• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 14 اسفند 1400
کد مطلب : 155535
+
-

پشت خط‌زن / مربی خارجی برای تیم ملی

جمشید حمیدی | کارشناس والیبال

فدراسیون والیبال قبول کرده است که تیم ملی مشاور یا تمرین‌دهنده خارجی داشته باشد. فدراسیون به بهروز عطایی، سرمربی تیم ملی هم اختیار داده است تا این انتخاب را انجام دهد. ژاپنی‌ها چند سالی است که با انتخاب فلیپ بلین فرانسوی پیشرفت مقبولی داشته‌اند. گفته می‌شود انتخاب عطایی مربیان ایتالیایی است اما در بین مربیان ایتالیایی گزینه‌های زیادی وجود ندارد که والیبال ایران را بشناسند. خولیو ولاسکو که مدیر تیم‌های ملی گروه‌های سنی ایتالیاست، سواحل لاجوردین را ترک نمی‌کند. خوان سی‌چلو یا توماس توتولو می‌توانند انتخاب‌های عطایی باشند. آنها پیش از این در تیم ملی ایران کمک‌مربی بوده‌اند. شاید هم عطایی گزینه دیگری را درنظر گرفته است و در آینده معرفی می‌کند.

معروف بی‌معروف؟
انتصاب امیر خوش‌خبر به‌عنوان سرپرست تیم ملی بزرگسالان گمانه‌زنی‌هایی را در مورد بازگشت سعید معروف به تیم ملی در پی داشته اما به تازگی گفته شده است نه فدراسیون تمایلی به بازگشت کاپیتان دارد و نه سرمربی تیم ملی بنا دارد از کاپیتان سابق تیم ملی استفاده کند. امید بر این است جواد کریمی که جراحی کرده به تیم ملی برسد. غیر از او پاسورهای دیگری هم هستند که در لیگ برتر خودنمایی کرده‌اند؛ علی رمضانی، محمدطاهر وادی، احد حسن‌زاده، امیر افشار و فاضل پژومان. شاید آنها توانسته باشند نظر عطایی را جلب کنند. البته در نشست قبلی کمیته فنی فدراسیون، 4عضو این کمیته موافق دعوت معروف و محمد موسوی به تیم ملی بودند اما...

پرافتخارترین تیم میزبان شد
بعد از به مشکل خوردن میزبانی شهرداری ارومیه، باشگاه پیکان به‌عنوان میزبان جام باشگاه‌های آسیا انتخاب شد. خودروسازان که پرافتخارترین تیم ایران و آسیا هستند، برای رسیدن به فینال لیگ ایران باید از سد سپاهان اصفهان بگذرند. پیش‌بینی اینکه پیکان یا سپاهان برنده 2بازی از 3بازی باشد، سخت است اما با توجه به اینکه ایران میزبان است و اجازه شرکت دادن 2 تیم را دارد، تحت هر شرایطی می‌شود پیکان را در جام باشگاه‌های آسیا دید. این رقابت‌ها از روز ۲۵ اردیبهشت سال آینده در تهران برگزار می‌شود. از چهارم اردیبهشت‌ هم جام باشگاه‌های زنان به میزبانی قزاقستان آغاز می‌شود. پیکان 7بار قهرمان آسیا شده و یک سومی هم در جام باشگاه‌های جهان دارد.






 

این خبر را به اشتراک بگذارید