• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 15 اسفند 1400
کد مطلب : 155680
+
-

پیدا‌شدن اجساد 2صیاد گمشده

کوتاه از حادثه
پیدا‌شدن اجساد 2صیاد گمشده

حدود یک هفته پس از گم‌شدن 3صیاد تنگستانی و قایق ماهیگیری آنها در خلیج‌فارس، تیم‌های جست‌وجو موفق شدند اجساد بی‌جان 2نفر از آنها را از دریا بیرون بکشند.
به‌گزارش همشهری، یکشنبه هفته گذشته 3صیاد جوان به‌ نام‌های جواد، جلال و دانیال سوار بر قایق ماهیگیری راهی دریا شدند اما دیگر از آنها خبری نشد. جواد و جلال برادر و دانیال پسرعموی آنها بود که پس از رفتن ‌‌آنها به دریا هوا توفانی شد و خانواده‌هایشان هر چه منتظر ماندند، خبری از صیادان نشد.
به‌دنبال گم‌شدن 3صیاد، عملیات جست‌وجو برای پیدا‌کردن آنها شروع شد. یکی از آنها پیش از اینکه تلفن‌هایشان از دسترس خارج شود، توانسته بود با بستگانش تماس بگیرد و به آنها خبر بدهد که قایقشان به‌دلیل توفان و سنگینی بار، در حوالی ساحل بردخون گرفتار شده و همین باعث شد که تیم‌های جست‌وجو از صیادان محلی گرفته تا نیروهای بسیج و سپاه با قایق و بالگرد برای نجات آنها عازم دریا شوند اما تا چند روز هیچ اثری از صیادان و قایق آنها پیدا نشد. درحالی‌که حدود 5روز از این حادثه می‌گذشت، تیم‌های جست‌وجو موفق شدند قایق صیادان را که به اعماق دریا فرو رفته بود، پیدا کنند. به‌گفته فرمانده بسیج دریایی خورخان، قایق و ادوات صیادی ۳جوان تنگستانی در ۲مایلی جزیره تهمادو بردخون پیدا و به کمک ۴غواص و یدک‌کش دریایی از کف دریا بالا کشیده شد اما هیچ اثری از صیادان در آن حوالی به‌دست نیامد. در این شرایط عملیات جست‌وجو به کمک ۲۰فروند قایق صیادی با کمک چندین لنج و شناورهای رزمی نیروی دریایی سپاه شهید رئیسعلی دلواری همچنان ادامه یافت تا اینکه روز گذشته مدیرکل بحران استان بوشهر خبر از پیدا‌شدن اجساد بی‌جان 2نفر از صیادان در دریا داد. جهانگیر دهقانی گفت: با تلاش انجام‌شده ظهر دیروز اجساد 2نفر از صیادان گمشده در خلیج‌فارس در منطقه بردخون بندر دیر کشف و برای شناسایی به پزشکی قانونی انتقال یافت و عملیات جست‌وجو و امداد هوایی و دریایی برای یافتن صیاد دیگر ادامه دارد.

قاتل شهید رنجبر به قصاص محکوم شد 
یک ماه پس از شهادت شهید علی‌اکبر رنجبر، مأمور پلیس شیراز به‌دست یکی از اشرار، متهم در دادگاه کیفری محاکمه و به قصاص محکوم شد.
به گزارش همشهری، متهم که ایمان نام دارد شامگاه 13بهمن ماه امسال در جریان درگیری با مأموران پلیس پاسگاه بیدزرد شیراز سرباز پاسگاه را با ضربه چاقو مجروح و علی‌اکبر رنجبر، جانشین پاسگاه را به شهادت رساند. به‌دنبال این جنایت متهم دستگیر شد و پرونده اتهامی‌اش با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان فارس فرستاده شد. در جلسه محاکمه که صبح دیروز در شعبه اول دادگاه کیفری یک استان فارس به ریاست قاضی محسن رجایی‌نیا برگزار شد اولیای دم خواستار صدور حکم قصاص برای متهم شدند و در ادامه نوبت به متهم رسید تا از خود دفاع کند. او در دفاعیاتش گفت: پس از درگیری و وقوع قتل به سرعت به منزل دوست خود در منطقه برمشور رفته و در آنجا مخفی شدم و پس از حدود ۴۸ساعت مأموران دستگیرم کردند. در ادامه وکیل مدافع متهم به دفاع از او پرداخت و در نهایت قضات دادگاه متهم را به قصاص محکوم کردند. آنها همچنین او را به اتهام سرقت سلاح مامور به حبس و به اتهام مجروح کردن سرباز وظیفه به پرداخت دیه محکوم کردند. براساس این گزارش رأی دادگاه غیرقطعی و قابل تجدیدنظرخواهی در دیوانعالی کشور است.

دستگیری کلاهبردار ۴۰۰میلیون دلاری  
یکی از متهمان پرونده کلاهبرداری 400میلیون دلاری هنگامی که قصد ورود به کشور را داشت در یکی از فرودگاه‌ها دستگیر شد. به‌گزارش همشهری، سردار هادی شیرزاد، رئیس پلیس بین‌الملل ناجا، در این‌باره گفت: از مدتی قبل براساس دستور مقامات قضایی، یکی از متهمان پرونده کلاهبرداری ۴۰۰میلیون دلاری که همراه ۱۵نفر دیگر، با تشکیل شرکت‌های صوری متعدد و با استفاده از جعل اسناد و ادعای فعالیت در زمینه واردات کالا فعالیت می‌کردند تحت تعقیب قرار گرفته بود.
وی ادامه داد: در جریان تحقیقات انجام شده مشخص شد این متهم به یکی از کشورهای منطقه گریخته است که پلیس بین‌الملل‌ در تعقیب او بود تا اینکه  متهم هنگام ورود به کشور در یکی از فرودگاه‌های بین‌المللی بازداشت و برای ادامه روند رسیدگی به پرونده، تحویل مراجع قضایی شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید