• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
چهار شنبه 11 اسفند 1400
کد مطلب : 155305
+
-

کوتاه از حادثه/آتش‌سوزی مرگبار در بلوار فردوس

کوتاه از حادثه/آتش‌سوزی مرگبار در بلوار فردوس

آتش‌سوزی در خانه‌ای واقع در غرب تهران جان زنی جوان را گرفت و موجب مصدومیت 3نفر دیگر ازجمله دختری 3ساله شد. به گزارش همشهری، این حادثه عصر دیروز در خانه‌ای واقع در بلوار فردوس شرق، خیابان سلیمی جهرمی اتفاق افتاد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن تکنسین‌های اورژانس و آتش‌نشانان خود را به محل حادثه رساندند.  سیدجلال ملکی، سخنگوی آتش‌نشانی تهران در این‌باره گفت: آتش‌نشانان 3 ایستگاه همراه با تجهیزات ویژه خود را به محل رساندند. حادثه در طبقه اول ساختمانی 5 طبقه اتفاق افتاده بود. شواهد نشان می‌داد آتش‌سوزی در یکی از اتاق‌های این واحد 250متری اتفاق افتاده و از طریق نورگیر به اتاق مجاور سرایت کرده است. ملکی در ادامه گفت: تلاش‌ها برای مهار آتش آغاز شد و همکارانم توانستند همزمان با عملیات اطفای حریق به داخل دسترسی پیدا کرده و افرادی را که در آنجا حضور داشتند  خارج کنند و درنهایت آتش‌سوزی به‌طور کامل خاموش شد. در همین حال یحیی صالح طبری، رئیس مرکز اورژانس تهران درباره تلفات این حادثه گفت: در این حادثه زنی 40ساله که مادر خانواده بود جان خود را از دست داد و دختری 3ساله که شرایط وخیمی داشت نیز به بیمارستان منتقل شد. او ادامه داد: در این حادثه همچنین 2پسر 14و 19ساله دچار سوختگی شده بودند که توسط تکنسین‌های اورژانس به مرکز درمانی انتقال یافتند. براساس این گزارش، بررسی‌ها برای مشخص شدن علت وقوع این حادثه از سوی کارشناسان آتش‌نشانی ادامه دارد. 

درگیری مرگبار 2زن دوچرخه‌سوار 
اختلاف 2 زن که برای دوچرخه‌سواری به بوستان نهج‌البلاغه رفته بودند با قتل یکی از آنها و فرار دیگری پایان یافت.
به گزارش همشهری، شامگاه دوشنبه دوم اسفند ماه ماجرای یک درگیری مرگبار در پارک نهج‌البلاغه به قاضی محمد وهابی بازپرس جنایی تهران گزارش شد و او دستور تحقیقات در این‌باره را صادر کرد. بررسی‌ها حکایت از این داشت که 2 زن جوان در پارک با یکدیگر درگیر شده‌اند و یکی از آنها با چاقو ضرباتی به دیگری زده و بعد فرار کرده است. شاهدان می‌گفتند که هردو زن سوار بر دوچرخه و با یکدیگر آشنا بودند که ناگهان میان آنها مشاجره شروع شده و بعد ضارب فرار کرده است. اگرچه زن جوانی که زخمی شده بود برای درمان به بیمارستان انتقال یافت اما تلاش برای نجات او فایده‌ای نداشت و به کام مرگ رفت. در ادامه تحقیقات مشخص شد که مقتول با قاتلش اختلافات مالی داشته است. روز حادثه آنها برای دوچرخه سواری به بوستان نهج‌البلاغه رفته بودند تا درباره اختلافشان هم با یکدیگر صحبت کنند اما قرار آنها پایان خوشی نداشته و به درگیری و جنایت ختم شده بود. به‌دنبال این حادثه بازپرس جنایی دستور بازداشت قاتل آشنا را صادر کرد اما وقتی مأموران به خانه او رفتند متوجه شدند که زن جوان پس از درگیری فرار کرده است. در این شرایط نام وی در لیست افراد تحت‌تعقیب قرار گرفته تا هرچه زودتر دستگیر و اسرار جنایت فاش شود.

پایان پرونده صعود مرگبار به علم‌کوه   
50روز پس از جان باختن 2کوهنورد در ارتفاعات علم‌کوه، پرونده این حادثه تلخ با انتقال پیکر دومین کوهنورد جان‌باخته بسته شد. به گزارش همشهری، اواخر دی ماه امسال۲ کوهنورد تهرانی به نام‌های عباس کلهر و حامد شاه‌حسینی که   از کوهنوردان حرفه‌ای بودند، طی برنامه‌ریزی انجام شده به ارتفاعات علم‌کوه صعود کردند. آنها قرار بود روز21دی ماه از مسیر گرده آلمان‌ها به قله علم‌کوه صعود کنند اما به‌دلیل سرمای شدید دچار حادثه شدند و جان خود را از دست دادند.
به‌دنبال این حادثه تیم ویژه‌ای از هلال احمر و فدراسیون کوهنوردی با بالگرد راهی منطقه شدند و توانستند پیکرهای2 کوهنورد جانباخته را کشف و در محل مناسب تثبیت کنند، اما انتقال پیکرهای آنها به‌دلیل شرایط جوی ممکن نبود. به همین دلیل ادامه عملیات به وقت دیگری موکول شد. چند روز قبل با بهتر شدن اوضاع جوی تیم ویژه توانست پیکر عباس کلهر را به تهران منتقل کند اما پیکر حامد شاه‌حسینی همچنان در علم‌کوه باقی مانده بود تا اینکه روز گذشته نفرات تیم ویژه اعزامی موفق شدند پس از 3روز تلاش پیکر وی را نیز به تهران منتقل کنند. 

قتل عمو به‌دست برادرزاده  
پسر جوانی که با عمویش دچار اختلاف مالی شده بود با شلیک گلوله او را به قتل رساند.
به گزارش همشهری، چند روز قبل به مأموران پلیس شهرستان اسدآباد همدان خبر رسید، مردی 45ساله در یکی از باغ‌ها از ناحیه پا هدف گلوله قرار گرفته و جان‌ باخته است. با حضور مأموران و بازپرس ویژه قتل در محل حادثه تحقیقات در این‌باره آغاز شد. دربررسی‌های مقدماتی مشخص شد مقتول بعد از ظهر روز حادثه به همراه برادرزاده خود که جوانی ۲۶ ساله است در باغ حضور داشته است. به همین دلیل این جوان به‌عنوان مظنون بازداشت شد و   تحت بازجویی قرار گرفت. او به قتل عموی خود با استفاده از یک قبضه سلاح کمری اعتراف کرد. سرهنگ افشین یاری، فرمانده انتظامی شهرستان اسدآباد در این‌باره گفت: مأموران کلت کمری را همراه 7فشنگ جنگی در حوالی صحنه قتل کشف کردند و متهم نیز در تحقیقات انگیزه خود از قتل عمویش را مسائل مالی اعلام کرد. به‌گفته وی متهم  در زندان مرکزی همدان به سر می‌برد. تحقیقات در این‌باره ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید