• یکشنبه 10 تیر 1403
  • الأحَد 23 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 30
دو شنبه 9 اسفند 1400
کد مطلب : 155221
+
-

گرینویچ / ذوب پادشاه سابق


بروکسل: معترضان به مجسمه لئوپولد دوم که به رفتار بی‌رحمانه‌اش علیه ساکنان مستعمره‌های بلژیک معروف است، حمله کردند. به گزارش ایندیپندنت، گروهی کارشناس توصیه کرده‌اند که مجسمه برنزی لئوپولد دوم، پادشاه بلژیک که در مرکز بروکسل قرار دارد، ذوب شود و بنای یادبودی برای میلیون‌ها نفر که تحت حکومت بلژیک بر کنگو در قرن نوزدهم از میان رفتند، ساخته شود. پیش از این دولت منطقه‌ای بروکسل به‌دنبال جنبش سال ۲۰۲۰ «جان سیاهپوستان مهم است» و حمله علیه آثار استعمارگرایانه گذشته این کشور، از این گروه خواست گزارشی در مورد «استعمارزدایی» نقاط عمومی در پایتخت بلژیک تدوین کنند. این پادشاه بدنام در قرن نوزدهم برای دهه‌ها بر کشوری که اکنون جمهوری دمکراتیک کنگو شناخته می‌شود، فرمانروایی کرد. کارشناسان می‌گویند درنتیجه حکومت بی‌رحمانه او ۱۰میلیون نفر جان خود را از دست دادند.

کشف دومین جسد تنها

 لندن: هنوز یک ماه از کشف جسد زنی در ایتالیا نمی‌گذرد که 2سال جسم بی‌جانش روی صندلی آشپزخانه خاک می‌خورد که جسد دوم این بار در لندن کشف شد. به گزارش ایندیپندنت، این زن هم دقیقا 2سال پیش در آپارتمانش در پکهام (جنوب لندن) در تنهایی مرده بوده و از آن زمان تا به حال هیچ‌کس متوجه غیبت او نشده است. چند ماه پیش مامورهای پلیس انگلستان احتمال دادند که این زن به‌خاطر شرایط کرونا منزلش را ترک کرده است، در نهایت اما بوی تعفن در راهروی این آپارتمان به حدی زیادشده که همسایه‌ها مجبور شدند حوله زیر درها بگذارند و بنابراین با بازکردن در‌های واحد یاد‌شده، جسد این زن را یافتند. مرگ‌های اینچنینی مدت‌ها‌ست که اروپایی‌ها را نگران کرده است.

کرونا و 5میلیون کودک یتیم

پاریس: نتیجه یک پژوهش بین‌المللی نشان می‌دهد که ۵میلیون و ۲۰۰هزار کودک در ۱۸ماه نخست همه‌گیری، پدر، مادر یا یکی از نزدیکان درجه اول خود را از دست داده‌اند. به گزارش یورونیوز، این ارقام نشان می‌دهند به‌طور میانگین، به ازای هر مرگ کرونایی، بیش از یک خردسال، والد یا قیم قانونی خود را از دست داده است. طبق پژوهش‌ها، از هر 3نوجوانی که والد یا سرپرست خود را در اثر کرونا از دست داده‌اند، 2نفر بین ۱۰ تا ۱۷سال سن دارند. همچنین آمارها نشان می‌دهند که مرگ کرونایی در میان پدرها بیشتر از مادران بوده است. از هر 4کودکی که درگذشت عزیزی را دیده، 3 نفرشان پدر از دست داده‌اند. در این مطالعه، آمارهای مربوط به مرگ پدربزرگ‌‌ها و مادربزرگ‌ها یا اقوام نزدیکی نیز درنظر گرفته شده که در یک خانه با بچه‌ها زندگی می‌کردند یا اساسا حضانت آنها را بر عهده داشته‌اند. نتیجه این تحقیق در مجله تخصصی Lancet Child Adolescent Health منتشر شده است. آمار مربوطه فاصله زمانی ۱۸ ماهه از مارس ۲۰۲۰ تا اکتبر ۲۰۲۱ را در بر می‌گیرد. آنچه مایه نگرانی خوانده شده، فراتر بودن آمار واقعی مرگ‌ومیرها نسبت به ارقام رسمی است؛ چیزی که منطقا تعداد حقیقی کودکان بی‌سرپرست شده را بالاتر می‌برد.





 

این خبر را به اشتراک بگذارید