• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
یکشنبه 15 اسفند 1400
کد مطلب : 155664
+
-

بازارها/ قیمت میوه شب عید را اعلام کنند

نایب‌رئیس اول اتاق اصناف تهران گفت: از بیستم اسفند میوه شب عید توزیع می‌شود. خواستاریم تا ستاد تنظیم بازار قیمت این اقلام را هم مشخص کند و در طرح درج قیمت تولید‌کننده روی کالا قراردهد. ابراهیم درستی افزود: به‌گفته تعاون روستایی نرخ میوه ۲۰ تا ۳۰درصد افزایش داشته است.

  توافق وین تکانه ارزی ایجاد نمی‌کند
احمد لواسانی، رئیس شورای‌عالی کانون صرافان درباره اثر عامل مذاکرات بر بازار ارز گفت: این مذاکرات آنقدر فرسایشی شده که تأثیر خود را در بازار ارز پیش‌خور کرده و اثر خود را پیش از این بر بازار گذاشته است، بنابراین بعید به‌نظر می‌رسد که هر خبری از مذاکرات تکانه یا نوسان شدیدی بتواند بر بازار بگذارد.

  علت افزایش قیمت موز چیست؟
مصطفی دارایی‌نژاد، رئیس اتحادیه بارفروشان تهران درباره علت گرانی موز گفت: قیمت جهانی موز بالا رفته و مصرف آن در دنیا بیشتر شده است. با این حال قیمت‌ها را آنالیز و کنترل و از تجار و فروشندگان درخواست کردیم که حداقل سود قانونی صنف خود را اعمال کنند. موز از هند، اکوادور و فیلیپین وارد می‌شود و مدت زمان زیادی طول می‌کشد تا به کشور ما برسد. قیمت تمام‌شده آن برای تجار کیلویی ۳۰هزار تومان است.

  بازار روغن در آرامش است
به‌رغم گزارش‌هایی مبنی بر کمبود روغن در برخی شهرستان‌ها، مسئولان وزارت جهاد اعلام می‌کنند کمبود روغن خوراکی به هیچ عنوان در کشور وجود ندارد و به هر اندازه که مردم و اصناف نیاز به روغن داشته باشند وزارت جهاد توانایی تأمین آن را دارد. از ابتدای سال تاکنون قریب به 2.3میلیون تن کالا برای بخش صنعت روغن از محل واردات روغن خام و دانه روغنی تأمین شده که یک میلیون تن بیشتر از سال قبل است.

  شکست در کنترل اجاره‌بها
کارشناسان اقتصادی معتقدند اگرچه نهاد سیاستگذاری بخش مسکن در توقف رشد ماهانه قیمت‌های خرید و فروش مسکن توفیقاتی داشته اما در کنترل رشد اجاره‌بهای مسکن شکست خورده است در بهمن امسال، متوسط اجاره واحد مسکونی در تهران در مقایسه با بهمن سال قبل رشد ۴۸درصدی و در کل کشور رشد ۵۲درصدی داشته است.

  شایعات دیگر بر بازار مسکن اثر ندارد
مصطفی قلی خسروی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه در شرایط اپیدمی کرونا و انجام مذاکرات وین، شایعات قبل و بعد از عید تأثیر خود را بر بازار مسکن از دست داده است، گفت: رشد قیمت مسکن به صفر رسیده و انتظار بازار باثباتی را در سال آینده داریم. او افزود: گزارش‌هایی که ما از کف بازار می‌گیریم نشان‌دهنده ثبات بازار مسکن است و اگر مراکز آماری اجازه دهند بازار مقداری خودش را پیدا می‌کند و به یک ثبات نسبی قیمت می‌رسد.

این خبر را به اشتراک بگذارید