین در آغاز کم‌ بود اما پس از گفت‌وگوی تلفنی هفته گذشته امانوئل ماکرون با ولادیمیر پوتین، در نهایت نگرانی‌ها از سرنوشت این شهر هم بیش از پیش شد. موزه آندری شپتیتسکی از همان روز نخست جنگ تعطیل شد. کارکنان این مجموعه تلاش می‌کنند هزاران اثر باستانی و هنری ازجمله تابلوها، مجسمه‌ها و کتب خطی نادر را در انبارهای امن جاسازی کنند. با این حال یکی از کارکنان موزه می‌گوید: 
«به هیچ  وجه نمی‌دانیم آیا واقعا جای امنی پیدا می‌شود یا نه؟» ایهور کوژان، مدیر موزه آندری شپتیتسکی می‌گوید: «بعضی مواقع اشک‌مان در می‌آید. اینجا کار زیادی برده. یک موقعی هست که کار می‌کنید و منتظر نتیجه‌اید. اما حالا با این دیوارها و قفسه‌های خالی، فقط غم سراغمان می‌آید.»



 

این خبر را به اشتراک بگذارید