• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 9 اسفند 1400
کد مطلب : 155132
+
-

سفرهای نوروزی مشروط به واکسیناسیون کامل شد

سفرهای نوروزی تا چند روز دیگر آغاز می‌شود و براساس پیش‌بینی‌های پلیس، پرونده سفرهای نوروزی 1401با افزایش 50تا 57درصدی سفرهای جاده‌ای بسته خواهد شد.
سردار سیدکمال هادیانفر، رئیس پلیس راهورناجا دیروز در جلسه هماهنگی طرح‌های ترافیکی نوروز 1401 اعلام کرد: در نوروز ۱۴۰۱ افزایش تردد در جاده‌ها پیش‌بینی می‌شود و از ۲۷ و ۲۸ اسفندماه نیز روند ترددهای جاده‌ای افزایش خواهد یافت. پیش‌بینی می‌شود که سفرها بیشتر انجام شود و پیش‌بینی ما این است که ترددهای جاده‌ای در سفرهای نوروزی ۵۰ تا ۵۷درصد نسبت به سال قبل افزایش یابد.
به گزارش همشهری در سفرهای نوروزی سال 1400 طی 23 روز ۴۱میلیون و۱۹۷هزار و ۸۰۷تردد خودروی شخصی و عمومی در جاده‌های کشور ثبت شد که با محاسبه ۳سرنشین برای هر خودرو در زمان‌های پیک سفر در کشور، ۱۲۳میلیون ‌و ۵۹۳هزار و ۴۲۱سفر تا پایان روز ۱۲ فروردین‌ماه سال ۱۴۰۰ در جاده‌های ایران انجام شد.
حسین قاسمی، دبیر کمیته اجتماعی، امنیتی و انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا اما سفرهای نوروزی سال 1401را مشروط به واکسیناسیون کامل کرونا کرده و در جلسه روز گذشته گفته است: قرار بود طرح، براساس تزریق 2 دوز از واکسن کرونا انجام شود. اما ستاد ملی مقابله با کرونا بر ضرورت تزریق 3 دوز واکسن تأکید کرد. او گفت:  ملاک محدودیت سفرهای نوروزی تزریق واکسن کرونا است و اگر فردی که پلاک خودرو به نامش ثبت شده باشد دوز دوم یا سوم واکسن خود را تزریق نکرده باشد و تردد آن از سوی دوربین‌ها احصا شود به ازای هر ۲۴ساعت تردد یک میلیون تومان جریمه برای پلاکی که به نام آن کدملی صادر شده درنظر گرفته می‌شود.  تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا برای صدور اجازه سفر به افراد واکسینه شده و شناسایی پلاک خودروی افرادی که واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند در شرایطی مطرح شد که چند روز قبل پلیس راهنمایی و رانندگی اعلام کرده بود امکان پایش واکسیناسیون مسافران نوروزی به‌دلیل حجم انبوه خودروها وجود ندارد. شرط ستاد ملی مقابله با کرونا واکسینه بودن مالکان خودروهایی است که پلاک خودروی آنها در سفرهای نوروزی توسط دوربین‌ها شناسایی می‌شود. این درحالی است که امکان پایش واکسینه بودن سرنشینان خودروها وجود ندارد. ضمن آنکه مسافران نوروزی که هیچ‌یک از دوزهای واکسن کرونا را تزریق نکرده‌اند به راحتی به خرید بلیت سفرها اقدام می‌کنند و همین حالا نیز برغم واکسینه نبودن، بلیت سفرهای نوروزی‌شان را خریداری کرده‌اند. بدین‌ترتیب به‌نظر می‌رسد با توجه به پیش‌بینی‌ها از افزایش 50تا 57درصدی سفرهای جاده‌ای در نوروز 1401 امکان پایش مسافران نوروزی به‌طور کامل وجود نداشته و طرح پایش ناقص اجرا می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید