• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
چهار شنبه 19 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 15476
+
-

مهندس داورزنی !

مهندس داورزنی !

مجمع انتخاباتی فدراسیون تیراندازی با کمان درحالی روز گذشته در آکادمی ملی المپیک برگزار شد که خبرنگاران بر خلاف سایر مجامع ورزشی دیگر اجازه حضور در مجمع را نداشتند و همین موضوع انتخابات را تحت‌الشعاع قرار داد. این اما همه ماجرا نبود چرا که برخی از کاندیداها شائبه مهندسی شدن انتخابات را مطرح می‌کردند.
    منصور عبدی: انتخابات مهندسی شده بود
مجمع انتخاباتی فدراسیون تیراندازی با کمان پس از مدت‌ها فراز و نشیب در آکادمی ملی المپیک برگزار شد که در پایان غلامرضا شعبانی‌بهار با 29رأی به‌عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شد. محسن باقریان، حمیدرضا بتوو منصور عبدی 3کاندیدای نهایی ریاست فدراسیون تیروکمان بودند که باقریان با 13رأی، بتو با 2رأی و عبدی با صفررأی نتوانستند کار به‌جایی ببرند. منصورعبدی نامزد انتخابات فدراسیون تیراندازی با کمان که اتفاقا نایب رئیس فدراسیون هم بود پس از اتمام مجمع با حضور در جمع خبرنگار و گفتن این حرف: «اگر می‌خواهید واقعیت را بدانید صحبت کنم» به شدت از فضای رأی گیری و برگزاری انتخابات گلایه کرد. او گفت: « ثانیه به ثانیه این انتخابات مهندسی شده بود همه چیز از 6ماه قبل فراهم شده بود تا آقای شعبانی‌بهار رئیس شود. می‌دانم این حرف‌ها برای من هزینه خواهد داشت، اما ما فرزندان امام هستیم و شجاعت را از ایشان یاد گرفته‌ایم. مبارزه با فساد ورزش باید از یکجا شروع شود و امیدوارم این نقطه آغاز باشد. در این مجمع همه را تهدید کرده بود و کسی جرات نداشت حرف بزند. من هم این مسائل را می‌دانستم ولی برای اینکه مصالح تیراندازی با کمان به خطر نیفتد حرفی نزدم، اما وقتی مهندسی کردند تا من را از نایب رئیسی فدراسیون تیراندازی با کمان برکنار کنند، مقابل آنها ایستادم. طبق آیین‌نامه فقط دبیر فدراسیون شغل اجرایی دارد باید استعفا می‌داد. چطور من که شغل غیراجرایی داشتم، باید استعفا می‌دادم؟ شجاعی گفت من نمی‌گویم و وزیر می‌گوید، وزیر هم گفت من حرف نزدم و شعبانی‌بهار باید بگوید، شعبانی‌بهار گفت من نمی‌گویم و شجاعی خودش باید پاسخگو باشد. آخرش هم معلوم نشد چه کسی گفته بود من باید استعفا دهم؟  برای همین انتخابات در چند شب گذشته نیز با تمام مدیر کل‌هایی استانی تماس گرفتند و تاکید کردند که باید رئیس هیات‌ها به آقای شعبانی‌بهار رأی بدهند. جالب است آقای شعبانی‌بهار در مجمع گفت‌ به‌صورت اتفاقی چند ملی‌پوش را دیده و با آنها صحبت کرده است اما من خبر دارم که دیروز با ماشین رفتند سر تمرین و ملی‌پوشانی که حق رأی داشته‌اند را با ماشین از اردو خارج کردند و به رستوران مجموعه انقلاب بردند و ناهار داده‌اند.»
    داورزنی: ما که مهندس شدیم
این سخنان تند اما با واکنش محمد‌رضا داورزنی معاون ورزشی وزارت ورزش روبه‌رو شد. او که در حلقه خبرنگاران قرار گرفته بود ابتدا با عذرخواهی از آنها  بابت ممانعت حضور آنها در مجمع انتخاباتی این مساله را به‌دلیل برگزاری انتخابات در فضایی آرام و بدون حاشیه عنوان کرد تا به گمان او کاندیداها بتوانند در آرامش برنامه‌های خود را ارائه دهند! داورزنی در واکنش به این سوال که ممانعت از حضور خبرنگاران شائبه مهندسی انتخابات را تقویت می‌کند با طعنه و طنز گفت: «‌ما که مهندس شدیم! اگر از اعضای مجمع مجمع بپرسید برایتان توضیح می‌دهند. معمولا کسی که پیروز نمی‌شود، می‌گوید مهندسی شده است. همیشه این بحث‌ها به من برمی‌گشته اما این کم‌لطفی است. من مسئولیت برگزاری مجمع را دارم، اما اینکه به اعضای مجمع یا مدیران کل فشار بیاورم که به چه کسی رأی بدهند صحت ندارد. پیش‌تر شنیده بودم شائبه عکس گرفتن از آرا مطرح شده است، به‌همین دلیل گفتیم موبایل‌ها را اعضا در موقع رأی‌گیری کنار بگذارند تا این شائبه هم برطرف شود. وزارت ورزش کوچک‌ترین دخالتی در انتخابات نداشت و آقای شعبانی‌بهار درنهایت به‌عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شدند.» 
انتخابات فدراسیون تیروکمان در حالی با ریاست معاون کنونی ورزش همگانی ورزش ورزش تمام شد که این رشته ورزشی با مشکلات بسیاری در سال‌های اخیر روبه‌رو بوده است. 

این خبر را به اشتراک بگذارید