• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 7 اسفند 1400
کد مطلب : 154926
+
-

پیش‌بازی/راهنمای شنبه فوتبالی

دنبال بازی خیلی بزرگ نگردید

لیگ برتر آرامش پیش از توفان است. این هفته بازی دندانگیری نداریم اما از هفته آینده اوضاع متفاوت خواهد بود. منچستر با واتفورد و سیتی در زمین اورتون نمی‌توانند بازی‌های حساسی باشند. در لالیگا هم امروز خبری نیست اما فردا دیداری حساس بین بیلبائو و بارسلونا انجام می‌شود که دیداری انتقامی برای بارسای احیاشده است تا بتواند شکست در جام حذفی مقابل باسکی‌ها را جبران کند.

لیگ برتر
الانگا گل شماره500 منچستریونایتد را در لیگ قهرمانان زد تا این تیم در زمین اتلتیکو یک تساوی ارزشمند به‌دست آورد. آنتونی الانگا جوان‌ترین گلزن سوئدی در تاریخ لیگ قهرمانان است؛ با 19‌سال و 302‌روز. برونو فرناندز هم حالا نخستین بازیکن یک‌باشگاه انگلیسی است که در 6‌بازی پیاپی در لیگ قهرمانان اروپا پاس گل می‌دهد. حالا یونایتد پس از رئال هزار گله و بایرن‌مونیخ و بارسلونا چهارمین تیمی است که در این رقابت‌ها از مرز 500گل عبور می‌کند. این را هم فراموش نکنیم که رونالدو باز هم 2‌بازی است که گل نمی‌زند. او از شرایطش راضی نیست و در کنار بازیکنان جلسه‌ای با رانگنیک برگزار کرده و پیشنهاد داده تا تیم از 2‌مهاجم در ترکیب استفاده کند و او در خط حمله تنها نباشد. در این شرایط منچستر امروز در خانه به مصاف واتفورد خواهد رفت، تیمی که روی پله نوزدهم جدول ایستاده است. سیتی هم با اورتونی بازی دارد که تیم شانزدهم جدول رده‌بندی است.

لالیگا
در لالیگا هم همانطور که گفته شد بازی مهم هفته فردا برگزار می‌شود. امشب اتلتیکو با سلتاویگو بازی دارد و ساعت21که ساعت مناسبی برای کارمندان و کارگران و معلمان است، رئال مادرید در زمین رایو وایکانو به میدان می‌رود. این بازی برخلاف آنکه روی کاغذ آسان به‌نظر می‌رسد، ساده نیست. وایکانو در زمین خودش حریف بارسا و اتلتیکو هم بوده. رئال در سانتیاگو برنابئو هم به‌زور توانست وایکانو را ببرد و از فالکائو گل خورد. نتیجه این بازی از لحاظ روحی می‌تواند روی بازی چهارشنبه‌شب مقابل پاری‌سن‌ژرمن تأثیر بگذارد.

سری‌آ
در سری‌آ هم نه‌تنها امروز، بلکه کلا این هفته خبری نیست. امشب یوونتوس در زمین امپولی به میدان می‌رود. فردا لاتزیو و ناپولی زخم‌خورده از ناکامی در لیگ اروپا به مصاف هم می‌روند. میلان و اینتر هم در جدال برای صدرنشینی دیشب به مصاف اودینزه و جنوا رفتند. در سری‌آ فعلا هر هفته تیم‌های میلان، اینتر و ناپولی صدر جدول را به‌هم تعارف می‌زنند. یک‌وقت دیدید یوونتوس آهسته و پیوسته و یواشکی همه آنها را گرفت، هر چند که هنوز 9امتیاز بدون احتساب بازی‌های این هفته بین یووه با صدر فاصله وجود دارد اما شاید با ولاهوویچ این تصور هم امکان‌پذیر باشد.

بوندس‌لیگا
همزمان با بازی وایکانو- رئال و اورتون- من‌سیتی در ساعت21امشب، یک‌بازی جذاب دیگر هم در آلمان برگزار می‌شود و بایرن‌مونیخ در زمین اینتراخت فرانکفورت بازی دارد. با توجه به سلیقه گروه ورزش شبکه سه و شبکه ورزش، یک‌وقت دیدید به‌جای هر سه این بازی‌ها، یک‌مسابقه آرشیوی از بارسلونا یا لیورپول یا پاری‌سن‌ژرمن را پخش کردند. بازی رئال 3‌هفته پیاپی پخش نشده بود و هفته گذشته این طلسم شکست. بوندس‌لیگا هم با آن همه زیبایی جای کمی در کنداکتور ورزشی تلویزیون دارد. ساعت18هم لورکوزن با بیله‌فلد بازی می‌کند. سردار آزمون در این بازی آماده حضور در زمین است اما با توجه به خط حمله دیوانه و بی‌رحم بایر بعید است از ابتدا به او بازی برسد. او در نخستین تمرینش موفق به گلزنی شد. بایرن هفته گذشته به بوخوم باخت و در لیگ قهرمانان هم با تیم معمولی سالزبورگ مساوی کرد. حالا مدافعان این تیم زیر تیغ انتقاد قرار دارند، مدافعانی که از سیستم حمله همه‌جانبه ناگلزمان ناراضی هستند. سیستم تهاجمی شکاف بزرگی به‌وجود می‌آورد که اغلب مدافعان را مجبور به شرکت در دوئل‌های یک‌به‌یک می‌کند و همین باعث می‌شود دیگران گمان ببرند دفاع ضعیف است. سرمربی بایرن در برخی دیدارها ازجمله برابر بوخوم از 5مهاجم جلوی کیمیش استفاده کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید