• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 8 اسفند 1400
کد مطلب : 154998
+
-

قربانی

تاریخ جهان
قربانی

کتاب« قربانی» نوشته کورتزیو مالاپارته با ترجمه محمد قاضی روایتی دارد که خواننده را به قرن بیستم و جنگ جهانی دوم می‌برد. روایتی از آن‌سوی جبهه جنگ جهانی دوم، روایتی از اوضاع کشورهای تحت اشغال جبهه متحدین آلمان و ایتالیا از دل اردوگاه فاتحان سال‌های اول جنگ. 
کورتزیو مالاپارته خبرنگاری ایتالیایی بود که با سمت سروانی در کشورهای مختلف جبهه متحدین می‌گشت و خاطراتش را مخفیانه می‌نوشت. او بلافاصله بعد از پایان جنگ این خاطرات را در قالب کتاب قربانی منتشر کرد؛ کتابی که خیلی زود به یکی از پرفروش‌ترین آثار آن دوره تبدیل شد. نویسنده اثر، کورتزیومالاپارته از سال ۱۹۴۳ تا ۱۹۴۵ یعنی تا پایان جنگ جهانی دوم، در گروه «مبارزان ایتالیایی به‌خاطر آزادی» به فعالیت پرداخت و به‌عنوان افسر رابط بین سرفرماندهی نیروهای متفقین و پارتیزان‌های مبارز ملی در نبردهایی که برای آزادی اروپا ازجمله ایتالیا درگیر بود، شرکت جست. مالاپارته در سال ۱۹۵۷ در مسکو به بیماری سرطان درگذشت. 
در بخشی از کتاب قربانی می‌خوانیم:«جواب دادم: برای اینکه می‌ترسند. بله، آنها از هرچیز و همه‌چیز می‌ترسند. آنها می‌کشند و ویران می‌کنند، فقط به‌علت ترس. نه اینکه از مرگ بترسند، نه. هیچ فرد آلمانی، از مرد و زن و پیرمرد و بچه، از مرگ نمی‌ترسد. آنها از رنج و مرارت هم نمی‌ترسند و حتی به‌معنای خاصی می‌توان گفت که درد و رنج را دوست دارند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید