• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
پنج شنبه 5 اسفند 1400
کد مطلب : 154803
+
-

سخنگوی کمیسیون مشترک:

مردم ضرر کنند، صیانت اجرا نمی‌شود

گپ
مردم ضرر کنند، صیانت اجرا نمی‌شود

لطف‌الله سیاهکلی، سخنگوی کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت در گفت‌وگو با همشهری‌آنلاین، ایراد معاونت قوانین مجلس را شکلی عنوان می‌کند و می‌گوید: ما جزو کسانی بوده‌ایم که اشکال اساسی به طرح گرفته‌ایم و این طرح بیش از ۵ماه است که چکش‌کاری می‌شود و با متخصصان صحبت می‌شود. او با اشاره به‌ احتمال خطا می‌گوید برای اینکه خطا به صفر برسد حضور مردم و متخصصان لازم است.

آیا رأی کمیسیون طرح صیانت باطل شده است؟
معاونت قوانین مجلس یک ایراد شکلی گرفته است بر این مبنا که اگر قرار باشد طرحی تغییر بکند باید براساس ماده۱۴۲ این تغییرات انجام شود. بنابراین باید تشریفات قانونی این تغییر رعایت شود. اکنون این مسئله در مرکز پژوهش‌های مجلس بررسی می‌شود و باید دید در جلسه هیأت‌رئیسه با معاونت قوانین چه تصمیمی در این‌باره گرفته خواهد شد. بعد از حل این مسئله در جلسات بعد درباره مواد و تبصره‌های این طرح و این قانون وارد شور خواهند شد.
بعد از جلسه تصویب طرح صیانت از فضای مجازی موج عظیمی از مخالفت‌ها در فضای مجازی راه افتاد. درباره این موضوع نظر شما چیست؟
در طرح اولیه که خود ما نیز مخالفش بودیم ایرادات زیادی وجود داشت که سعی شده آنها برطرف شود. این طرح با طرح قبلی خیلی متفاوت است و بیش از ۷۰ تا ۸۰درصد تغییرات داشته است. همچنان نیز نیاز به‌نظر مردم و متخصصان و اهالی رسانه دارد تا با دقت و مطالعه نقطه‌نظرات خود را عنوان کنند تا در جلسات کمیسیون به آن توجه شود. ما به‌دنبال تصویب قانونی هستیم که به نفع مردم باشد و قطعا نگرانی آنها هدف مجلس نیست. اگر قرار باشد عموم مردم متضرر شوند، این قانون جایگاه اجرایی پیدا نمی‌کند. صاحبان اندیشه، متخصصان، افراد نظام و کشور و مردم حتما ورود کنند که مجلس بدون شک پذیرای آنان هست.
در فضای مجازی سخنان برخی از نمایندگان مثل از دسترس خارج کردن گوگل باعث عصبانیت مردم شده است. نظر شما در این باره چیست؟
قطعا هر سخن غیرکارشناسی در این‌باره نشان‌دهنده بی‌اطلاع بودن بازگو‌کنندگان آن است. آنها حتما طرح را نخوانده و در موردش اطلاعی ندارند. این طرح مردم را متضرر نمی‌کند. اگر این طرح بخواهد مردم را متضرر کند قابلیت اجرا ندارد. مردم بدانند برای جمع کردن متخصصان این حوزه ما را به این کمیسیون دعوت کرده‌اند. برای اینکه طرحی نوشته شود که در حوزه فضای مجازی قابلیت اجرا داشته باشد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید