• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
پنج شنبه 12 اسفند 1400
کد مطلب : 155388
+
-

اومیکرون فصل آخر کووید نیست

معاون بهداشت ستاد مقابله با کرونای استان تهران می‌گوید: پایتخت ایران در حال گذر از قله موج ششم کروناست اما رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید همچنان جدی گرفته شود

معاون بهداشت ستاد مقابله با کرونای استان تهران با اشاره به وضعیت کرونا در تهران، گفت: از نظر آمار مراجعه موارد سرپایی،   کم‌کم در شیب نزولی قرار می‌گیریم. اگر یکباره دچار پیک ناگهانی نشویم به‌نظر می‌رسد همین روزها در حال عبور از پیک اومیکرون در موج ششم هستیم.
علیرضا اولیایی‌منش در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آمار میزان تزریق واکسن کرونا در استان تهران، گفت: آمار تزریق دوز اول ۹۲درصد، دوز دوم ۸۲درصد و دوز سوم نزدیک ۴۰درصد است‌.  این آمار نسبتا خوب است. آمار واکسیناسیون ۱۲سال به بالا هم نزدیک به آمار متوسط تهران و کشوری است. او درباره نوع زیرواریانت در گردش از سویه اومیکرون در تهران، توضیح داد: تا جایی که مطلع هستم هنوز سویه  BA1در گردش است؛ اما 3 زیر واریانت اومیکرون تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند و هر 3 سویه بیماری خفیفی ایجاد می‌کنند.
اولیایی منش درباره وقوع قله موج ششم در تهران، گفت: از نظر آمار مراجعه موارد سرپایی مشاهده می‌کنیم که کم‌کم در شیب نزولی قرار می‌گیریم. اول موارد سرپایی کاهش یافته و سپس موارد بستری معمولی، ICU و در نهایت فوتی‌ها کاهش می‌یابند. با وجود این امر، توصیه می‌کنم به هیچ عنوان دچار ساده انگاری نشده و همچنان بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهتمام ورزیم؛ زیرا برای اینکه مطمئن شویم از پیک عبور کردیم به 2 هفته زمان نیاز داریم. او تأکید کرد: براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی و متخصصان، طی یکسال آینده هم با کرونا دست و پنجه نرم خواهیم کرد؛ بنابراین توصیه می‌کنم به‌هیچ‌وجه موضوع تکمیل ۳دوز واکسیناسیون، ماسک، فاصله فیزیکی و ماسک را رها نکنیم. یکی از دلایلی که آمار بستری و مرگ‌ومیر در موج اومیکرون بالا نرفت، واکسیناسیون بود. 
باید پوشش واکسیناسیون به بالای ۹۵درصد برسد. نمی‌توان پیش‌بینی کرد که اومیکرون آخرین جهش کرونا بوده و دیگر جهشی نخواهیم داشت؛ این موضوع وابسته به رفتار مردم در تمام جهان است.

این خبر را به اشتراک بگذارید