• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 15 اسفند 1400
کد مطلب : 155603
+
-

پیکان و شهداب در نزدیکی فینال

سپاهان صدرنشین مرحله گروهی لیگ برتر والیبال و فولاد سیرجان قهرمان فصل پیش اگر امروز ببازند، لیگ برایشان به پایان می‌رسد

پیکان و شهداب در نزدیکی فینال

شاید امروز فینالیست‌های لیگ والیبال معرفی شوند. پیکان و شهداب بازی‌ اول از مرحله نیمه‌‌نهایی را برده‌اند و در یک‌قدمی‌ فینال هستند. هرچند بازی‌های این مرحله هم مثل مرحله قبل 2 از 3 است، اما با کیفیتی که باز‌ی‌های اول داشت، احتمال برگزاری بازی سوم کم‌رنگ شده است.
قبل از شروع این مرحله، بازی پیکان و سپاهان، فینال زودهنگام لقب گرفته بود. سپاهانی‌ها با اقتدار و صدرنشینی به پلی‌آف رسیده بودند و شاید قبل از بازی اول مرحله نیمه‌نهایی، تصور می‌شد که آنها بدون دردسر به قهرمانی برسند. اما عصر جمعه چهره متفاوتی به نمایش گذاشتند و با یک شروع بد در 3ست؛ 25-16، 25-21 و 26-24 مقابل پیکان شکست خوردند. نظرها درباره دلایل شکست سپاهان متفاوت بود. رحمان محمدی‌راد، سرمربی سپاهان از هیجان بالایی که بازیکنانش داشتند، گفت و اینکه روز، روز آنها نبود. اما نقد کارشناسان به تیم او چیز دیگری است. محمدی‌راد تیمی پر از ستاره‌های باتجربه دارد؛ امیر غفور، مجتبی میرزاجانپور، فرهاد قائمی، پرویز پزشکی و... گفته می‌شود تیم محمدی‌راد بیش از حد به ستاره‌ها به‌خصوص غفور متکی است. پیکان هم به‌اندازه سپاهان بازیکن باتجربه نامی دارد؛ پوریا فیاضی، حمزه زرینی، پوریا یلی، محمدطاهر وادی و... اما تفاوت پیمان اکبری و محمدی‌راد شاید در میدان‌دادن به جوان‌ترها بود. اکبری به‌خاطر شجاعتش در استفاده از جوانان تحسین شد. در دقایقی که زرینی بیرون زمین بود، اکبری به شایان شاهسوند بازی داد یا حتی در این بازی بزرگ از بازیکنان گمنامی مثل فرشاد اکبری هم کمک گرفت اما در طرف مقابل محمدی‌راد خیلی به جوانان اعتمادی نداشت.
محمدی‌راد امیدوار است که بازیکنانش در بازی امروز، شکست جمعه را جبران کنند و در بازی سوم تکلیف فینالیست مشخص شود: «یک فرصت دیگر هم هست. باید با تمام وجود بجنگیم تا بتوانیم بازی دوم را ببریم.» اما با روحیه‌ای که پیکانی‌ها از پیروزی اول گرفته‌اند، بعید است که کار را برای خودشان سخت کنند. هرچند پیکانی‌ها بعد از بازی اول خیلی به‌خودشان غره نشده‌‌اند. پیمان اکبری این روزها حاضر نیست با رسانه‌ها صحبت کند و به‌جای او رضا مومنی‌مقدم، مربی تیم از بازی سخت امروز می‌گوید: «در بازی اول اختلاف 2تیم بالا نبود، ما فقط کم‌اشتباه‌تر بازی کردیم. بازی دوم بازی سختی است و امیدواریم بازیکنان با همان شادابی، قدرت و انگیزه‌ای که در بازی اول داشتند، امروز هم بازی کنند.»

  طلوع‌کیان: تغییر نام شهداب قانونی است
شهداب یزد هم در بازی 3سته؛ 25-22، 25-21 و 25-22 فولاد سیرجان را شکست داد. سیرجان در مرحله‌ یک‌چهارم نهایی هراز آمل را در 2بازی شکست داد و حذف کرد ولی در مقابل شهداب توانایی مبارزه نداشت. سعید رضایی، سرمربی این تیم می‌گوید بازیکنانش مصدوم بودند و با شدت‌‌گرفتن آسیب‌دیدگی و خستگی کارایی‌شان را از دست دادند و نتوانستند والیبال خوبی به نمایش بگذارند. به این توضیحات رضایی باید اشباع‌شدن بازیکنان این تیم را هم اضافه کرد. سیرجان هرچند عنوان قهرمانی فصل پیش را دارد، اما این فصل با بازیکنان درجه2 در لیگ حاضر شد و حتی انتظار نمی‌رفت این تیم به پلی‌آف برسد. شاید صعود به جمع 4تیم سقف خواسته بازیکنان این تیم بود. با این حال، علیرضا طلوع‌کیان، سرمربی شهداب خیلی از توضیحات رضایی استقبال نمی‌کند: «ما هر تیمی را شکست می‌دهیم یا آسیب‌دیده بودند یا داوری مشکل داشته است!» طلوع‌کیان برای نشان‌دادن قدرت حریف یادآوری می‌کند: «آنها تیم هراز آمل را حذف کردند.»
قبل از اینکه طلوع‌کیان در نیم‌فصل دوم مربیگری شهداب را بر عهده بگیرد، این تیم در رده هشتم جدول بود اما حالا: «از وقتی من آمدم تیم در 16بازی فقط یک شکست داشت.» همین پیروزی‌ها روحیه تیم را بالا برده است و طلوع‌کیان فینال را حق تیمش می‌داند: «تیم به‌خودباوری رسیده و این پیروزی‌ها هم انگیزه بازیکنان را بالا برده است. رسیدن به فینال حق بازیکنان ماست.» شهدابی‌ها هر چند از بازی اول روحیه گرفته‌اند اما می‌دانند که امروز کار راحتی ندارند. طلوع‌کیان می‌گوید: «باید 2بازی را ببریم تا به فینال برسیم.» رضایی هم هنوز امیدوار است: «مصدومیت‌ها یک‌روزه تمام نمی‌شود اما امیدوارم ریکاوری ذهنی و فیزیکی خوبی داشته باشیم و بتوانیم بازی بهتری انجام بدهیم.»
امین اسماعیل‌نژاد با 23امتیاز، امتیاز‌آورترین بازیکن شهداب بود. از نیم‌فصل دوم نام شهداب یزد، به مقاومت شهداب تغییر پیدا کرد. شایعه شده که این تغییر نام به‌خاطر اسماعیل‌‌نژاد و البته غیرقانونی است. این بازیکن سرباز است و گفته می‌‌شود شهداب که باشگاه خصوصی است، برای داشتن او تغییر نام داده. طلوع‌کیان توضیح می‌دهد: «کار باشگاه قانونی است. آنها پروتکلی را با سپاه امضا کردند تا بتوانند بازیکن سرباز جذب کنند. ما اجازه جذب 10بازیکن سرباز را داریم.» 2 تیم امروز عصر بازی‌های دوم را انجام می‌دهند. اگر شهداب و پیکان برنده باشند، باید منتظر یکشنبه هفته بعد و بازی اول فینال باشند. اگر هم ببازند، سه‌شنبه فینالیست‌ها در بازی سوم معرفی می‌شوند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید