• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
چهار شنبه 11 اسفند 1400
کد مطلب : 155269
+
-

زیر حلقه / آرامش

افشین رضاپور | کارشناس بسکتبال

جواد داوری با آرای مجمع، رئیس فدراسیون بسکتبال شد و حالا حرف‌هایی می‌زند که برای ما آشناست: «با مشکلات هیأت‌ها آشنا هستم و برنامه‌ای قوی و منسجم در این زمینه دارم.» هرچند 3بار تعویق انتخابات، انرژی زیادی برد و بسکتبال را به حاشیه کشاند اما در این مدت کوتاه مشکلات بیشتری در جامعه بسکتبال آشکار شد. مشکلات غیرفنی و به جان هم افتادن خود بسکتبالی‌ها که خطوط قرمز را نشناختند! ولی الان که انتخابات تمام‌شده همان‌ها بقیه را به آرامش و تحکیم دوستی‌ها دعوت می‌کنند! انگار آرامش و دوستی، تاریخ مصرف پیدا کرده و با حال و رفتار دیگران وضع می‌شود که چه زمانی باید «بد» و چه وقت‌هایی باید «خوب» و «دوست» بود!

زنان با تیم ۳نفره
زمزمه‌های اولیه درخصوص حضور تیم ملی بسکتبال زنان در بازی‌های آسیایی به گوش می‌رسد. اگر کمیته ملی المپیک مجوز بدهد تیم ملی در این دوره از بازی‌ها شرکت خواهد کرد. بسکتبال زنان در بخش ۳نفره در بازی‌های 2018جاکارتا شرکت داشت که به‌نظر می‌رسد با وضع موجود حضور بسکتبالیست‌های دختر در بازی‌های ۳نفره بهتر است. تیم ملی بسکتبال چندی پیش در آخرین دوره رقابت‌های دسته‌دوم آسیا در بین 6تیم، ششم شد و سرخوردگی‌هایی را پدید آورد. جایگاه ما در آسیا مشخص بوده و بازی‌های آسیایی به منزله حضور دختران، شاید برای جمعی مناسب باشد اما شکست‌های این تیم در میدان‌های بین‌المللی همچون گذشته برای سرمایه‌گذاری داخلی مناسب نیست.

تیم ملی با مربی خارجی؟
2بازی با قزاقستان و سوریه در پنجره دوم انتخابی جام‌جهانی بسکتبال را پشت سر گذاشتیم. یک باخت و یک برد. با این نتایج بازی‌های پنجره سوم مقابل همین تیم‌ها برای تیم ملی بسکتبال حیثیتی شد. هرچند با فرمت جدید بازی‌ها، دغدغه زیادی برای صعود به جام‌جهانی نداریم اما وقتی مدعی مقام اول آسیا هستیم، باخت به قزاقستان توجیه‌پذیر نیست. بعد از انتخابات ریاست بسکتبال، حالا سؤالاتی پیرامون تیم ملی و چگونگی اداره کردن آن وجود دارد. مثل سرمربی ایرانی یا خارجی؟ داوری، رئیس فدراسیون تا حدودی تکلیف را مشخص کرده و گفته کادر فنی تیم ملی تقویت می‌شود. آیا مصطفی هاشمی سرمربی کنونی می‌ماند و کادر او تغییر خواهد کرد؟







 

این خبر را به اشتراک بگذارید