• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 8 اسفند 1400
کد مطلب : 155060
+
-

انتقام بزرگ

بارسا در روزهای خوبش به حریفی رسید که در یک‌سال اخیر آنها را از 2‌جام محروم ساخته

پیش‌بازی
انتقام بزرگ

بارسلونا با ژاوی این روزها روی ابرها سیر می‌کند. صعود به مرحله یک‌هشتم لیگ اروپا با برتری پرگل در زمین ناپولی و 3‌برد 4گله مقابل 3‌تیم بزرگ ناپولی، والنسیا و اتلتیکو در 4بازی آخر همه امیدها را در کاتالونیا زنده کرده است. در یک‌هشتم لیگ اروپا هم برعکس دور قبلی قرعه خوبی نصیب‌شان شده و با گالاتاسرای رده سیزدهمی سوپرلیگ ترکیه روبه‌رو خواهند شد. اخیرا دستیار سابق گواردیولا به‌عنوان سرمربی گالا منصوب شده. پس از نتایج ضعیف فاتح تریم در گالاتاسرای، این باشگاه یک‌ماه پیش دومنیک تورنت را به‌عنوان سرمربی خود منصوب کرد. این مربی سال‌ها در بارسلونا، بایرن‌مونیخ و منچسترسیتی به‌عنوان یکی از دستیاران پپ‌گواردیولا فعالیت داشته است. آردا توران، بازیکن سابق بارسلونا هم به بازی بارسا و گالا می‌رسد. بازی رفت 19اسفند ساعت 23:30 در نوکمپ و بازی برگشت 26اسفند 21:15 در ترکیه برگزار خواهد شد.
   برگردیم به بازی امشب؛ در نزدیکی‌های ال‌کلاسیکوی برگشت لالیگا در 29اسفند، حفظ این روند برای بارسایی‌ها خیلی اهمیت دارد. دیدار امشب انتقامی هم هست، حدود یک‌ماه پیش اتلتیک بیلبائو تیمی بود که بارسا را از دور رقابت‌های جام حذفی که تورنمنت مورد علاقه‌اش بود کنار زد و سپس رئال‌مادرید را هم حذف کرد. بیلبائو همان تیمی است که در زمستان گذشته در عربستان یک‌سوپرجام را هم از بارسلونا گرفت.
   بارسا در 5 بازی اخیر، در مجموع 65موقعیت ایجاد کرده و 15گل به ثمر رسانده است.
   فرنکی دی‌یونگ حالا متخصص گلزنی در خارج از نوکمپ به‌حساب می‌آید؛ او 11‌گل از 13‌گل خود با پیراهن بارسا را در خارج از خانه به ثمر رسانده است.
   اتلتیک با پیروزی قاطع 4برصفر در بازی این هفته برابر رئال سوسیداد به آمار 60‌پیروزی در داربی‌های لالیگا رسید.
   ممفیس دیپای و لنگله در بخشی از تمرینات گروهی شرکت کردند. این احتمال وجود دارد که به بازی مقابل بیلبائو برسند اما بعید است جایی برای آنها در ترکیب وجود داشته باشد.
   سابقه رویارویی بین 2 تیم زیاد است؛ 215بازی، 108برد برای بارسا، 35تساوی، 72پیروزی برای بیلبائو، 401گل زده برای بارسا و 304گل زده برای بیلبائو.

این خبر را به اشتراک بگذارید