• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 8 اسفند 1400
کد مطلب : 155101
+
-

مرگ سارق مسلح با شلیک پلیس

عملیات دستگیری سارق مسلح که با تیراندازی به سمت مأموران قصد فرار داشت با شلیک پلیس و مرگ سارق پایان یافت. به گزارش همشهری، ظهر پنجشنبه گذشته مأموران پلیس در یکی از مناطق تهران متوجه مردی جوان شدند که یک گونی روی دوشش انداخته بود و با دیدن مأموران تلاش کرد خود را مخفی کند. همین موجب ظن مأموران شد و آنها به تعقیب او پرداختند و دستور ایست دادند اما وی حاضر به توقف نمی‌شد. او می‌دوید و مأموران پلیس هم ابتدا با موتور و بعد با پای پیاده به‌دنبال مرد مرموز رفتند. وی وقتی دید که پلیس دست از تعقیب برنمی‌دارد کیسه‌ای که همراهش بود را به داخل مغازه‌ای انداخت و به فرار خود ادامه داد. ناگهان مرد مرموز سلاحی از جیب کاپشنش بیرون آورد و به سمت مأموران گرفت تا دیگر به تعقیبش نپردازند. اما مأموران همچنان به‌دنبال راهی بودند تا متهم مسلح را گیربیندازند که در همین لحظه مرد مسلح شروع کرد به تیراندازی. خوشبختانه با عکس‌العمل سریع مأموران گلوله‌ها به آنها اصابت نکرد و آنها وقتی دیدند تلاش برای متوقف کردن مجرم مسلح بی‌فایده است و با وجود اخطار و چندین بار فرمان ایست و شلیک تیر هوایی او حاضر به تسلیم‌شدن نیست، به سمت او تیراندازی کردند که یکی از گلوله‌ها به او اصابت کرد و منجر به مرگش شد. در این شرایط گزارش این حادثه مرگبار به قاضی محمد تقی شعبانی بازپرس جنایی تهران اعلام شد و او دستور تحقیقات در این‌باره را صادر کرد. مأموران در بازرسی از کیسه‌ای که مجرم مسلح به داخل مغازه پرتاب کرده بود تعداد زیادی شیرآلات کشف کردند که نشان می‌داد سرقتی است. اما در بازرسی از متهم که حدودا 35ساله به‌نظر می‌رسید هیچ‌گونه مدارک هویتی کشف نشد و در این شرایط بازپرس دستور داد تا جسد او به پزشکی قانونی انتقال یابد و تلاش مأموران برای شناسایی هویت وی و کشف جرایمی که مرد مسلح مرتکب شده آغاز شده است. از سوی دیگر با انجام بررسی‌های اولیه تیم جنایی معلوم شد که مأموران در این حادثه قانون به‌کارگیری سلاح را به‌صورت کامل رعایت کرده‌اند.

دستگیری سنگ‌پران‌های بزرگراه غدیر
تلاش پلیس برای شناسایی عاملان سنگ‌پرانی به سمت خودروها در بزرگراه غدیر به بازداشت 2نفر از آنها منجرشد. به گزارش همشهری، بامداد جمعه افرادی که صورت‌های خودشان را با ماسک پوشانده بودند چند سنگ به سمت ماشین‌هایی که در اتوبان غدیر در حال حرکت بودند پرتاب کردند. این اتفاق باعث شد که حدود 6دستگاه خودرو که در میان آنها خودروی سنگین به چشم می‌خورد آسیب ببیند. پس از این اتفاق گروهی از مأموران پلیس انتظامی شهرستان ری با دستور سردار رحیمی رئیس پلیس پایتخت تحقیقات گسترده‌ای برای بازداشت متهمان آغاز کردند تا اینکه تلاش تیم تحقیق به بازداشت 2نفر از عاملان سنگ‌پرانی منجر شد.  سرهنگ دوستعلی جلیلیان، فرمانده انتظامی شهرستان ری با بیان جزئیات این خبر گفت: ماموران پس از بازداشت 2نفر از عاملان سنگ‌پرانی، یک دستگاه موتورسیکلت نیز از مخفیگاه آنها کشف کردند. فرمانده انتظامی شهرستان ری عنوان داشت: متهمان در بازجویی‌های اولیه با ابراز ندامت و پشیمانی از اقدام عجیب خود اعتراف کردند که صرفا برای سرگرمی و بدون انگیزه قبلی دست به این اقدام زدند و هرگز تصور نمی‌کردند به این سرعت توسط پلیس دستگیر شوند. به‌گفته فرمانده انتظامی شهرستان ری تحقیقات در این پرونده ادامه دارد.

2جنایت خانوادگی با 5قربانی
مردی که بر سر زمین‌های کشاورزی با برادرانش دچار اختلاف شده بود، بعد از قتل آنها دست به‌ خودکشی زد. این جنایت در حالی اتفاق افتاد که عامل جنایت خانوادگی در اندیمشک نیز بعد از 7ماه دستگیر شد. به گزارش همشهری، ظهر جمعه به مأموران انتظامی کوچصفهان در استان گیلان خبر رسید که مردی در درگیری با 2برادرش با شلیک گلوله آنها را به قتل رسانده و گریخته است. دقایقی از این جنایت می‌گذشت که مأموران به محل حادثه رسیدند و تحقیقات در این‌باره آغاز شد. شواهد نشان می‌داد قاتل بر سر زمین‌های کشاورزی با 2برادرش دچار اختلاف شده بود و به همین دلیل دست به جنایت زده است. ساعتی از این حادثه می‌گذشت که مأموران توانستند متهم را در حوالی محل جنایت محاصره کنند. او با دیدن مأموران شروع به تیراندازی به‌سوی آنها کرد و در نهایت به‌سوی خودش تیراندازی کرد و جان باخت.  از سوی دیگر دادستان عمومی و انقلاب اندیمشک از دستگیری متهم پرونده قتل خانوادگی که مردادماه امسال در این شهرستان اتفاق افتاده بود، خبر داد. کریم صحرایی گفت: این متهم مردادماه امسال 3نفر از اعضای خانواده خود ازجمله پدر، مادر و خواهرش را در منطقه چم‌گلک اندیمشک به قتل رسانده و گریخته بود. او با اسلحه جنگی و بر سر اختلافات خانوادگی دست به این جنایت زده بود که پس از ماه‌ها فرار سرانجام دستگیر شد.

جزئیات حمله به یک روحانی و همسرش 
مرد قانون‌شکنی که وارد خیابانی یکطرفه شده بود، وقتی با اعتراض یک روحانی مواجه شد، او و همسرش را به باد کتک گرفت. به گزارش همشهری، محمد قاسمی، دادستان قزوین درخصوص جزئیات وقوع حادثه ضرب و شتم یک روحانی و همسرش در قزوین، گفت: در پی ورود یک خودرو به کوچه‌ای یکطرفه و مسدودکردن مسیر برای عبور سایر خودروها، یک روحانی که به همراه خانواده‌اش از آنجا عبور می‌کرد درخواست کرد که راه را باز کند اما این راننده بعد از فحاشی اقدام به ضرب و شتم روحانی و همسرش کرد. دادستان قزوین ادامه داد: دقایقی بعد از این حادثه مأموران پلیس در محل حاضر شدند و متهم بازداشت شد. براساس بازبینی فیلم دوربین‌های مشرف به محل وقوع حادثه، تخلف متهم مشهود و استفاده از سلاح سرد و ضرب و شتم عمدی فرد روحانی و همسرش نیز به وضوح نمایان است.
به‌گفته این مقام قضایی تحقیقات در این‌باره ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید