• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
یکشنبه 15 اسفند 1400
کد مطلب : 155655
+
-

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت در واکنش‌به سرقت کفش مجسمه استاد تناولی، از برنامه‌های نوروزی خبر می‌دهد

ماموریت ویژه برای امن شدن بوستان‌ها

مهدی اسماعیل‌پور ؛ خبرنگار

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت درباره وضعیت بوستان‌های پایتخت، تأکید می‌کند: امنیت بوستان‌ها و مراکز تفریحی یکی از اولویت‌های مهم و اصلی نیروی انتظامی به شمار می‌رود که با اجرای طرح‌ها و برنامه‌های مختلف در آستانه نوروز 1401، جدی‌تر از همیشه در دستور کار قرار دارد. در همین ارتباط سرهنگ جلیل موقوفه‌ای از تعامل میان نیروی انتظامی و شهرداری تهران برای افزایش امنیت بوستان‌ها خبر می‌دهد.
او در واکنش به اینکه چه باید کرد تا ماجرایی شبیه به سرقت لنگه کفش مجسمه استاد پرویز تناولی در بوستان شفق محله یوسف‌آباد رخ ندهد، می‌گوید: «طی سال‌های گذشته اقدامات خوب و مؤثری مانند استقرار پلیس پارک و پلیس کوهستان به شکل ثابت و همچنین اجرای طرح‌های مقطعی و ضربتی در بوستان‌ها و مراکز تفریحی صورت گرفته است. به‌عنوان مثال ما در کوهستان‌های اطراف شهر تهران از شرق تا غرب که اماکن تفریحی هستند ازجمله دربند و کوهسار 8 پاسگاه پلیس داریم. در اغلب بوستان‌ها ازجمله بوستان ولایت پلیس پارک مستقر است. در روزهای جمعه و تعطیلات به‌ویژه تعطیلات نوروزی پیش‌رو -که حضور مردم در بوستان‌های بزرگ مثل ولایت، چیتگر، سرخه‌حصار و مراکز تفریحی مانند درکه و دربند و امامزاده داوود افزایش می‌یابد- نیروهای بیشتری را مستقر می‌کنیم و طرح‌های مختلفی اجرا و اماکن شلوغ توسط نیروهای پلیس پوشش داده می‌شود. همچنین طرح نظارت جدی بر بوستان‌ها برای کاهش سرقت تجهیزات را در برنامه قرار داده‌ایم.» او با بیان اینکه برابر قوانین ازجمله ماده 617 و 618 قانون مجازات اسلامی استعمال و خرید و فروش مواد‌مخدر، قدرت‌نمایی و ایجاد هیاهو، تهدید افراد، انجام حرکات نامتعارف و ایجاد مزاحمت برای مردم و مواردی از این قبیل جرم است، می‌گوید: «پلیس با چنین افرادی مطابق قانون برخورد می‌کند.»
سرهنگ موقوفه‌ای وضعیت امنیت اجتماعی بوستان‌ها و مراکز تفریحی را خوب و مناسب می‌داند و تأکید می‌کند: «ممکن است در برخی از بوستان‌ها با توجه به موقعیت جغرافیایی و شرایط اجتماعی مشکلاتی مانند حضور مقطعی معتادان متجاهر را شاهد باشیم، اما در مجموع امنیت بوستان‌های شهر تهران مشکل‌ خاصی ندارد. البته نمی‌گویم وضعیت عالی است، اما مشکل خاصی هم در زمینه تامین امنیت نداریم. در بوستان‌های المهدی و بعثت که نزدیک ترمینال‌های جنوب و غرب هستند نیز پاسگاه داریم.»  او معتقد است که تامین روشنایی بیشتر و ایجاد امکانات تفریحی و ورزشی و انجام فعالیت‌های فرهنگی برای سرگرمی جوانان و نوجوانان بر مناسب‌تر شدن فضای بوستان‌ها کاملا تأثیر‌گذار است: «‌ تنها نیروی انتظامی در این زمینه مسئول نیست و دیگر ارگان‌ها و دستگاه‌ها نیز وظایف و مسئولیت‌هایی دارند. موضوع دیگر اینکه نباید جانمایی وسایل، مبلمان و ساختمان‌ها و پوشش فضای سبز بوستان‌ها به شکلی باشد که منجر به ایجاد فضای بی‌دفاع شهری شود.»

این خبر را به اشتراک بگذارید